Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cageman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-12-2023
Hallo beste Tweakers,

Netwerkkaart: Sitecom Wireless Network PCI card 300N

Wat ik al heb geprobeerd:
- Opnieuw opstarten, vele malen
- Netwerkkaart uitschakelen en inschakelen
- Verbinding opnieuw instellen
- AES/TKIP afwisselen (zou allebei moeten kunnen)
- Met andere apparaten proberen (4 laptops, een pc via LAN en 2 mobieltjes hebben moeiteloos verbinding)
- WPA2 talloze malen opnieuw proberen
- Internetverbinding proberen op te stellen met "one-push setup" (reageert niet)

Ik heb nu al een tijdje een internetprobleem met mijn desktop-pc. Ik krijg geen werkende internetverbinding. Een tijdje geleden werkte het af en toe, maar ik heb nooit een duidelijk patroon gevonden met andere omstandigheden (opnieuw opstarten, programma's aan of uit). Het was gewoon willekeurig of hij werkte of niet. Wanneer hij niet werkte kwam er een rood kruis bij de verbinding te staan met de volgende tekst: "The settings saved on this computer for the network do not match the requirements of the network". Weten jullie waar het aan ligt / wat ik nog kan proberen?

Alvast bedankt,

Robbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:43

Perkouw

Moderator General Chat
Update je drivers eens en als dat niet helpt verwijder je netwerkkaart eens via apparaatbeheer. Wel even opnieuw opstarten. Het netwerk ook helemaal verwijderd bij draadloze netwerken beheren ?

[ Voor 50% gewijzigd door Perkouw op 06-01-2012 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 12:35
Wat nog wel eens helpt is om alle opgeslagen draadloze netwerken te wissen (netwerkcentrum --> draadloze netwerken beheren), opnieuw op te starten en vervolgens het netwerk opnieuw toevoegen. Wil nog wel eens ontstaan als er settings opgeslagen zijn en je verandert de instellingen van je netwerk zelf is mijn ervaring.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cageman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-12-2023
Het lag inderdaad aan de driver, er zat blijkbaar een driver bij met een hele utility die je nodig hebt om uberhaupt verbonden te zijn.. Zucht, nog een icoontje in de taskbar erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 12:35
Sitecom biedt op hun site soms ook een 'driver only' download aan, die gebruik ik meestal. Wellicht dat die voor jou kaart ook beschikbaar is?

Desktop | Server | Laptop