Yadda Yadda ... doe er dan wat an!!!

Pagina: 1
Acties:

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
Geplaatst door HlpDsK (Global mod - 9495) - woensdag 21 maart 2001 20:52

--------------------------------------------------------------------------------
yadda yadda . niks nieuws
Ik word hier toch wel een beetje triest van ... ik probeer serieus te melden dat ik te vaak een #55 krijg .. en dan wordt GVD mijn topic binnen 20 mins gesloten ... ik krijg 1 of andere vage reply dat als een forum veel posts krijgt ik 'shit' kan verwachten ... maar wat blijkt ... de meeste posts gaan over dat mensen zeiken dat je eerst 'search' moet gebruiken ... topics off-topic zijn enzovoorts ...

Als al dat geziek nou 's zou stoppen en als iemand een vraagje stelt wat al 's geweest is er niet zo ontiegelijk DOM op gereageerd wordt, maar gewoon even verwezen wordt naar het oude (of meerdere) topics, dan is het probleem toch opgelost ...

Ik krijg ondertussen steeds meer het gevoel
dat er meer gezeken wordt dan dat er daadwerkelijk nuttige info 'overgedragen' wordt ...

neem nou als voorbeeld een thread over anodiseren ... (Zelf anodiseren?) ... phaedrus vraagt gewoon of iemand hier iets van weet ... en krijgt gelijk een reply dat ie eerst maar met google ofzo moet zoeken ... IS DIT FORUM ER NIET VOOR OM INFO UIT TE WISSELEN ?????????

Het irriteert me gewoon ...

dit topic zal ook wel weer in 30 mins gelocked zijn ... (ik zal geen nieuwe maken) ... ik hoop dat mijn punt een beetje duidelijk is

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Nou het spijt maar dit is gewoon al door zoveel mensen gezegt.. en er is ook al vaak genoeg antwoord op gekomen....

En ja je punt is duidelijk hoor. Het is alleen zo dat er de laatste tijd teveel mensen te domme vragen stellen. Dat op die manier de goede ook een beetje onder de kwaden moeten leiden is vervelend (ik ben zelf vaak bereid genoeg om linkjes op te zoeken ofzo voor 'newbies' als je me begrijpt, maar iemand moet wel iets van moeite hebben gedaan).

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)
het probleem is dat er ook geen site if (waar je naar toe kunt linken) met goede how-to's ... die ook aangevult worden met allerlei info die in de forums naar voren komt ... volgens mij zou dat een gat in de markt zijn ...
er wordt zoveel nuttige info verteld op zo'n board, en om met search een echt goed resultaat te krijgen is ook niet makkelijk ... neem als voorbeeld dat je naar iets zoekt en je krijgt er 30 pagina's (lees topics) uit ... het is voor een 'gebruiker' dan makkelijker om een verwijzing te krijgen van iemand die al die threads al gelezen heeft en er de nuttige info uitgefilterd heeft, dan om zelf al die threads te gaan bekijken (met alle onzin die er natuurlijk ook weer bijstaat) ...

maar ja ... ik heb m'n hart gelucht ... en daar ging het om >:)

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• Daan
  • Laatst online: 15-02 13:15
Hmm jouw puntjes gehalte per post zit wel erg hoog.
(sorry kon het niet laten :P)

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 08:48

mvds

Totally awesome!

Schrijf een paar goede how-to's en ik zet ze op mijn pagina.

• mvds

mvds

Totally awesome!

En even een serieuze ontopic post.

Kijk, wij hoeven niemand op oudere post te wijzen. Wij hoeven alleen te wijzen op de search, en die wijst vervolgens vanzelf de oudere topics aan. Dus het is geen gezeik dat mensen de search moet gebruiken. Mensen moeten de search ook gewoon gebruiken. Simple as that.

• Daan
Op donderdag 22 maart 2001 20:52 schreef obsidian het volgende:
En even een serieuze ontopic post.

Kijk, wij hoeven niemand op oudere post te wijzen. Wij hoeven alleen te wijzen op de search, en die wijst vervolgens vanzelf de oudere topics aan. Dus het is geen gezeik dat mensen de search moet gebruiken. Mensen moeten de search ook gewoon gebruiken. Simple as that.
Idd.. kijk maar eens op DOC. Het lijkt potverdorie wel of iedereen ineens gaat oc'en! Ze stellen bijna allemaal dezelfde vragen m.b.t. oc'en van het een of het ander. Ik word er niet goed van...

Daarom moet die FAQ ook eens een keer komen! :P

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
[beetje offtopic]
Een bericht van een frequent 'slotjes-aanvrager. :D

Ik zie de laatste tijd wel zoveel domme vragen voorbij komen, dat ik soms na het lezen van de header al geïrriteerd ben. Hierdoor vraag ik soms slotjes aan in SU, die eigenlijk niet nodig zijn. Gelukkig zijn er dan nog altijd de Adjes die beoordelen of een slotje daadwerkelijk nodig is.

Wat ik zeggen wil: de laatste maanden is het aantal overbodige postings belachelijk snel gestegen en bij mij roept dat soms ongelooflijke irritaties op. Ik kan me heel goed voorstellen dat de Adjes soms hetzelfde gevoel hebben.
[/beetje offtopic]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Daan
Op donderdag 22 maart 2001 21:09 schreef pven het volgende:
[beetje offtopic]
Een bericht van een frequent 'slotjes-aanvrager. :D

Ik zie de laatste tijd wel zoveel domme vragen voorbij komen, dat ik soms na het lezen van de header al geïrriteerd ben. Hierdoor vraag ik soms slotjes aan in SU, die eigenlijk niet nodig zijn. Gelukkig zijn er dan nog altijd de Adjes die beoordelen of een slotje daadwerkelijk nodig is.

