Geruzie met Click and Buy

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:00
M'n vriendin heeft een iPhone en dankzij Click and Buy kan ze apps kopen in de App Store. Allemaal prima, maar onlangs kreeg zij een e-mail dat er een app ter waarde van 65 euro was gekocht met haar account.

Mijn vriendin heeft echter die app niet gekocht. Het bedrag was nog niet afgeschreven van haar rekening. We hebben direct contact opgenomen met click and buy en de bank. Click and Buy heeft nog steeds niet gereageerd, bij de bank zouden ze het in de gaten houden of het bedrag van haar rekening zou worden afgeschreven. Uiteindelijk is dit gebeurd en hebben we het bedrag laten storneren. De 65 euro staat nu weer terug op de rekening van mijn vriendin.

Echter, vandaag kregen we een betalingsherinnering van Click and Buy. Daarin vermeldde zij dat ze geblokkeerd waren en ze weer graag hun geld wilden hebben. Daarbij was direct een administratieve boete opgenomen van 15 euro (nieuw bedrag is 80 euro).

Ik heb zojuist weer een e-mailtje naar ze verzonden, waarin de uitleg nogmaals staat, maar ik verwacht niet dat ze daar ook snel op reageren. In de tussentijd wil ik mezelf met zoveel mogelijk zaken bewapenen en een weerwoord zo goed mogelijk voor te bereiden.

Dus de grote hamvraag: iemand ervaring met een soortgelijke situatie en hoe heb je dat toen opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:52
Heel toevallig gisteren ook gehad een bedrag van 64,99 en 20,99 af geschreven via click and buy. Boeking is echter gedaan via Itunes. Dus direct click en buy laten blokkeren en via apple website contact opgenomen met de support aldaar. Apple Itunes reageerd snel en erg netjes, er is ongeoorloofd gebruik gemaakt van mijn Itunes account en het bedrag is direct de zelfde dag weer bijgeschreven op mijn click and buy account!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-07 23:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb dit ook ooit gehad en je hebt helemaal niks te maken met Click & Buy. De opdracht komt van Apple uit, en zij moeten dit fixen. Door eenzijdig het bedrag terug te laten boeken zonder met Apple contact te zoeken heb je het waarschijnlijk alleen maar erger gemaakt omdat Apple niet domweg het geld terug kan boeken zoals ze destijds bij mij gedaan hebben.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Je kan het ook vrij goed bewijzen dat je een aankoop niet gedaan hebt want via Itunes zitten de apps gekoppeld aan het id van het device wat je geactiveerd hebt. Alle aankopen worden nu ook bij de nieuwere versies Itunes allemaal geregistreerd dus ik zou ook daar een screenshot van maken en naar Apple sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-07 10:39

Hoite

Goed verhaal

Vandaag is mij hetzelfde overkomen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7LhOvrxUhofQEhxDkDOvKQcG/full.jpg

Dit heb ik vandaag allemaal aangeschaft volgens Apple. inmiddels gedaan:
  • iTunes password veranderd.
  • Apple gebeld. (moest mailen)
  • Apple gemaild.
  • ABN AMRO gebeld. (kon geen incasso's op voorhand blokkeren)
  • Al mijn saldo naar een spaarrekening geboekt.
  • Machtiging van ClickandBuy ingetrokken.
  • iTunes wachtwoord nogmaals veranderd na nóg een aankoop. (geen idee of het helpt)
  • Koppeling met ClickandBuy ingetrokken.
Het gaat inmiddels om 7 transacties met een totaalbedrag van €287,86:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uaVGrG4bSU2iTsvSIblN9JDc/full.jpg

Hoelang heeft het bij jullie geduurd voordat het geld weer terug was?
Hoe verander je je geheime vraag op een iTunes account, kan het nergens vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Hoite op 09-01-2012 21:54 ]

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Hoite schreef op maandag 09 januari 2012 @ 21:45:
Hoe verander je je geheime vraag op een iTunes account, kan het nergens vinden.
Via http://appleid.apple.com

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bij mij was het vrijwel direct weer terug. Helaas wel op mijn Click & Buy account, niet op mijn rekening.

