Acronis recovered zeer traag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, gisteren heb ik al mijn data van 2 verschillende schijven gebackuped, om zodoende die 2 schijven te combineren in een striped volume (software). In totaal was het backup bestand 1,1TB groot en het heeft ongeveer 5uur geduurd.

Nu verwacht je dat het recoveren ook zolang ging duren maar helaas... meteen zei Acronis: 2 days remaining, na een nachtje slapen stond er zelfs 3 days remaining op, de progressbar zat nochtans al in de helft...

Hoe komt dit?

Backup staat op een 5400 rpm hd via sata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:28

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Om welke hardware gaat het? Gebruik je een Hardware, hardwareassist, software of firmware RAID? Welke CPU heeft het systeem? Hoeveel geheugen? Kleine hint, een beetje weinig info. om hier ook maar iets zinnigs over te zeggen. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi, ik heb een amd x4 955 op 3.4ghz, 12gb ddr3 en een asrock 970 extreme4 bord, mijn Windows staat op een 90gb ssd met sata600. De 2 1TB schijven zijn van Seagate; ST31000528AS. Eén hd van seagate draait wel op sata 300, de andere op sata 600.

Een hardware raid is het niet, ik wou nochtans een hardwareraid maar als ik in m'n efi bios storage control op raid zet ipv ahci (voor die ssd) dan draait m'n ssd trager dan normaal, dus daarom heb ik via Schijfbeheer in Windows een striped volume aangemaakt, dit lijkt goed te werken en de performance is op het eerste zicht evengoed zoals via hardwareraid.
Ik heb vroeger met het zelfde systeem al eens grote backups teruggezet via Acronis met gewone sata hd's, dat ging qua tijd normaal maar nu gaat het echt zo super traag pft, ben het recoveren nu gestopt want mijn pc gebruik ik ook voor bf3 :D , dat recoveren ging trouwens via een usb boot stick en niet via Windows

Ik gebruik Acronis true image 2011 met dat Plus pack voor die softwareraid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb het programma verwijderd en de Backup & Recovery 11 geïnstalleerd, dit lijkt in Windows sneller te werken (1 day, 18 hours remaining) aan 93 mb/s.. maar toch gaat dit ENORM traag vergeleken met een gewone copy paste in windows verkenner :(

Dat .tib bestand was nochtans niet gecompressed

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2012 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uiteindelijk bleek het gewoon een bug te zijn in de Acronis producten, de ETA was gewoon verkeerd. Heb toch 1,1TB kunnen recoveren in ongeveer 6 uur........