[windows 7] boot niet, io error, usb of harde schijf kapot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prometheus345479
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-10-2022
Hoi,

Sinds een paar dagen start mijn pc niet meer. Probleem is ontstaan na een BSOD.

Pc blijft in een oneindige loop booten... Windows start nog wel in veilige modus.
Opnieuw installeren van windows lukt niet, omdat of de installer blijft hangen, of ik krijg een melding dat er een opslag apparaat een fout heeft.

Ik heb inmiddels met parted magic (via cd) van alle schijven een backup kunnen maken, en smart geeft aan dat alle schijven in orde zijn.

Ik heb al zo kaal mogelijk proberen op te starten, alleen hoofd harddisk, alle andere schijven los, dvd brander los, en floppy drive los. Ook dan blijft de boot hangen in een oneindige loop...

Heeft iemand nog ideeen?

Windows 7
Asus k6 moederbord,
3 samsung schijven, 1TB, 2x 320GB
4GB geheugen
Intel Q6600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 09:42

bbc

RAM geheugen eens testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als windows start in veilige modus kan je hardeschijf toch niet kapot zijn? Doe eens memtest draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prometheus345479
Memtest draait zonder errors... (net gedaan)

En de harde schijven zelf lijken me ook in orde, aangezien ik ze zonder problemen heb kunnen backuppen...

Nog meer ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prometheus345479
Inmiddels ben ik denk ik dichter bij het probleem.

Na veel gepiel uiteindelijk toch windows 7 kunnen installeren (duurde extreem lang). Dit ging allemaal goed.

Daarna als eerste video drivers geinstalleerd... (AMD Radeon 5750) Opnieuw opstarten, en daarna hetzelfde probleem, de computer bleef opnieuw opstarten...

In veilige modus de driver weer teruggezet naar de default windows driver, en windows start weer op...

Ik denk dus dat mijn videokaart overleden is... Toch vreemd, want hij lijkt het prima te doen...

Iemand ideeen om dit te kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
prometheus345479 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 19:33:
Memtest draait zonder errors... (net gedaan)
Een goeie memtest draait 24 uur, geen 24 minuten.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prometheus345479
Na een nacht memtest draaien is er toch iets niet in orde.

Het hele scherm staat vol met $0_1 in een herhalend patroon... Behalve de tekst die geupdate wordt, dus ik zie dat er 9 iteraties zijn voltooid, ik zie waar de huidige test mee bezig is, maar ik kan niet zien hoeveel test er gepassed en gefaild zijn.

Nu heb ik geen ervaring met memtest, maar ik neem aan dat als er iets mis was met mijn geheugen, dat ik gewoon netjes zou zien: 9 iteraties gedraaid, en 1 test mislukt oid. En dus niet een heel scherm vol met rare tekens...

Ik neig zelf nu dus nog steeds naar een kapotte videokaart??? (en daar zou nog garantie op zitten, dus dat is mooi :) )
Pagina: 1