Overigens had ik wat jij zegt ook: er werd na het wijzigen van mijn wachtwoord, geheime vraag (sorry, weet niet meer waar dat zit) en na het intrekken van mijn machtiging bij C&B alsnog aangeslagen voor nóg een aankoop. Gelukkig was dat wel een stuk goedkoper dan jouw rekeningen, hoop dat je je geld snel terug hebt. Zorg in de tussentijd dat C&B niet kan afschrijven, dan wordt dat uitgebalanceerd met de creditering van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-07 12:20
zo is het bij mij een keer gebeurd dat iemand op een of andere manier achter mijn UN en PW is gekomen en tot nu toe voor 615 euro aan apps heeft gedownload en ik weet niet hoe dit zit. ik MOEST van apple zo'n account aanmaken anders kon ik niks downloaden. maar ik koop nooit apps. alleen gratis app's download ik uit de appstore.
toen ik het zag werd ik er spontaan misselijk van, zo erg schrok ik daar van!

ik had dat account aangemaakt onder de naam: jan met de korte achternaam en een oud emailadres enzo. dus hopelijk krijg ik geen boze apple en C&B op m'n dak, want ik weet nogsteeds niet hoe iemand dit nou voorelkaar heeft gekregen!

[ Voor 22% gewijzigd door w4v3g0d op 09-01-2012 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261479

En zo kan ik voor de zoveelste keer niet hard genoeg zeggen, maak een free accountje aan en werk met kadokaarten... Zo heb je als het ware een pre-paid account en krijg je dit soort gezeur dus nooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Er is gelukkig bij mij nog niets van mijn rekening afgeschreven.
En inmiddels heb ik al mijn saldo overgemaakt naar een spaarrekening, dus kan er ook nog niets afgeschreven worden.
Ik moet nog een antwoord terugkrijgen van Apple, dus binnen een dag ga ik niet halen, maar misschien gaan ze wat uitgebreider op onderzoek omdat de bedragen wat hoger zijn.
Anoniem: 261479 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 22:18:
En zo kan ik voor de zoveelste keer niet hard genoeg zeggen, maak een free accountje aan en werk met kadokaarten... Zo heb je als het ware een pre-paid account en krijg je dit soort gezeur dus nooit!
Dit kon toen ik de account aanmaakte nog niet naar mijn weten.
Ik heb het ook altijd heel makkelijk gevonden dat het gewoon vanzelf afgeschreven wordt. Dat geknoei met cadeaukaarten lijkt me niks, ik hoop dat Apple dit snel oplost, dan ga ik gewoon weer verder met deze koppelingen.

[ Voor 45% gewijzigd door Hoite op 09-01-2012 22:34 ]

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainscrewer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 18:59
Soortgelijke situatie meegemaakt: voor 100 euro aan iTunes cadeaubonnen gekocht terwijl ik dit niet zelf had gedaan. iTunes account en click en buy rekening beide laten blokkeren en een paar mailtjes heen en weer gestuurd.

Het viel me op dat het net lijkt alsof er weinig tot geen communicatie is tussen Apple en C&B, via Apple te horen gekregen dat ik een 'chargeback' moest laten doen bij de bank, en dit heb ik gedaan.

Ik kreeg inderdaad vervolgens een rekening van 15 euro voor Chargebackkosten, deze ben ik wel gewoon van plan te betalen, de 100 euro heb ik alweer teruggestort gekregen op mijn rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

hardwarejunk schreef op maandag 09 januari 2012 @ 22:17:
zo is het bij mij een keer gebeurd dat iemand op een of andere manier achter mijn UN en PW is gekomen en tot nu toe voor 615 euro aan apps heeft gedownload en ik weet niet hoe dit zit. ik MOEST van apple zo'n account aanmaken anders kon ik niks downloaden. maar ik koop nooit apps. alleen gratis app's download ik uit de appstore.
toen ik het zag werd ik er spontaan misselijk van, zo erg schrok ik daar van!