Wat ik zeggen wil: de laatste maanden is het aantal overbodige postings belachelijk snel gestegen en bij mij roept dat soms ongelooflijke irritaties op. Ik kan me heel goed voorstellen dat de Adjes soms hetzelfde gevoel hebben.
[/beetje offtopic]
Same here...

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:13

Destruction

(ex-)Automonteur

Jongen/meisje toppicstarter ,

Doe dit niet , straks heb je weer een waaschuwing/ban aan je broek hangen , het is irri , maar hun kunnen er ook niks aan doen.

Die code #55 is bij iedere tweaker een nagal aan de doodskist ( bij wijze van ) , maar het is gewoon niet anders.

Heb er begrip voor aub.

Pier

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Op donderdag 22 maart 2001 20:24 schreef Kroetsjov het volgende:

[..]

Ik word hier toch wel een beetje triest van ... ik probeer serieus te melden dat ik te vaak een #55 krijg .. en dan wordt GVD mijn topic binnen 20 mins gesloten ... ik krijg 1 of andere vage reply dat als een forum veel posts krijgt ik 'shit' kan verwachten ... maar wat blijkt ... de meeste posts gaan over dat mensen zeiken dat je eerst 'search' moet gebruiken ... topics off-topic zijn enzovoorts ...

Als al dat geziek nou 's zou stoppen en als iemand een vraagje stelt wat al 's geweest is er niet zo ontiegelijk DOM op gereageerd wordt, maar gewoon even verwezen wordt naar het oude (of meerdere) topics, dan is het probleem toch opgelost ...

Ik krijg ondertussen steeds meer het gevoel
dat er meer gezeken wordt dan dat er daadwerkelijk nuttige info 'overgedragen' wordt ...

neem nou als voorbeeld een thread over anodiseren ... (Zelf anodiseren?) ... phaedrus vraagt gewoon of iemand hier iets van weet ... en krijgt gelijk een reply dat ie eerst maar met google ofzo moet zoeken ... IS DIT FORUM ER NIET VOOR OM INFO UIT TE WISSELEN ?????????

Het irriteert me gewoon ...

dit topic zal ook wel weer in 30 mins gelocked zijn ... (ik zal geen nieuwe maken) ... ik hoop dat mijn punt een beetje duidelijk is
Owwja : Als het je niet bevalt , je kunt vertrekken wanneer je wilt hoor ! :)

[lekker puh-mode]
Rick , was ik toch eerder :P
[/lekker puh-mode]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
:D

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)
Daarom moet die FAQ ook eens een keer komen!
kijk ... dit is toch een constructief antwoord ... mischien is een faq zelfs te 'weinig' ... er is hier genoeg informatie te vinden om een complete tweakers/mod site te maken (ik kijk vooral in DOC forum). het grootste probleem is om de info netjes en overzichtelijk neer te zetten, met (of course) mooie duidelijke screenshots
Jongen/meisje toppicstarter ,
Doe dit niet , straks heb je weer een waaschuwing/ban aan je broek hangen , het is irri , maar hun kunnen er ook niks aan doen.
Man (8>

Ik ben niet zo bang voor een waarschuwing/ban (weer? ik heb er naar mijn geweten nog geen gehad .. of is een dichtgegooid topic al een zwaar vergrijp?); zoals ik al hierboven schreef ... zodra dit topic dichtgegooid wordt, zal ik niet een nieuwe starten (ik heb dan mn punt gemaakt en daar ging het me om) ... enne ... dit is toch geen onvolwassen discussie?

Na wat uitleg van 'jullie' kant begrijp ik dat ook iets beter ;)
Owwja : Als het je niet bevalt , je kunt vertrekken wanneer je wilt hoor !
nah ... ik wil nog even blijven (als het mag >:))

(ik moet nog beginnen aan m'n mods)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Heel simpel. Voor dit soort dingen krijg je geen waarschuwingen en ook geen ban. Zolang je maar niet gaat flamen is er niets aan de hand.

En zoals ik al zei. Als jij je geroepen voelt, schrijf dan een paar goede HOWTO's. Ik zet ze dan wel op mijn pagina hoor. Geen probleem.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Nou ja wat ik bedoelde is dat jullie ook niks aan die code #55 kunnen doen.

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)
nog een 'oplossing' voor de serverload (en dus ook de #55) en ook nog de slotjes ... >:)

Als iemand nou een topic plaatst en het is offtopic ... gewoon niet op reageren ... die mail verdwijnt na een dag .. en de poster heeft geen info ... die snapt dan vanzelf wel dat ie 't in een ander forum moet plaatsen (natuurlijk moet het topic dicht als de poster 'm telkens omhoog schopt ...) en is niet pissed omdat zijn topic een slot krijgt ... en als er niet gemiddeld 10x een flame onderstaat zal de serverload ook verminderen ...
(echt waar ... dit werkt op andere forums die ik dagelijks bezoek)

just my 2 cents ...

btw ik heb no geen topic staan (die ik weer ga activeren) in DOC over een probleem met mijn MB ... ik weet (nu) dat ie in het verkeerde forum staat (sorry) ... dussuh .. die kan verplaats worden wat mij betreft :)

Take care

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

klinkt makkelijk, maar er zijn ook users die de topic omhooggooien en gaan zeuren om antwoord. Of users die flamen "search".

* Delerium gaat verder bouwen aan zijn FAQ :P
Pagina: 1