2 versterkers, 1 paar boxen

Pagina: 1
Acties:

• Exorchris
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-12-2023
Hallo,

Ik heb een vraag, ik kon het niet vinden maar dat kan natuurlijk aan mij liggen als dat zo is excuus.

Ik heb een aparte versterker voor stereo en een aparte versterker voor hc.
Ik gebruik daar dezelfde speakers op, jamo s608 hcs3. Uiteraard voor stereo gebruik ik alleen de fronts.
Nu ben ik steeds banaanstekkers aan het in en uitklikken als ik wil wisselen tussen muziek en hc.
Is hier een oplossing voor?

En nee ik wil geen nieuwe versterker maar mijn huidige setup gebruiken.

Alvast thanx

Chris

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-01 14:54

FeaR

In GoT we trust

Welke versterkers heb je nu staan? Sommige surroundversterkers hebben de mogelijkheid om door te lussen naar een stereoversterker.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-01 07:02
Wat zou er gebeuren als je gewoon 1 speaker set op 2 verstekers aansluit. Krijg je dan gewoon geluid wat door elkaar heen gaat? Zoja misschien is dit dan wel een oplossing voor jouw :)

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01 08:07

Korakal

Up up up!

FeaR schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:33:
Welke versterkers heb je nu staan? Sommige surroundversterkers hebben de mogelijkheid om door te lussen naar een stereoversterker.
Jup, zo heb ik het ook gehad.

Stereo voorversterker op de 'pre-in' van de surroundversterker. Vervolgens de twee frontkanalen van de surroundversterker laten doorsturen naar de ingang van de eindversterker. (als je een gecombineerde stereo voor-/eindversterker hebt zitten de in- en uitgangen er misschien ook wel op; in dat geval hoef je alleen de pre-out van de surroundversterker voorkanelen naar de eindversterkeringang door te lussen).
Voor stereo schakel heb je dan een 'bypass' door de surroundversterker, dus eigelijk direct naar de eindbak. En voor surround gebruik je dus niet de eindtrap in de surroundversterker, maar die van de stereo eindversterker. Dat is ook waar je de speakers op aangesloten houdt.

[ Voor 6% gewijzigd door Korakal op 06-01-2012 12:43 . Reden: typo ]

• strompel
  • Laatst online: 26-01 11:08

strompel

PSN: jansoe13

http://www.dienadel.de/cg...&nocache=1160659853-28795

volgens mij kun je zo'n kastje gebruiken.

PSN: jansoe13

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-01 14:27

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Killertjuh schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:38:
Wat zou er gebeuren als je gewoon 1 speaker set op 2 verstekers aansluit. Krijg je dan gewoon geluid wat door elkaar heen gaat? Zoja misschien is dit dan wel een oplossing voor jouw :)
Een grote rookwolk en twee kapotte versterkers ;)

De makkelijkste oplossing is de tape out van de ene versterker in een aux ingang van de andere versterker te stoppen.

[ Voor 14% gewijzigd door mentalmadnizz op 06-01-2012 11:45 ]

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• FeaR
  • Laatst online: 30-01 14:54

FeaR

In GoT we trust

mentalmadnizz schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:45:
[...]
De makkelijkste oplossing is de tape out van de ene versterker in een aux ingang van de andere versterker te stoppen.
Ligt er maar net aan wat je wilt bereiken. Sowieso stuurt de Tape Out (net zoals Zone 2) niet alles uit wat de receiver in komt. Niet elke uitgang kan je als een Pre Out misbruiken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Exorchris
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-12-2023
Ik heb een marantz pm 6003 stereo versterker en een philips fr985, oudje.
De reden dat ik een aparte stereoversterker heb is dat de philips een slecht muziek geluid heeft, 1 en al bas....

Dat slechte geluid heb ik dat dan niet bij die doorlussing? Zo een gerate- verteiler. Is dat wat dan? Nogal grote prijsverschillen, en hoe heet zoiets in Nederland, of gaat dat ten koste van..?

[ Voor 35% gewijzigd door Exorchris op 06-01-2012 19:46 ]

Pagina: 1