2 x HDMI monitor op laptop

Pagina: 1
Acties:

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-02 07:39

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik heb een Asus G51J laptop met Nvidia GTS360M 1gb.
Hierop zit 1 HDMI poort.

Echter wil ik graag 2 schermen aansluiten op mijn laptop, en dan het liefst 2 hdmi schermen.
Ik weet dat Matrox dit heeft voor VGA en DVI, maar voor HDMI kan ik het niet vinden.
(Matrox DualHead2Go & TrippleHead2Go)

Weet iemand een andere optie?

Het laptop scherm hoeft niet persé meer te werken als ik 2 hdmi schermen heb, maar als dit wel mogelijk is zou dat mooi zijn haha.

Alvast bedankt!

Groetjes Frank

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

Verwijderd

Denk niet dat er laptops zijn met twee keer HDMI en als ze er zijn zal de keuze heel karig zijn. Zou kijken naar laptops met DisplayPort of mini DisplayPort die hebben vaak nog wel een extra HDMI uitgang en er zijn wel (mini) DisplayPort naar HDMI verloopjes.

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 22:42:
Denk niet dat er laptops zijn met twee keer HDMI en als ze er zijn zal de keuze heel karig zijn. Zou kijken naar laptops met DisplayPort of mini DisplayPort die hebben vaak nog wel een extra HDMI uitgang en er zijn wel (mini) DisplayPort naar HDMI verloopjes.
Ik weet dat die laptops er niet zijn, maar misschien is er een extern kastje die je met een hdmi kabel kunt aansluiten en daarop weer 2 of 3 hdmi schermen.

Kijk naar de Matrox DualHead2Go en Tripple.. Die doen hetzelfde met VGA en DVI.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Op de site van Matrox zie ik de DualHead2Go DP Edition staan. Ik vermoed dat dit het dichtst in de buurt komt van wat jij wilt doen. Een laptop met (mini-)DP moet wel te vinden zijn, en de uitgaande DP-poorten zijn eventueel weer om te zetten naar HDMI.

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:23

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Op eBay staan voldoende USB->DVI/HDMI adapters. Je moet er niet mee gaan gamen, maar zelfs 1080i-video's vond ik goed te kijken, en voor €30 zeker goedkoper dan het alternatief.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-02 10:48
Ik weet niet 100% zeker of ze in Nederland verkrijgbaar zijn...
YouTube: Samsung Lapfit USB Monitor (NCIX Tech Tips #47)

En anders:
http://www1.conrad.nl/scr...es=1&gclid=&scrwidth=1280

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:54

D4NG3R

kiwi

:)

Misschien een dockingstation proberen?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Topicstarter
dcm360 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 23:39:
Op de site van Matrox zie ik de DualHead2Go DP Edition staan. Ik vermoed dat dit het dichtst in de buurt komt van wat jij wilt doen. Een laptop met (mini-)DP moet wel te vinden zijn, en de uitgaande DP-poorten zijn eventueel weer om te zetten naar HDMI.
Een andere laptop is voor mij helaas geen optie :( Deze was 1700 euro en zal ik zeker nog even mee moeten doen;)
Nextron schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 23:52:
Op eBay staan voldoende USB->DVI/HDMI adapters. Je moet er niet mee gaan gamen, maar zelfs 1080i-video's vond ik goed te kijken, en voor €30 zeker goedkoper dan het alternatief.
Dit is een optie, echter weer allemaal extra kastjes :(
Die monitoren zijn sinds 22 september geen prijzen meer van bekend in de pricewatch. Ik denk met een beetje goed zoeken dat ze wel te vinden zijn.

