[Outlook] ID-nummer toevoegen aan subject met projectkeuze

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal

Momenteel ben ik aan het kijken naar een automatisch nummering systeem voor emails waarbij per project een id nummer toegevoegd moet worden.

Ik wil het volgende:
Druk op send
Er wordt gevraagd wel project het om gaat. De unieke ID van die klant wordt toegevoegd.
Daarna welke klant. Deze unieke ID wordt ook toegevoegd.
Laatst gebruikte nummer voor deze combi wordt opgehaald uit een database of txt file of wat dan ook maar.
Dat nummer +1 wordt toegevoegd waardoor het volgende zal onstaan:

Dit was het onderwerp [00054-AMK-000001]

Kan iemand mij in de juiste richting wijzen, moet ik dit zelf programmeren, bestaan er pakketten voor ?
Of heeft iemand bruikbare code voor mij die ik zelf aan zou moeten passen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Met wat voor soort software zou dit moeten werken? Zoek je een soort ticketing-systeem zoals perldesk/topdesk of zou dit binnen iets van outlook of google apps moeten werken?

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oeps, vergeten te melden.
Het gaat om mails verzonden vanuit outlook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashback1989
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08 21:40
mag ik vragen waarom jij zon nummering wil hebben?
outlook(2010) kan tegenwoordig mooi de conversatie weergeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de hele systeem al af wat wij willen, vandaag maar een dagje aan vb scripting gedaan.
Tenminste tot zover ik een proof of concept wilde maken met subject aanpassen, controleren of er een bijlage bij moet zitten, of er wel een titel is als er op forward wordt geklikt en er niet alleen fwd: staat, check of je daadwerkelijk wel naar meerdere afzenders wilt versturen, enz.
Het systeem gaat gebruikt worden om emails te archiveren (bedrijfsmatig), dit wordt nu handmatig gedaan en dan in de juiste mapjes geplaatst. Erg arbeidsintensief dus en dat moet wat mij betreft veel sneller kunnen.

Het enige wat ik nog werkend moet hebben om dit toepasbaar te maken is een koppeling tussen een database en outlook, ik wil in vba een database kunnen aanspreken en daar de getalwaarden uit halen.
Iemand enig idee hoe je dit moet doen? soort database is nog vrij te kiezen.

Alvast bedankt

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2012 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dit is al een aardig overzicht van je mogelijkheden. :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lustucru schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:55:
Dit is al een aardig overzicht van je mogelijkheden. :)
Dankje, ik ga het ook eens aan mijn collega's voorleggen aangezien we ook een compleet planning systeem hebben die ook een database heeft, ik weet alleen niet wat voor database het is. T enige wat ik weet dat het op een linux server staat en doet wat het voor mij moet doen, haha.
Pagina: 1