• Morfang
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:34
Na de AC Ryan PlayOn!DVR-HD DUAL DVBT en de Eminent 7280 in gebruik te hebben gehad, ben ik eigenlijk op zoek naar een nieuwe mediaspeler. In het begin was ik redelijk onzeker van wat ik nou wilde, en wat nou de beste mediaspeler (voor mij) is. Inmiddels ben ik daar wel achter, maar het blijkt enorm moeilijk om tussen al die mediaspelers de juiste informatie te kunnen vinden. Misschien/hopelijk dat jullie mij kunnen helpen.

Het allerbelangrijkste vind ik dat de mediaspeler ALLE soorten video's en dergelijke kan afspelen. Mijn Eminent deed het aardig, maar de laatste tijd bij de nieuwste MVK's van NCIS en HIMYM faalde die behoorlijk. Nu lees ik dat dit met de bitrates en dergelijke te maken kan hebben. Eis is dus eigenlijk: alles moet ie kunnen afspelen.

Op de tweede plaats komt de media-bibliotheek om de hoek kijken. Bij het woord mediaspeler dacht ik altijd aan mooi vormgegeven interfaces met allemaal extra info over de films en series in je collectie. Bij mijn vorige spelers werd ik hierin redelijk teleurgesteld. Nu lees ik bijvoorbeeld allemaal goede verhalen over de Boxee Box, met bijvoorbeeld opties om via de mediaspeler subtitles te zoeken die passen bij jouw files. Dat spreekt mij dan erg aan.

Dat zijn eigenlijk mijn voornaamste eisen, ik heb wel een sterke voorkeur voor een mediaspeler waar een harde schijf kan worden ingebouwd. Maar, voldoende USB poorten kunnen dit probleem ook wel oplossen. Daarnaast is een optische out, hdmi uitgang (lijkt me logisch) en een ingang voor een lan-kabel, vereist.

Streaming doe ik liever niet, aangezien wij een redelijk schijt-instabiel-netwerk hebben, dus er wordt afgespeeld vanaf de interne of externe harde schijven.

Wat betreft prijs, het liefst zo goedkoop mogelijk ofcourse. Maar inmiddels ben ik twee voor een redelijk goedkope optie gegaan, en wil nu eigenlijk gewoon echt waar voor mn geld. Dus wat duurder mag ook, als er maar echt iets tegenover staat.

PS: nou is misschien een NAS een geschikte optie (zelfstandig downloaden zou wel een pre zijn), maar daar ben ik eigenlijk helemaal niet in thuis.

PS2: misschien voor de duidelijkheid: ik kijk bijna alleen maar films en series, en wil die in de beste kwaliteit en met subs kunnen kijken. Daarnaast wil ik ze ook 'mooi' kunnen beheren.

[ Voor 7% gewijzigd door Morfang op 06-01-2012 20:55 ]

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:45
De Eminent 7280 voldoet niet aan je eisen??

Dit moet dan toch echt aan de Eminent liggen. De gebruikte Realtek 1185 staat toch echt bekend om zijn veelzijdheid.

Probeer eens een Mede8er X2 (ook Realtek 1185) of anders kom je uit een Popcorn Hour of Dune. De laatste 2 zijn een stukkie duurder maar zijn eigenlijk ook beter.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:45
Hoe hoger je eisen zijn hoe dichter je bij een HTPC komt: een mediaspeler is altijd een min of meer gesloten systeem, waardoor je immer tegen zaken aanloopt die niet werken en niet gefixt kunnen worden. B.v. bestanden die niet lekker draaien direct op de chip van de mediaspeler, het is een hardware speler immers.

Overweeg dus een home theatre pc (HTPC), best in zelfbouw. Kost meer is meer werk maar is onverslaanbaar qua mogelijkheden.

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2025
Maar is tegelijkertijd ook weer lastiger in beheer. Ik heb juist een mediaspeler gekocht omdat ik geen zin heb om zelf te moeten pielen. Als je een redelijk modern ding koopt ga ik er vanuit dat ik minimaal 3 jaar vooruit kan kwa ondersteuning, codecs die hij slikt, etc. Voor de prijs van zo'n ding, in mijn geval een Boxee Box, kan je er 3 kopen voor de prijs van 1 fatsoenlijke HTPC, dan zijn we 9 jaar verder, en niemand doet 9 jaar met zn HTPC.

Beetje appels met peren wellicht, maar TS geeft duidelijk aan dat hij op dit moment gewoon alles wil kunnen afspelen en een goede automatische opbouw van zn library wil hebben. Met dat eerste ben ik nog nooit een probleem tegengekomen; hij slikt alle gangbare formaten zonder problemen. De library werkt prima, wel moet je sommige dingen handmatig corrigeren (sommige NL producties kent hij niet, soms een titel in hoofdletters, een Duitse cover, etc), maar dat is eenvoudig te doen.

Ik zeg niet dat de BB foutloos is, maar op wat schoonheidsfoutjes na echt meer dan prima als ik lees wat jij wilt.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:45
ParkOverall schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 03:08:
Hoe hoger je eisen zijn hoe dichter je bij een HTPC komt: een mediaspeler is altijd een min of meer gesloten systeem, waardoor je immer tegen zaken aanloopt die niet werken en niet gefixt kunnen worden. B.v. bestanden die niet lekker draaien direct op de chip van de mediaspeler, het is een hardware speler immers.

Overweeg dus een home theatre pc (HTPC), best in zelfbouw. Kost meer is meer werk maar is onverslaanbaar qua mogelijkheden.
Mediaspeler zijn tegenwoordig zo goed, dat er maar een type bestand is waar ze vaak problemen mee hebben. Dat is het videobestand dat rechtstreeks uit een videocamera komt.
Alle andere populaire formaten, MPG, MKV, DVD, Blu-Ray (M2TS), Divx, Xvid, WMV(HD), MOV (apple Trailers), AC3, DTS, DTS-HD, True-HD, WMA (Pro is een buitenbeentje wat wel eens problemen wil geven), MP3, JPG, BMP, WAV, etc worden gewoon afgespeeld.

Wat mij betreft weegt het minimale gebrek aan codec-ondersteuning, niet op tegen het veel betere gebruiksgemak van een Mediaspeler.

De nieuwe Popcorn Hour A-300 en C-300 hebben tegenwoordig ook een hele fraaie Gui met auto scrap functie, waardoor het aanmaken van Cover-art door de speler geregeld wordt. Daarnaast zorgt de nieuwe 8647 (van Sigma) ook nog een voor nette Lan waardes van boven de 10 MB/s (Realtek blijft op 5-6 MB/s hangen).

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Morfang,

Ik maak uit je topic niet op wat je zelf hebt verricht aan vooronderzoek. Verder post je alleen maar eisen en vraag je om input. Op dat moment leg je de vraag dus enkel hier neer en wij zijn geen helpdesk wat dat betreft. "Welke moet ik kopen?"-topics worden dan ook gesloten.

Zie ook Het algemeen beleid

Ik raad je aan om eens te kijken in de topics van de huidige mediaspelers om ervaringen op te doen met de verschillende spelers. Kijk ook eens op Youtube voor user interfaces en presentatie. Kom je dan een probleem tegen wat na eigen vooronderzoek niet opgelost is, schroom dan niet een mooi topic aan te maken! :)

Succes!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.