Dat dingetje van de conrad zal vast ook werken alleen zit ik weer met extra kastjes.
D4NG3R schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 23:58:
Misschien een dockingstation proberen?
Dan houd ik toch hetzelfde probleem lijkt mij? Ik wil 2 schermen aansluiten (via HDMI), een laptop kan dit blijkbaar niet maar een docking station ook niet lijkt me.

conclusie tot dusver
Indien er geen andere ideeën komen zal ik me tot nu toe er bij neer moeten leggen en dan maar 2 dvi schermen kopen en met een matrox kastje aansluiten. Jaaaa dan heb ik ook een extra kastje, maar dan 1 kastje voor 2 of 3 schermen en niet voor ieder scherm zo'n ding ;)

Allemaal bedankt voor jullie reacties! Blij dat er mensen mee denken :)

Verwijderd

Dan houd ik toch hetzelfde probleem lijkt mij? Ik wil 2 schermen aansluiten (via HDMI), een laptop kan dit blijkbaar niet maar een docking station ook niet lijkt me.

Allemaal bedankt voor jullie reacties! Blij dat er mensen mee denken :)
Een docking kan een hdmi uitgang en dvi uitgang hebben. Dvi naar hdmi en je bent klaar. :)

zo werk ikzelf ook

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

^
Dat dus.

Hier op stage hebben we Lenovo Thinkpads, de dockingstations maken van 1xVGA + 1xHDMI, 1xDVI-I en 1xHDMI.

Aan die DVI-I connector hang je dan een DVI-D -> HDMI kabel en klaar is kees?

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Zit er in die docking stations dan een actieve converter? Analoog vga naar digitaal DVI is namelijk anders niet mogelijk...

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Veelal ondersteunen laptops uit zichzelf al 2 digitale poorten, maar is er slechts 1 (+VGA) aanwezig. Het dockingstation sluit aan op de pinnnen die het 2e digitale signaal uitsturen.

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Topicstarter
Nu toch maar op zoek naar een USB docking station met HDMI & DVI.
Bedankt voor de reacties.

PS als iemand nog een docking station weet te vinden mag dat, want zo 1-2-3 vind ik niet echt iets.
Maar ik ga v/d week nog wel even verder kijken of er iets te vinden is, liefst betaalbaar haha.

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:23

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Je zit niet goed in de termen. Een dockingstation maakt doorgaans verbinding met de laptop via een fabrikantseigen verbinding. Het dock zal dus meestal ook laptop- of merkspecifiek zijn, als er al een dock voor jouw type laptop bestaat (volgens mij niet). Verder zal het dock ook een stuk lomper zijn dan de losse kastjes die je juist niet wil hebben.

Je enige alternatief dan de TripleHead2Go of een stapel USB->HDMI-convertors met eventueel een hub. Beide kun je beter wegwerken dan een dock, bijvoorbeeld achter je bureau of monitor en zijn ook aan te sluiten met in totaal één kabel op je laptop.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06-2025
USB naar wat dan ook met een fatsoenlijke resolutie is geen doen imo. USB 2.0 heeft daar simpelweg de bandbreedte niet voor. De oplossing die ik zelf gebruik is een eGPU via het expresscard slot. Expresscard is namelijk simpelweg een PCI-E verbinding met je laptop. Het is dan ook mogelijk om een expresscard → PCI-E printplaatje te krijgen waarin een videokaart kan worden gestoken.
Kosten: Het printplaatje+expresscard+kabel ~$80. (laptop) voeding €20, Videokaart €30.
De voeding kan ook een desktop voeding zijn en de videokaart kan ook een stuk duurder als de game performance van je laptop wat wil boosten maar in principe volstaat de goedkoopste videokaart die je kan vinden (gebruik zelf een GT520). Goedkoper dan de meeste docking stations en een stuk sneller dan USB oplossingen (ook een 2560x1440 scherm zoals ik zelf gebruik is goed te doen).

Er zijn ook kant en klare oplossingen (zie dezelfde link hierboven) maar daar betaal je wel de hoofdprijs voor.

[edit]
Let bij de Matrox oplossingen heel erg goed op met wat de input/output mogelijkheden zijn. Alleen bij Dual Link DVI (vind je vrijwel alleen op business series laptop) en displayport zijn er 'moderne' Full HD resoluties uit te halen.

[ Voor 10% gewijzigd door Xthemes.us op 10-01-2012 08:48 ]

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Topicstarter
Nog bedankt voor de reacties:)
Ik denk dat ik het heel simpel ga doen: 1 scherm en een laptop standaard.

Topic mag dicht :)

Pagina: 1