ik had dat account aangemaakt onder de naam: jan met de korte achternaam en een oud emailadres enzo. dus hopelijk krijg ik geen boze apple en C&B op m'n dak, want ik weet nogsteeds niet hoe iemand dit nou voorelkaar heeft gekregen!
Je hoeft helemaal geen betalingsmethode te koppelen om gratis spul te kunnen downloaden uit de App Store? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:06

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb onlangs hetzelfde gehad. Zelf een aantal gratis apps gedownload op mn telefoon en een uurtje later een mailtje van Apple dat een niet geauthoriseerd device een aankoop had gedaan in de store.
Blijkbaar iemand die op mijn account het spel iMobsters & iets van 1800 ingame credits gekocht had voor in totaal 97.95.

Direct contact opgenomen met ClickandBuy en die gaven meteen aan dat zij er niets aan konden doen (dat zij slechts de betalingen verwerken voor Apple) en ik werd via een mail doorverwezen naar Apple. Wel werd meteen mijn ClickandBuy account disabled.

Bij Apple een 2 support cases aangemaakt en aangegeven dat ik de betreffende items niet had gekocht. Binnen 10 minuten had ik 2 mails van Apple waarin ze aangaven mij het geld te crediteren. (volgens de dame die het mailtje stuurde hoogst uitzonderlijk!) De credit was een bericht naar ClickandBuy dat het openstaande bedrag niet correct was. Het openstaande bedrag is door ClickandBuy tegen de creditering weggestreept en ik stond weer op 0,- :)

Daarna meteen de koppeling tussen iTunes en ClickandBuy verwijderd, ClickandBuy Account opgezegd en in iTunes wachtwoord en geheime vraag opnieuw ingesteld.
Was ff schrikken toen ik de mails met daarin de aankoop kreeg, maar door zowel Apple als ClickandBuy is het prima opgelost.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Deze persoon heeft hetzelfde meegemaakt:

50 euro kadokaart gekocht volgens Itunes
Ik heb mijn itunes gekoppeld aan mijn clickandbuy and nu krijg ik net bericht dat er 2x 50 euro afgeschreven gaat worden omdat ik via itunes een giftcard heb gekocht.

Nu kijk ik in itunes en inderdaad er staat dat ik 2 giftcard hebt gekocht. Maar dit heb ik dus niet zelf gedaan. Direct al mijn wachtwoorden gewijzigd, maar het kwaad is al geschied.
Helaas ook nog niet opgelost....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Ik heb vanochtend allemaal mails gehad met refunds, dus in principe heb ik het geld nu terug,

MAAR

Het staat allemaal op een clickandbuy rekening van mij die geblokkeerd is. ik heb hun helpdesk gebeld, die zeiden (in het engels) dat er 5 dagen overheen ging voordat ik het terug kon boeken naar mijn rekening, wat ik apart vind, aangezien ze wel binnen 1 dag iets van mijn rekening af kunnen halen.

Zal ik deze transactie storneren? ik heb eigenlijk weinig zin om op de bureaucratie van ClickandBuy te gaan zitten wachten. dan wacht ik wel wat langer met het updaten van applicaties op mn iPad.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Storneren gaat het alleen maar lastiger maken omdat ze dan denken nog geld van je te krijgen. Afwachten lijkt me beter, of per mail erop staan dat ze het nu direct overmaken voor je omdat het onrechtmatig afgeschreven was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Ik heb zojuist een mail gestuurd met het verzoek om het bedrag zo spoedig mogelijk terug te storten.
Nu maar weer afwachten wat er gebeurd.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-11-2024
Vandaag kreeg ik opeens mail dat ook ik 2x een cadeaubon ter waarde van €50,- heb aangeschaft. Uiteraard was ik dit niet. Nu heb ik een ontvangstbewijs gekregen op m'n mail voor de cadeaubonnen.

Nu heb ik direct het geld van mijn betaalrekening gehaald (daar was nog niks afgeschreven), maar zo te zien word dit pas later gedaan?

