Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-06 13:54
Beste tweakers,

Aangezien ik deze vraag niet mag stellen in het main topic, dan maar een separate.

Ik heb nu sinds enkele dagen mijn Prime. Een van de redenen dat ik hem gekocht heb, is het afspelen van diverse media formaten wanneer ik voor mijn werk van huis ben. Maar dat gaat dus niet goed. Ik kan geen VOB files afspelen en met AVI en XVID files krijgen ik wel prima beeld, maar heel crappy geluid.

Ik heb de volgende players gebruikt:
-Standaard player,
-DICE player,
-BS player,
-mVideo,
-MX Video,
-Vplayer.

Allemaal beloven ze dat ze XVID en AVI kunnen afspelen, maar helaas!
De enige die WEL AVI en XVID afspeelt, is YXplayer. Maar deze player is ontwikkeld voor een telefoon en werkt alleen in portrait mode.

In de tweakers review staat dat de prime alles afspeelt met DICE, nou niet dus.

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem. Of wel? Kan er sprake zijn van een hardware probleem en moet ik terug naar de winkel voor een ander exemplaar?

Alle suggesties en hulp zijn erg welkom! Ik word er onderhand lichtelijk moedeloos van.

Dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:36
rockplayer proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-06 13:54
Nee, rock player werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:09

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Hardware probleem lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Tot nu toe pakt Dice Player al mijn bestanden, maar ik gebruik dan ook slechts een paar bronnen. Ik heb niet echt 'exotische' bestanden.

Ik zou die VOB files gewoon converteren naar AVI o.i.d.
Het kan zijn dat er een bepaalde audio danwel video codec wordt gebruikt in jouw bestanden die wellicht wat exotisch zijn. Je zou daaar eens naar kunnen kijken.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 09:33

_Thanatos_

Ja, en kaal

Heb je toevallig ook andere files geprobeerd dan degene die crap geluid produceren?

Het ondersteunden van "avi" en "xvid" klinkt misschien ietwat hip, maar het zegt geen zak. Het zegt helemaal niets over welke audiocodecs ondersteund worden in de avi-containers. Bij avi zegt het helemaal niets over welke videocodecs ondersteund worden, en xvid is geen bestandsformaat maar slechts een videocodec (of eigenlijk slechts een implementatie van een codec, genaamd MPEG4 ASP).

Iets algemener: je zou toch verwachten dat een chip die in hardware H.264 kan afspelen, dan ook MPEG4 (xvid, divx, etc.) kan afspelen? H.264 is niets anders dan een high(er)-profile van MPEG4 (AVC versus ASP). Dus de decoder zu de lagere profielen van xvid en divx ook moeten snappen... Of gaat dat te theoretisch? Of is de decoder te specifiek op H.264-profielen gericht?

VOB is trouwens een containerformaat voor DVD, en draagt daarmee MPEG2 met zich mee. Dat is een gepatenteerde codec, die wel in software meegeleverd kan worden, maar geld kost voor de developer. Maar ook bij VOB kun je erniet blindelings vanuit gaan dat audio werkt, omdat dat ook weer vanalles kan zijn: mp2, mp3, ac3, dts, etc. En ook dan weer met 2.0, 2.1, 4.0, 5.1, 6.1, 7.1, 7.2 kanalen, you name it.

[ Voor 20% gewijzigd door _Thanatos_ op 18-01-2012 03:15 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 440781

De VLC player speelt bijna alles,werkt zelfs op de iphone
_Thanatos_ schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 03:11:
Heb je toevallig ook andere files geprobeerd dan degene die crap geluid produceren?

Het ondersteunden van "avi" en "xvid" klinkt misschien ietwat hip, maar het zegt geen zak. Het zegt helemaal niets over welke audiocodecs ondersteund worden in de avi-containers. Bij avi zegt het helemaal niets over welke videocodecs ondersteund worden, en xvid is geen bestandsformaat maar slechts een videocodec (of eigenlijk slechts een implementatie van een codec, genaamd MPEG4 ASP).

Iets algemener: je zou toch verwachten dat een chip die in hardware H.264 kan afspelen, dan ook MPEG4 (xvid, divx, etc.) kan afspelen? H.264 is niets anders dan een high(er)-profile van MPEG4 (AVC versus ASP). Dus de decoder zu de lagere profielen van xvid en divx ook moeten snappen... Of gaat dat te theoretisch? Of is de decoder te specifiek op H.264-profielen gericht?

VOB is trouwens een containerformaat voor DVD, en draagt daarmee MPEG2 met zich mee. Dat is een gepatenteerde codec, die wel in software meegeleverd kan worden, maar geld kost voor de developer. Maar ook bij VOB kun je erniet blindelings vanuit gaan dat audio werkt, omdat dat ook weer vanalles kan zijn: mp2, mp3, ac3, dts, etc. En ook dan weer met 2.0, 2.1, 4.0, 5.1, 6.1, 7.1, 7.2 kanalen, you name it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 09:33

_Thanatos_

Ja, en kaal

Alles afspelen is leuk, maar heeft het ook een beetje bruikbare interface? Op de desktop is het echt fucking horrible, en het heeft daar juist veel te veel (obscure) opties. Leuk voor de nerd, maar niet leuk voor een normale gebruiker. Iets zegt me dat de mobiele variant ook veel te veel opties heeft, maar ik heb em nog niet geprobeerd (ik ben em in de Market ook nog niet tegenkomen?)...

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:01
Het is inderdaad jammer dat de grote namen (VideoLanPlayer, MediaPlayerClassic) uit de Windows wereld niet meteen beschikbaar zijn voor Android en we dus soms een reeks spelers moeten langsgaan per videobestand. Ik geef als aanvulling op TS' lijstje nog MoboPlayer.
Pagina: 1