• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-02 10:11
Hallo mede-tweakers,

Ik heb twee kleine vragen en als ze zijn beantwoord is gooi ik het topic ook weer gelijk dicht :+
Vraag 1: Kan ik met deze voeding: OCZ StealthXStream 600W een gtx580 draaien?

zelf heb ik dit gevonden over mijn voeding:
"De voeding beschikt over vier 12-volt lijnen met elk een vermogen van 18 ampère, Active PFC en Universal Input."

Ik draai momenteel een i7 2600k @ 4.1ghz (standard voltage) + een HD6950-(70) 8)

Vraag 2: Heb ik nog ruimte voor een kleine overclock op de gtx580? O-)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

Uhm... wat hangt er nog meer aan de voeding? Normaliter zou 600W voldoende zijn. Zelfs met OC, zolang je voldoende prik op de 12V lijn hebt. Maar het is met een GTX480 setup voorgekomen (hier op GOT maar kan het in mijn posthistory niet zo snel terugvinden) dat een ZM600HP, die ook 4 12V lijnen heeft, niet voldoende power kon leveren aan een GTX480. In totaal zou de voeding prima vermogen kunnen leveren, maar omdat de lijnen opgesplitst zijn wordt het een ander verhaal.

Aangezien je toch een GTX580 aanschaft en bovendien een koelkast er aan hebt hangen lijkt het mij ook geen probleem voor jouw om de voeding uit te breiden naar een 750+W exemplaar waarbij je vooral moet kijken dat het ding 1 of misschien 2 12V lijnen heeft.

-_-

• -Bas
Dit heb ik ook nog gevonden, weet niet of je hier uit kan halen of het wil of niet?

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/1zgdzev.png

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

Hoeveel connectors de voeding heeft is niet zo van belang. Als je tekort komt kun je voor elk connectortje een verloopje krijgen naar een andere connector. Desnoods maak je ze zelf...

Efficientie is ook niet van belang. Als het een A-merk voeding betreft kan het ding dus 600W leven. Uit het stopcontact wordt gewoon 600W + verlies in voeding getrokken.

het plaatje wat je moet hebben is deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.ocztechnology.com/resources/drivers/600wchart.JPG

wat je dan nog misschien opvalt is dat de 12V lijnen bij elkaar opgeteld meer vermogen is dan het totaal gespecificeerde vermogen. Je moet dan de 580W aanhouden als maximaal te leveren vermogen. 18A kan 1 lijn maximaal hebben, waardoor de rest dus in totaal minder kan leveren.

[ Voor 22% gewijzigd door M2M op 06-01-2012 23:21 ]

-_-

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dat gaat die voeding prima trekken. Hij heeft twee PCI-E connectors die je beide moet aansluiten op de GTX580 dus de belasting zal optimaal verdeeld zijn. Daarnaast levert hij ook in totaal genoeg vermogen om dat systeem te laten draaien.

• -Bas
bedankt voor de antwoorden :)

topic mag dicht (Dm mag altijd :D )

[ Voor 5% gewijzigd door -Bas op 06-01-2012 23:25 ]

Pagina: 1