Nu heb ik vanmorgen al geprobeerd op ClickandBuy in te loggen en m'n wachtwoord te veranderen, deze weet ik alleen zelf helaas niet meer (blijbkaar!?). Als ik zeg dat ik m'n wachtwoord ben vergeten dien ik m'n geheime vraag in te vullen, maar deze vul ik nooit naar waarheid in... Ik kan dus niks veranderen?

Nu ben ik op iTunes ingelogd via m'n pc, maar hoe kan ik hier mijn cadeaubonnen/aankopen zien? en evt machtiging clickandbuy intrekken?

EDIT: Ik zie mijn aankoop nu staan, echter staat er maar één cadeaubon ipv de twee die ik per mail bevestigd heb gekregen?

[ Voor 7% gewijzigd door srdevil op 18-01-2012 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:14
Na dit allemaal gelezen te hebben, ben ik ook maar eens wat gaan veranderen bij m'n Apple ID en de gekoppelde betalingsgegevens. Hoe kan dit in hemelsnaam gebeuren?

'Hackers'/fishing?
Of gewoon Apple die betaling koppelt aan verkeerde accounts?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
Nog nooit heb ik ergens mijn gegevens ingevuld welke ik bij iTunes gebruik, en blijkbaar worden er dan wel dingen afgeschreven. Ook heb ik nog nooit rare mails van apple/clickandbuy gekregen (ik heb uberhaupt geen mails van hun gekregen).

M'n betaalmiddelen bij iTunes op "geen" gezet, alleen nu nog kijken hoe ik die cadeaubon aankoop ongedaan kan maken.

[ Voor 20% gewijzigd door srdevil op 18-01-2012 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
NMe schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 00:16:
[...]

Je hoeft helemaal geen betalingsmethode te koppelen om gratis spul te kunnen downloaden uit de App Store? :?
ja juist wel. je krijgt keuzes welke je wilt gebruiken: Mastercard, visa, greencard, of click 'n buy!
dus ik zo'n accountje aanmaken en daar begon 't verhaal!

ik heb al sinds mijn 5e een apple computer staan (die ook om de zoveel jaar vervangen word ;) )
dat was mijn vertrouwde apparaatje die altijd werkte, dat mooie rooie knopje van de voeding overhalen, *FLITS* *BOEM* voeding van een ouwe mac er in, en bam hij deed 't weer (powerpc geval, kast + monitor. had toendertijd iets van 50 watt nodig ofzo xD)
maar begin echt steeds minder vertrouwen te krijgen in apple services!

[ Voor 35% gewijzigd door w4v3g0d op 18-01-2012 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-07 17:29
Als je op de nederlandse manier aanmeld kan je kiezen niet te koppelen. `t Is in eerste instantie wat vaag maar die optie bestaat zeker wel. Waarschijnlijk niet via itunes maar wel via apple.com/nl, ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

hardwarejunk schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 17:36:
[...]

ja juist wel. je krijgt keuzes welke je wilt gebruiken: Mastercard, visa, greencard, of click 'n buy!
dus ik zo'n accountje aanmaken en daar begon 't verhaal!
Ik heb maandenlang gebruik gemaakt van mijn iPhone terwijl mijn betaalmethode op "geen" stond. Later heb ik nog een maand zonder betaalmethode gebruik gemaakt van mijn account. Het kan wel degelijk zonder koppeling aan een betaalmethode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
BastiaanCM schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 17:37:
Als je op de nederlandse manier aanmeld kan je kiezen niet te koppelen. `t Is in eerste instantie wat vaag maar die optie bestaat zeker wel. Waarschijnlijk niet via itunes maar wel via apple.com/nl, ofzo.
ja dat weet ik, het was een hele tijd geleden ook de standaard om er GEEN betalings rotzooi aan te verbinden, maar dat is laatst veranderd blijkbaar en nu kan ik die functie niet meer vinden en ik ben al bijna een week aan 't zoeken er naar omdat ik een nieuw account wil!

iemand screenshotje('s) ???? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:24

MsG

Forumzwerver

NMe schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 00:16:
[...]

