4890 blijft steken op 500mhz op volledige belasting

Pagina: 1
Acties:

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06-2025

speedydown

Icter van lik-me-vestje

Topicstarter
Bij het spelen van games en voornamelijk bij Starcraft 2 merk ik dat de game traag reageert. Bij Fraps geeft hij aan dat het spel op 18 FPS loopt dus geen wonder.

echter, als ik bij het ati catalyst control center kijk zie ik wel 100% belasting maar de grafische processor werkt maar op ~50%

weet iemand waardoor dit komt?

Afbeeldingslocatie: http://img829.imageshack.us/img829/5198/4890.png

Speedydown.nl !!!

• Wlie
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Bij BF3 gebeurt dit ook wanneer je iets van flash aan hebt staan in je browser, een youtube filmpje bijvoorbeeld.

-
Net getest en in SC2 is dit ook het geval, als ik de tab sluit met flash schiet me fps direct omhoog.

[ Voor 32% gewijzigd door Wlie op 06-01-2012 22:26 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mijn 5850 heeft dit ook bij diverse spellen. Na een reboot is het opgelost. Het gebeurt bij mij ook als ik Youtube filmpjes gekeken heb. Helaas helpt alleen een reboot als het gebeurt. Youtube of de browser sluiten is niet genoeg.

Als het niet door het bovenstaande komt kan je andere drivers proberen, dat lost het misschien op.

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-01 14:36
Wlie schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 22:18:
Bij BF3 gebeurt dit ook wanneer je iets van flash aan hebt staan in je browser, een youtube filmpje bijvoorbeeld.
Meer bepaald wanneer je hardware acceleration hebt aanstaan in Flash

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:54

D4NG3R

kiwi

:)

Hoe exact heb je hierop geen antwoorden kunnen vinden op google?

http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

Klok je GPU 1Mhz over en hij blijft op die snelheid hangen. Erg energiezuinig is dit niet maar het is de enige optie momenteel. Het probleem komt wel eens vaker langs hier op tweakers 8)7.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken