Sinds vorige week heb ik een nieuwe router. Daarmee krijg ik een helaas een berucht probleem als ik via Vista verbinding probeer te maken: de netwerkverbinding blijft 'hangen' op enkele lokale toegang (verbinden met de SSID is geen probleem). Veel informatie is hierover te vinden op internet, en ik heb vrijwel alles geprobeerd wat mij (en dus ook lotgenoten) logisch leek:
-Ipv6 uit;
-Vast ip adres configuren;
-Netwerk opslaan van "Onbekend netwerk" - "Openbaar" naar "Onbekend netwerk" 'Particulier" (netwerk blijft zich aanmelden als onbekend in het netwerkcentrum, ondanks dat hij natuurlijk wel de goede SSID ziet en connect);
-Mac adres gewijzigd (Vista schijnt soms met het adres 00-00-00-00-00 aan te kloppen. Heb hier geen last van maar voor de zekerheid toch maar handmatig iets ingevoerd om te testen. Geen oplossing.).
-router aan uit
-ipconfig release renew flushdns etc
Het vreemde is, dat met exact dezelfde laptop ik via Linux Ubuntu wel gewoon draadloos op internet kom. Ik sta voor een raadsel. Suggesties?
-Ipv6 uit;
-Vast ip adres configuren;
-Netwerk opslaan van "Onbekend netwerk" - "Openbaar" naar "Onbekend netwerk" 'Particulier" (netwerk blijft zich aanmelden als onbekend in het netwerkcentrum, ondanks dat hij natuurlijk wel de goede SSID ziet en connect);
-Mac adres gewijzigd (Vista schijnt soms met het adres 00-00-00-00-00 aan te kloppen. Heb hier geen last van maar voor de zekerheid toch maar handmatig iets ingevoerd om te testen. Geen oplossing.).
-router aan uit
-ipconfig release renew flushdns etc
Het vreemde is, dat met exact dezelfde laptop ik via Linux Ubuntu wel gewoon draadloos op internet kom. Ik sta voor een raadsel. Suggesties?