Misschien sinds kort niet. Ik heb helemaal nog moeilijk moeten doen met een workaround om zo ook te registreren als je geen creditcard had. Apple maakte het daarin helemaal niet makkelijk.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

MsG schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 17:43:
[...]

Misschien sinds kort niet. Ik heb helemaal nog moeilijk moeten doen met een workaround om zo ook te registreren als je geen creditcard had. Apple maakte het daarin helemaal niet makkelijk.
Ik kocht mijn iPhone in 2009 en heb hem in november vervangen door een Android-toestel. ;) In november 2009 had ik géén betaalmethode aan mijn account hangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
Info op de pagina: Laatst gewijzigd op: 15 september, 2011

Ik weet niet of laatst gewijzigd ook betekend dat de pagina is toegevoegd, maar +- 5 jaar geleden bestond de optie 'geen' volgens mij nog niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
srdevil schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 18:29:
Ik weet niet of laatst gewijzigd ook betekend dat de pagina is toegevoegd, maar +- 5 jaar geleden bestond de optie 'geen' volgens mij nog niet ;)
Geen idee hoe lang het al kan; eind 2009 heb ik hier in ieder geval al gebruik van gemaakt, net zoals NMe blijkbaar.

@Hardwarejunk: zie link paar posts terug :)

[ Voor 5% gewijzigd door Rafael op 18-01-2012 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
Het leuke is dat ik 'zogenaamd' twee cadeaubonnen heb gekocht, er twee moet betalen, en er maar één ontvang in m'n iTunes account 8)7

Net maar even een mail gestuurd naar Clickandbuy dat ik niet van plan iets te betalen. Nu op m'n rekening gekeken en het geld is al afgeschreven. Had m'n rekening al geleegd, maar blijkbaar kon ik ook nog negatief staan =)

Saldo: € -92,20

Bij de bank even een terugboeking van de automatische incasso ingediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:18

Snippertje

Light up your life

srdevil schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 17:34:
Het leuke is dat ik 'zogenaamd' twee cadeaubonnen heb gekocht, er twee moet betalen, en er maar één ontvang in m'n iTunes account 8)7

Net maar even een mail gestuurd naar Clickandbuy dat ik niet van plan iets te betalen. Nu op m'n rekening gekeken en het geld is al afgeschreven. Had m'n rekening al geleegd, maar blijkbaar kon ik ook nog negatief staan =)

Saldo: € -92,20

Bij de bank even een terugboeking van de automatische incasso ingediend.
Hier dus exact hetzelfde wat betreft die kadobonnen, ik zie er maar 1 in itunes. Moeten maar even kijken hoe dit gaat aflopen ook ivm incasso bureau.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 22:31

Vos

AFCA

Ik zou graag willen weten hoe dit is afgelopen bij de verschillende mensen.

Kreeg vanochtend ook ineens 2 mailtjes dat ik een gift had gekocht voor € 69,99 per stuk.

Heb het volgende al gedaan:
- Heb mijn wachtwoorden veranderd
- Apple gemaild
- C&B gemaild
- Geld bankrekening overgeheveld naar spaarrekening
- C&B uit mijn itunes geknikkerd

[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 30-05-2012 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Ik heb na veel gedoe mijn geld terug gekregen, je moet een ticket aanmaken bij Apple en Click&Buy. Uiteindelijk heb ik de incasso gewoon teruggedraaid, waarna click&buy ging dreigen met incasso's. Hierop zelf gaan dreigen dat ik dit niet vind kunnen etc. En vervolgens werd alles teruggedraaid. Kortom het kost vooral tijd. Ik gebruik in elk geval geen Click&Buy meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Pff vervelend ja. Ik hoop zsm iets te horen van Apple, moet je dit op een speciaal punt melden? Ik heb via hun 'contact systeem' een email gestuurd, komt hopelijk op de goede plek aan.

Was er bij jou al geld afgeschreven?

Krijg zo wel weer gekloot met andere bedrijven omdat de vaste afschrijvingen er nu niet af kunnen. Naja dat zij maar zo dan.

