Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvis26
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-08 22:01
Hallo Tweakers,

na jaren ben ik sinds kort weer op Tweakers terecht gekomen. Het werd immers tijd voor een nieuwe PC. Rekening houdend met de Best buy Guide (top!) had ik de volgende pc samengesteld:

CPU: AMD Phenom II X4 970
CPU koeler: Cooler Master hyper 212 Plus
Moederbord: Asrock 870 Extreme3 R2.0
Geheugen: Corsair Vengeance 8 GB
Hardeschijf: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Voeding: Corsair Builder CX500 V2
Kast: Corsair Carbide 500R Black
Videokaart: Club3D Radeon HD6950 Coolstream Edition (dus met 2 fans)
Besturingssysteem: Windows 7 x64

Het instaleren van alle onderdelen ging soepel, drivers installeren ook. De eerste 2u gamen, nergens last van. Echter daarna schoot mijn beeld in een split screen. Elke keer als ik nu een game laad, gaat hij over op een slit screen, en af en toe een grijs/groen gordijn (voor maar een paar seconden). De enige mannier om ervan af te komen is om mijn PC opnieuw op te starten. Ik heb een print screen gemaakt, echter daar staat mijn beeldscherm normaal ingesteld. Drivers zijn up to date, aangezien ik hem vandaag geinstalleerd heb. Enig idee wat het probleem kan zijn en wat ik hiertegen kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Dit gebeurt als het geheugen te hoog geklokt is. Als dit op standaard clocks gebeurt zou ik hem RMAen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvis26
Aha, dus terug brengen... En als ik hem zelf naar beneden clock? Want ik had hem niet overgeclocked.

Mijn settings:
http://imageshack.us/photo/my-images/809/clockspeed.jpg

[ Voor 104% gewijzigd door matvis26 op 06-01-2012 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matvis26 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 01:29:
Aha, dus terug brengen... En als ik hem zelf naar beneden clock? Want ik had hem niet overgeclocked.
Maar zo hoort het niet, die kaart moet gewoon op die aangegeven kloks werken.
unfor heeft gelijk dat komt door GPU geheugen, je kan het wel even under clocken om 100% zeker te zijn voor dat je het terug stuurt, kijk ook even dat er geen GPU-RAM heat-sink los zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvis26
Wel, in de link die ik net poste, staat het geheugen al op zijn laagste stand. Ik zal even kijken voor die heat Sink, maar dan zal ik hem denk ik al helemaal terug meoten brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OH, sorry ik dacht dat die Club3D's al over geklokt kwamen.
Ik heb ook in de manuals van je mobo gekijken en heb geen optie gevonden die effect zou hebben op je GPU.
Laat voor grap even Furmark lopen en kijk wat er gebeurt.

http://www.ozone3d.net/benchmarks/fur/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 12:33

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Ik heb dit ook met een unlocked HD6950 die net wel / net niet die 1375Mhz RAM pakt.

Bij mij gebeurd het random en het is simpel op te lossen. Even een overclockprogramma, in mijn geval TriXX, pakken, iets 1Mhz veranderen en op apply klikken. Hierna is mijn beeld prima normaal en blijft hij meestal goed draaien.

Als dit inderdaad op stock gebeurd, gewoon RMA. Tot die tijd kun je misschien draaien met mijn oplossing.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matvis26
Helaas, is het probleem verergert. Ik kon vanochtend windows niet meer inkomen, balken in beeld etc. Safe mode ging net, maar kon ik de drivers niet verwijderen. Ik heb vervolgens Windows 7 opnieuw geinstalleerd, dus alles gereset. De nieuwste driver gedownload en hem vervolgens opnieuw opgestart. Echter deed het probleem zich opnieuw voor. Na het laad scherm van Windows krijg ik balken te zien, daarna een blauw tapijt (met rode streepjes erdoor.) Het wordt dus idd RMA. Helaas gaat het dus nog dagen duren voordat dit is opgelost.

Verwijderd

matvis26 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 13:12:
Helaas, is het probleem verergert. Ik kon vanochtend windows niet meer inkomen, balken in beeld etc. Safe mode ging net, maar kon ik de drivers niet verwijderen. Ik heb vervolgens Windows 7 opnieuw geinstalleerd, dus alles gereset. De nieuwste driver gedownload en hem vervolgens opnieuw opgestart. Echter deed het probleem zich opnieuw voor. Na het laad scherm van Windows krijg ik balken te zien, daarna een blauw tapijt (met rode streepjes erdoor.) Het wordt dus idd RMA. Helaas gaat het dus nog dagen duren voordat dit is opgelost.
en is het hiermee opgelost? ik heb namelijk dezelfde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

matvis26 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 13:12:
Strepen over het beeld is nooit een goed teken.
Dus ik zou hem terug sturen naar de winkel en een RMA indienen. 7(8)7 :Y

[ Voor 0% gewijzigd door J.S. Bach op 02-03-2012 09:05 . Reden: Typo ]

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit verschijnsel komt mij zeer bekend voor. Ik heb een verse hi-end computer sinds 11 jan met i7-2006K en ook de Club 3 radeon HD6950 kaart. Ik doe een aantal simulaties w.o. FSX en Railworks 3 in Eyefinity 3 monitor mode.
Over alle 3 de monitoren komen de split screens (verticaal) gecombineerd met horizontale zwarte lijnen op ong. 3 mm uit elkaar voor. Aanvankelijk alleen in Railworks, maar nu ook in FSX en soms in kale Windows.
De enige remedie is afmelden (afzetten hoeft niet) en weer aanmelden.
Heb uitvoerige discussie gehad met Railworks support en deze adviseerde wat "cache" clearing enzo waarna het nog erger werd.
Alle AMD software verwijderen, opnieuw downloaden en install. heb ik uitgevoerd en had geen resultaat.
Ik ben bang het eens te zijn met het retour brengen van de kaart en dezelfde maar dan van een andere fabrikant te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 16:01
Helaas hadden wij ook problemen met deze kaart.. bleek uiteindelijk defect te zijn en is nu op weg naar de fabrikant, maar vaag gedrag en strepen en zwarte schermen en de hele meute klinkt heel bekend.

Je betaald rond de 230 euro voor een kaart, dan mag je toch hopelijk verwachten dat het gewoon werkt :(

[ Voor 5% gewijzigd door Edwin88 op 02-03-2012 15:47 ]

Pagina: 1