Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-08 23:27
Hallo Tweakers!

Kreeg vandaag mijn T-Mobile factuur met het bericht dat er 2.3% inflatiecorrectie bij komt (elke maand vanaf nu).

Mag dit wettelijk gezien? Ik heb toch met T-Mobile een contract afgesloten waar een maandbedrag in afgesproken is? Aangezien ik nu meer per maand moet betalen, zie ik dit als een prijsverhoging zonder vooraf bericht.

Op de T-Mobile site krijg ik een vaag antwoord: http://service.t-mobile.n...rs/detail/a_id/2320/p/198

Iemand die weet of dit wettelijk gezien mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Als in je contract een vaste prijs staat, dan mag de tegenpartij die niet zomaar verhogen. Of ze dat inflatiecorrectie noemen of niet heeft er niets mee te maken. Het is gewoon een prijsverhoging.
Ik vermoed dat het wel ergens in de algemene voorwaarden staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Het staat ook in de algemene voorwaarden van het contract dat je hebt geschreven, ik weet dat dit bij KPN vroeger betekende dat het maandbedrag gelijk bleef maar de minuten omlaag. Hoe ze dit bij T-Mobile doen weet ik niet. Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt bij mijn contract.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Ik vind die pagina niet vaag hoor:
T-Mobile voert daarom inflatiecorrectie door, door de vaste maandelijkse kosten van abonnementen één keer per jaar (in januari) te verhogen met het inflatiepercentage van het laatste half jaar.

De inflatiecorrectie geldt voor alle T-Mobile klanten die na 5 december 2010 (en langer dan drie maanden geleden) een Relax, Smart, i-Abonnement, Bel & Sms, Mobiel Internet of Voordeelsim-abonnement hebben afgesloten of vernieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Henk007 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 18:15:
Als in je contract een vaste prijs staat, dan mag de tegenpartij die niet zomaar verhogen. Of ze dat inflatiecorrectie noemen of niet heeft er niets mee te maken. Het is gewoon een prijsverhoging.
Ik vermoed dat het wel ergens in de algemene voorwaarden staat.
Dat dacht ik ook. Het is wel een prijsverhoging van maarliefst 0.60 euro cent maar gaat mij meer om het idee.
Ik betaal netjes elke maand een vast bedrag en heb niet om extra kosten gevraagd.
Sp!tF!re schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 18:16:
Het staat ook in de algemene voorwaarden van het contract dat je hebt geschreven, ik weet dat dit bij KPN vroeger betekende dat het maandbedrag gelijk bleef maar de minuten omlaag. Hoe ze dit bij T-Mobile doen weet ik niet. Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt bij mijn contract.
Ben al zes jaar bij T-Mobile en dit is de eerste keer dat ik inflatiecorrectie moet betalen.
thaan schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 18:20:

[...]
Het is opzich duidelijk, maar er staat niet of dit wettelijk mag. Het komt nu over dat T-Mobile zelf wat regels verzint.

[ Voor 11% gewijzigd door Yrck op 06-01-2012 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
thaan schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 18:20:

[...]
Dat ze iets op een internetpagina zetten verandert niets aan de overeenkomst die TS met dat bedrijf heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Henk007 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 18:22:
[...]

Dat ze iets op een internetpagina zetten verandert niets aan de overeenkomst die TS met dat bedrijf heeft.
Ik zou zeggen, lees je contract door.
Grote kans dat er in staat dat er jaarlijks in januari een inflatiecorrectie wordt doorgevoerd.
Bij deflatie dus een verlaging, bij inflatie een verhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
In de voorwaarden van mijn contract (Relax afgesloten op 04-03-2011) staat nergens iets over inflatie.
Kijk ik echter in de tarievenlijst van Relax staat er dit:

Alle genoemde prijzen zijn inclusief 19% btw, afgerond op 2 decimalen. Geldig vanaf 1 juli 2011. (Prijs)wijzigingen en zet-/drukfouten voorbehouden.
T-Mobile zal ieder jaar in januari het maandbedrag van uw abonnement aanpassen als gevolg van inflatie. Deze aanpassing wordt gebaseerd op de stijging van het Consumentenprijsindexcijfer van het
CBS over het voorafgaande jaar van 1 juli tot en met 30 juni. Kijk op www.t-mobile.nl voor de meest actuele tarieven en meer informatie. Promotionele kortingen vervallen na verstrijken van de
overeengekomen duur, bij beëindiging van het contract of bij overstap naar een ander prijsplan.

Dus kort gezegd kunnen ze dit gewoon maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLikeNoobies
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 09:27

iLikeNoobies

With Big Boobies

Ja, dit kunnen ze maken.

Overigens zijn bijna alle providers dit gaan hanteren omdat het toch een makkelijk extra centje is. Je kan er helaas niet veel aan doen.

Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit had je met Google én in de voorwaarden kunnen vinden. We verwachten op GoT dat je eerst zelf rondzoekt voordat je hier komt vragen, dus hier komt een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.