[edit]
Log net weer in op C&B en zie ineens een tegenboeking, saldo is nu weer 0.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mstyhNBCkdvzMjUKlLfyl1Sr/full.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door Vos op 30-05-2012 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Die tegenboeking is van je eigen bankrekening?? Dan sta je weer op nul ja... maar met 139,.98 minder op je bankrekening.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Ja dat betekent dat het afgeschreven wordt. Ik heb na meerdere malen contact, waarbij Apple Click&Buy verantwoordelijk stelde en Click&Buy Apple, het geld gewoon teruggevorderd. Vervolgens gingen ze dus dreigen, maar voet bij stuk gehouden en ook aangegeven dat ik niet de enige ben. Mocht je helemaal geen gehoor krijgen en in hetzelfde schuitje terecht komen, stuur mij dan een berichtje, wellicht kan ik je helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ik zie op Mijn ING geen afschrijvingen. Had vrij snel mijn normale rekening 'leeg' gehaald (naar spaarrekening). Kreeg van Apple het volgende:
You will see 159.98 EUR added to your store credit balance within 24 hours
Kan ik dat er ook af halen? (Kan het nu ff niet opzoeken) Anders heb ik daar evt natuurlijk geen ruk aan. Hoe ze ook aan dat bedrag komen weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:44
Ik heb ook problemen gehad mijn apple account was gehackt( geloof er geen reet van ik ben erg securty bewust)

click and buy antwoorde niet en ging om 170 euro. Is niet heel veel voor mij maar vindt belachelijk dat er zomaar geld afgehaald wordt. Heel simpel laat het geld via je bank terugboeken. Dit kan gewoon via internet bankieren. Heb jij je geld. En als jij netjes bij apple heb gemeld dat je account gehackt is en jij heb maatregelen getroffen is er niks aan de hand.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-07 09:24

pposthoorn

Constructeur

1 keer een probleem gehad met Click & Buy dat ze het niet af konden schrijven. en ze wilden gelijk €15,- extra hebben. Na veel moeite en gedoe toch betaald en direct opgezegd. Het zijn een stelletje oplichters voor hetzelfde bedrag als hun "administratiekosten" betaal ik nu een heel jaar mijn ING credit card en die heb ik aan mijn iTunes gekoppeld. Werkt als een tierelier en bij je credit card heb je wat meer mogelijkheden om je geld terug te krijgen. Bovendien, niet geheel onbelangrijk, bij een credit card krijg je wél service.

Ik zeg weg met Click & Buy :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Krijg net email van C&B: 2x een creditering van Apple iTunes Store a € 69.99 p.s.

Nu kunnen ze de openstaande incasso dus weer intrekken lijkt mij.

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-06 09:48
pposthoorn schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 00:50:
1 keer een probleem gehad met Click & Buy dat ze het niet af konden schrijven. en ze wilden gelijk €15,- extra hebben. Na veel moeite en gedoe toch betaald en direct opgezegd. Het zijn een stelletje oplichters voor hetzelfde bedrag als hun "administratiekosten" betaal ik nu een heel jaar mijn ING credit card en die heb ik aan mijn iTunes gekoppeld. Werkt als een tierelier en bij je credit card heb je wat meer mogelijkheden om je geld terug te krijgen. Bovendien, niet geheel onbelangrijk, bij een credit card krijg je wél service.

Ik zeg weg met Click & Buy :w
jezus wat een oplichters zeg.
Ik heb dus precies het zelfde gehad!
Een app van 89 cent kont niet betaald worden terwijl er genoeg op mijn rekening stond.
Of ik even 15 euro extra wil aftikken.
Gister gelijk laten blokkeren, locken ze gewoon je itunes account :(
Nu dus gelijk betaald en verwijderd.
Heeft iemand ervaring met die 15 euro terug vragen?
Wil ik wel gaan proberen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:44

SkyStreaker

Move on up!

Dit heb ik nu dus ook.

Ik heb blijkbaar zomaar een app gekocht van 89ct. afgelopen Vrijdag. En ineens zit ik met administratiekosten. Apple al gemaild waar die invoice vandaan komt, zie ik dus net administratiekosten staan bij de rekening (PDF opgehaald). C&B natuurlijk gemailed, al zie ik daar weinig mee gebeuren. Nu snap ik dus waarom Steam het niet meer ondersteund.

