Videokaart GTX 480 ten einde raad BCCODE: 116

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter vs
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-06 07:18
hallo mensen van tweakers

Ik zal beginnen met mijn specs:

videokaart: GTX 480
processor: i7 950
moederbord: Asus p6t SE
voeding: antec silent pro 850 watt
geheugen: Kinston 6GB

Ik heb de videokaart GTX 480 na een variatie van tijden, soms heel lang niet, soms heel vaak achter elkaar. Merk wel op dat soms als de pc vast loopt het niet wordt weergegeven als een bsod.

Vermoedelijke oorzaak:
Ik speelde F1 2010, toen ik ineens de fan harder en zachter hoorde draaien(YouTube: Videokaart geluid harder en zachter , tip doorspoelen op sommige momenten). Dus ik dacht nou die word te warm, dus ik had na een tijdje aanzien het spel maar afgesloten en speedfan gaf 98 graden aan(is hoog maar moet kunnen). Toen liep de computer ineens vast en kreeg ik bsod. Toen probeerde ik call of duty 4. Ging 30 minuten goed, toen liep de pc weer vast. Daarna na 5 minuten, terwijl de kaart 'maar' 75 graden werd(is normaal, heeft ie vaker onder gedraaid). Daarna heb ik hem naar informatique gebracht:

- Videokaart ingeleverd bij Informatique, konden niks vinden(getest met furmark enzovoorts, heel weekend laten draaien, helemaal niks), daarna opgestuurd naar fabrikant 'Gerepareerd'. Niet dus, precies hetzelfde probleem( totaal: 4 weken)

Daarna heb ik zelf dit geprobeerd:

- Scannen op virussen // niks gevonden

- Verwijderen virusscanner + firewall // niks

- Andere videokaart die wel gewoon werkte( 8800 GT --> 6-pins. GTX 480 --> 8-pins en 6-pins; 8-pins kabel vervangen en in andere ingang gedaan van PSU, mocht niet baten)

- Verwijderen van drivers op verschillende manieren en daarna ook installeren:

Met driversweeper in safe modus, mappen verwijderen van nvidia, via cmd: sc delete nvlddmkm, oude drivers, beta drivers(sommige werkten voor 3 dagen goed, andere voor een paar uur)

- Verwijderen van besturingssysteem en opnieuw installeren(alleen de boot schijf(ssd vertex 2), heb nog 2 andere schijven(hdd spinpoint F1 500GB ofzo))

- Updaten bios

- 1 reepje van 2GB eruit halen, 2 reepjes van 2GB eruit halen

Opvallend is dat de computer na het installeren van de drivers het 2 dagen goed doet en daarna exponentieel afneemt.

Wanneer je in bluescreenview een gat van weken ziet, dan heb ik mijn 8800 GT inzitten :9

Filmpje van voor de installatie: YouTube: Computer BSOD voor nieuwe installatie (tip doorspoelen op sommige momenten)
Filmpje van na de installie: YouTube: Computer BSOD na de nieuwe installatie (tip doorspoelen op sommige momenten)
screenshot blue screen view: http://imageshack.us/photo/my-images/72/bluescreenview.jpg

conclusie: Zelfde probleem

PS: Kaart is 2 jaar oud ofzo

Alvast bedankt iedereen

[ Voor 3% gewijzigd door pieter vs op 06-01-2012 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-07 17:30

Liveshort

Certified Crazy Person

Tja, als die winkels geen probleem met jouw kaart kunnen vinden begin ik toch te denken aan een van je andere componenten. Heb je deze problemen altijd al gehad of zijn ze pas korte tijd geleden begonnen. Het zou namelijk gewoon kunnen dat je moederbord je videokaart niet goed pakt.

Verder kun je nog eens proberen om wat oudere drivers te installeren.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11
2 Dingen vallen me op; de USB driver schijnt wat fout te doen en DirectX ook.

Heb je de moederbord-chipset drivers wel geïnstalleerd?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter vs
Liveshort schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:11:
Tja, als die winkels geen probleem met jouw kaart kunnen vinden begin ik toch te denken aan een van je andere componenten. Heb je deze problemen altijd al gehad of zijn ze pas korte tijd geleden begonnen. Het zou namelijk gewoon kunnen dat je moederbord je videokaart niet goed pakt.

Verder kun je nog eens proberen om wat oudere drivers te installeren.
Bedankt voor je reactie, oudere drivers heb ik al geprobeerd, maar met weinig succes. Het probleem is een tijdje geleden begonnen en houdt soms 3 dagen op als ik weer nieuwe drivers installeer en helemaal als ik geen enkele driver voor me videokaart installeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter vs
NitroX infinity schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:17:
[...]

2 Dingen vallen me op; de USB driver schijnt wat fout te doen en DirectX ook.

Heb je de moederbord-chipset drivers wel geïnstalleerd?
Heel erg bedankt voor je reactie, ik had idd de moederbord-chipset drivers niet geinstalleerd, dat heb ik nu gedaan en ik hoop dat het nu eindelijk verholpen is. Ik houd u op de hoogte. Nog maals bedankt _/-\o_