Toon posts:

HDD problemen na upgrade met SSD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn systeem net een upgrade gegeven, waaronder ook een SSD. Ik heb alle gegevens die ik nodig had opgeslaan op mn oude HDD en een verse windows op de nieuwe SSD geinstalleerd. Alles werkt perfect, behalve wanneer ik probeer om gegevens van mn oude HDD te halen. Ik kan alle mappen zien en soms lukt het wel, maar meestal stopt het zowat in de helft van een kopieeropdracht. Soms loopt alles ook al vast wanneer ik een map probeer te openen op de HDD. Dan kan ik ook niet anders dan de PC te resetten (ik denk omdat explorer vastloopt).
De SSD is aangesloten op de eerste poort van de Intel SATA3 controller, net als de HDD (deze zit op de 2de poort).

Ik kan ook niet proberen om eens te formatteren, omdat ik natuurlijk eerst m'n gegevens terugwil.
De HDD werkte ook nog perfect voor de upgrade: geen fouten of rare geluiden.

Specs

Gigabyte Z68X mobo
Intel Core 2500K
8GB Corsair RAM
Crucial M4 128GB
en dan nog de oude HDD, een 250GB SATA van Maxtor

*Ik heb nu eens gereset omdat het weer was vastgelopen midden in een poging om te kopieren, en m'n windows startte niet meer op, zelfs niet in veilige modus! Na uittrekken van de HDD werkt het wel terug

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2012 11:56 ]

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:25
Heb je nu je een SSD hebt, de bios ingesteld op AHCI? Wellicht dat de oude hardeschijf hier nu niet goed mee overweg kan.

* Misschien kan je de kopieeropdrachten kleiner maken, minder omvangrijk dus.
* Kan je de HDD in een externe behuizing schroeven en aansluiten via usb?

Ik denk dat na een verse format van e HDD een en ander wel weer goed functioneert. Je data backuppen lijkt me nu de prioriteit..

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Het is een erg oude HDD lijkt me, waarschijnlijk zelfs SATA-150...

Probeer het op de SATA-300 poorten eens?

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik zou 'm ook niet op poort 2 maar op poort 3 of 5 plaatsen als ik jou was.