Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-09 14:29
Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe processor koeler aan te schaffen, alleen over de keuze ben ik nog niet uit.
Op dit moment gebruik ik de stock koeler die bij mijn AMD 965 BE is geleverd, verder gebruik ik hem op een ASRock 990FX Extreme3 moederbord.

Ik zit te denken om de Arctic Freezer 13 Pro of de Cooler Master Hyper 212 EVO te nemen. Alleen hierbij heb ik een aantal vragen.

- Kan ik op deze koelers ook een ander 120mm fan plaatsen, bijvoorbeeld een Cooler Master SickleFlow 120MM
- Past deze in mijn huidge casing CM Storm Enforcer (Ik neem aan van wel, maar wil het toch zeker weten.)
- Mocht er een beter koeler zijn, waarvan de fan ook vervangen kan worden, en is <€30,- zou ik het graag willen weten.

Mvg,

Apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Aan de plaatjes en specs van de cpu fans te zien zit er al een 120mm op. Dus ja, je kan er ook andere 120mm fans op hangen. Vaak zelfs nog twee (voor en achter) mits een beetje origineel ophangwerk met tie-wraps oid.

Of ie in je kast past weet ik niet.

Tevens is het verstandig om wat cpu cooler reviews op te zoeken. silentpcreview enzo...

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of ie in je kast past moet je even meten. Let er ook op dat je RAMgeheugen niet te hoog is, ik meen me te herinneren dat dat nog wel eens fout ging bij Scythe Mugens.
Je kan er in principe elke 120mm fan op plaatsen die je wilt, maar als je echt een vooruitgang wilt in airflow/geluidsproductie dan ben je al snel 20 euro kwijt en voor 50 euro zijn er ook weer andere koelers op de markt die wellicht beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-09 10:27
- Kan ik op deze koelers ook een ander 120mm fan plaatsen, bijvoorbeeld een Cooler Master SickleFlow 120MM
Ja, de Cooler Master wel, de AC niet.
- Past deze in mijn huidge casing CM Storm Enforcer (Ik neem aan van wel, maar wil het toch zeker weten.)
Ja, denk maar aan de grootte van de ventilator voorop. En dat er een 120mm ventilator achterop gemonteerd kan worden.
- Mocht er een beter koeler zijn, waarvan de fan ook vervangen kan worden, en is <€30,- zou ik het graag willen weten.
pricewatch: Thermalright IFX-14 Inferno Fire Extinguisher met pricewatch: Nexus 120MM PWM Series Real Silent Case Fan, 120mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-07 15:48

Singular1ty

EV Evangelist

Ik zou trouwens geen Sickleflow op m'n CPU koeler zitten tenzij je niet zonder de blije kleurtjes kan. Die dingen leveren niet zoveel statische druk en zijn daarom geschikter als casefan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Het verschil tussen de Hyper 212 plus en evo is de fan. Bij de Hyper 212 plus zitten een soort ijzerdraadjes bijgesloten waarmee je 2 fans naar keuze kan monteren. De standaard meegeleverde fan voldoet echter prima.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurrif
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-06 16:19
Singular1ty schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:25:
Ik zou trouwens geen Sickleflow op m'n CPU koeler zitten tenzij je niet zonder de blije kleurtjes kan. Die dingen leveren niet zoveel statische druk en zijn daarom geschikter als casefan.
En maken best veel herrie op 12V. Dan is de fan die je bij de 212 evo krijgt waarschijnlijk stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-09 14:29
Okay, bedankt. Scheelt weer een paar euro's die ik ergens anders voor kan gebruiken :D

* En ja het ging mij inderdaad meer om de looks, aangezien de temp van mijn processor niet boven 40c komt, met stock cooler, vind ik het best. (Zelfs tijdens het spelen van games etc.)

[ Voor 54% gewijzigd door Apart op 09-01-2012 08:58 ]

Pagina: 1