Toon posts:

Wake on lan instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mede-Tweakers,

Recent heb ik een kleine pc overgenomen die als tijdelijke mediaserver gaat dienen. Uiteraard hoeft deze pc niet dag en nacht aan te staan, daarom wil ik Wake on Lan gaan gebruiken. Na wat gegoogled te hebben dacht ik dat mijn moederbord Wake on lan wel ondersteund dus ik heb besloten om het te gaan proberen.

Het betreft een HP Pavilion S3820NL met een pegatron APX78-BN moederbord die een onboard lan aansluiting bezit(relatief onbekend). De computer draait nu op Windows 7 waar ik "Wake on Magic Packet" heb ingeschakeld. In mijn bios heb ik "Onboard lan boot ROM" ingeschakeld. Volgens mij is dit ook de optie die ik ingeschakeld moet hebben, voor rest staat er helemaal niks in mijn bios wat betreft wake on lan.

Helaas wilt Wake on Lan met deze instellingen niet werken. Het magic packet word wel naar de juiste computer gestuurd (getest toen hij aanstond). Nu begin ik mijn twijfels te trekken of "Onboard lan boot ROM" wel de juiste optie is. Tijdens het opstarten is er wel een nieuwe optie gekomen in mijn bios scherm, iets van boot from lan.

Heb ik misschien wat verkeerd ingesteld, kan mijn moederbord helemaal geen wake on lan of schakel ik de verkeerde optie in in mijn bios?

Alvast bedankt!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Kan je iets meer info geven over hoe je netwerk is aangesloten?

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-02 16:13

nhanssen

QVL is non-tweakers

Onboard lan boot ROM is voor het opstarten vanaf het netwerk aka pxe boot (ofzoghet)

[ Voor 16% gewijzigd door nhanssen op 06-01-2012 12:24 ]

Spec's PC

Verwijderd

Topicstarter
Alles is gewoon met draad aangesloten.

Dan heb ik dus de verkeerde optie ingeschakeld in mijn bios. Ik denk mijn moederbord het dan niet ondersteund want er staat geen andere optie bij. Is er ook een andere manier?

Bedankt voor het meedenken

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja, losse NIC zoeken in Pricewatch; meestan doen gewoon WoL; kost niet meer dan een tientje vaak.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Solo
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2025
Je zegt dat je Wake on Magic Packet hebt ingeschakeld.
Lijkt me dat je dat op je netwerkkaart hebt in gesteld? ( Apparaatbeheer, eigenschappen netwerkwerkkaart )
Dus dan lijkt het me onwaarschijnlijk dat deze netwerk kaart dit niet ondersteunt.

[ Voor 172% gewijzigd door Solo op 06-01-2012 21:16 ]

Pagina: 1