Wat een stelletje oplichters zeg!

Is er advies? Eerst maar die 15 Euro betalen en dan de overeenkomst eindigen tussen itunes en c&b?

[ Voor 11% gewijzigd door SkyStreaker op 08-04-2013 07:42 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-07 16:59

Ypho

Allround Nerd

Zspirit schreef op donderdag 15 november 2012 @ 14:20:
[...]
Heeft iemand ervaring met die 15 euro terug vragen?
Wil ik wel gaan proberen namelijk.
SkyStreaker schreef op maandag 08 april 2013 @ 07:40:
Is er advies? Eerst maar die 15 Euro betalen en dan de overeenkomst eindigen tussen itunes en c&b?
Je kan lullen als brugman, antwoord van C&B kun je vergeten. Helaas heb ik deze ervaring ook gehad, hierna direct C&B geblokkeerd bij mij en vrouw-lief, en iedereen in mijn omgeving aangeraden hetzelfde te doen. Totaal zo'n 7 mails gestuurd uit m'n hoofd (ook al met de vraag WTF 15 euro extra op 1,89?), maar nooit iets gehoord, alleen als ze geld willen zien.

[ Voor 15% gewijzigd door Ypho op 08-04-2013 07:50 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:44

SkyStreaker

Move on up!

Dan reken ik er op dat Apple support hier meer ervaring over heeft, kan een screenie sturen van aankopen. Dat zij mij deblokkeren, ik trek meteen de koppeling naar itunes in. Heb ook in itunes zelf de betaalgegevens verwijderd.

edit: om 9:00 de in ING bellen, rekeningnr. van die lui laten blokkeren.

Er schijnt een app gekocht te zijn op 3 April, maar welke? Ik heb de laatste 2-3 weken alleen gratis spul binnengehaald. Zoals gezegd, staat er niks in mijn aankoop geschiedenis. De verwijzing: LS-93315884 zie ik dan ook nergens terug en zie ook nergens in mijn mail dat er wat aangekocht is.

edit 2: ik heb gewoon betaald. Die 15 Euro kan ik wel missen op dit ogenblik. Geen zin aan gezeik met incasso en dit opsturen en dat opsturen. Heb al genoeg aan mijn hoofd. :/

[ Voor 93% gewijzigd door SkyStreaker op 08-04-2013 08:49 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
Heb ik ook is een keer gehad (> 1000 euro). Je kunt dit als volgt oplossen:

Onder aankopen (in Itunes) kun je de aankoop ongedaan maken. Weet niet meer precies hoe dit in zijn werk gaat, maar volgens mij kun je vrij eenvoudig een report aan Apple sturen van elke aankoop die volgens jou onterecht is gedaan. Apple gaat dit vervolgens voor je uitzoeken en ongedaan maken.

Click en Buy gebruik ik sindsdien niet meer, maar toch hebben ze mij goed geholpen. Via Click en Buy was ik getipt op de reports die je in itunes kunt aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb ook de ervaring opgedaan bij Click en Buy met een aankoop van een app voor iets van 4 euro die toen vreemdgenoeg niet afgeschreven kon worden. Naderhand is die wel afgeschreven maar ondertussen heeft Click en Buy er al iets van 89 euro van gemaakt.

Uiteraard betaal ik dit niet en zal ik ook nooit doen maar wel met resultaat dat mijn Apple ID geblokkeerd is en ik uiteindelijk maar een nieuw ID aangemaakt heb. Hopelijk dat firma's als Click en Buy eens flink onder de loep genomen worden want wat zij doen mag volgens mij geeneens.

Inmiddels heb ik gewoon een 3V prepaid creditcard en dat werkt prima en nooit problemen mee gehad verder. Je betaald dan wel voor b.v. 20 euro tegoed dan 1 euro extra maar dat vind ik het wel waard voor het gemak ervan.
Pagina: 1