Wil ik nog even opmerken dat het filmpje van Youtube wat hierboven staat al een tamelijk oud filmpje is want als je goed kijkt is het nog een P4 die gebruikt word. Zoals hierboven al geschreven hebben de hedendaagse cpu's meerdere core's en bij de rijstkorrel of erwt methode kan je wat meer verschil zien qua temp tussen de core's.
Ik zelf gebruik dus veelal latex handschoenen en doe dan een rijstkorreltje pasta in het midden waarna ik dit vervolgens uit strijk met gewoon de vingertop. Let wel dat het een sicuur werkje is en je dat op je gemak moet doen om een zo egaal mogelijk oppervlak te krijgen en dat lukt prima.
Wat betreft dat inwerken van de pasta is het JUIST de bedoeling dat je de cpu gaat belasten want door het warm worden gaat die pasta ietwat vloeibaarder worden. Doordat hij vloeibaarder word lopen langzaam maar zeker alle oneffenheden vol en pas daarna zal de pasta ook optimaal geleiden.
Maar je zal echt niet gigantisch veel verschil gaan merken of je nu alleen een rijstkorreltje erop doet en de koeler direct erop plaatst of dat je de pasta gaat uit strijken. Wel lijkt mij een erwt toch net ietwat teveel want leg maar eens een erwt en een rijstkorreltje naast mekaar.
O ja en nog een tip wanneer je de rijstkorrel methode gebruikt en de koeler er direct op zet is om de koeler even een kwartslag naar links en naar rechts te draaien, maar dan wel genoeg druk erop uitoefenen want zo verdeel je de pasta ook al vrij goed en eventuele luchtbelletjes kunnen dan ontsnappen.
[
Voor 11% gewijzigd door
Roel1966 op 07-01-2012 18:12
]