[Android] Admob ads tonen niet altijd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 20:45
Gegroet,

Ik heb sinds 2 weken tijd ads staan in mijn applicatie , de eerste week kwamen de inkomsten binnen , maar opeens na een update vermoed ik stortte ze volledig in. Ik ben eens gaan zoeken naar de oorzaak. Wat blijkt is dat meer dan de helft van de tijd als je op een ad klikt er niets gebeurd!!
Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Dit vond ik in mijn logcat
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
W/Ads     (  477): Unable to check for AdMob redirect.
W/Ads     (  477): java.net.MalformedURLException: Protocol not found: /default2.aspx?lang=EN&gclid=CKa_39L4ua0CFWIntAod92Dc_Q
W/Ads     (  477):  at java.net.URL.<init>(URL.java:275)
W/Ads     (  477):  at java.net.URL.<init>(URL.java:159)
W/Ads     (  477):  at h$a.a(Unknown Source)
W/Ads     (  477):  at h$a.doInBackground(Unknown Source)
W/Ads     (  477):  at android.os.AsyncTask$2.call(AsyncTask.java:185)
W/Ads     (  477):  at java.util.concurrent.FutureTask$Sync.innerRun(FutureTask.java:305)
W/Ads     (  477):  at java.util.concurrent.FutureTask.run(FutureTask.java:137)
W/Ads     (  477):  at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor.runWorker(ThreadPoolExecutor.java:1068)
W/Ads     (  477):  at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:561)
W/Ads     (  477):  at java.lang.Thread.run(Thread.java:1096)

Een zoektocht op google leverde me niets op , Iemand enig idee wat de reden kan zijn? Ik vind het vooral vreemd dat ze dan soms weer wel werken.

Nog een goede avond verder,
Roel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik zie inderdaad geen protocol in "/default2.aspx?lang=EN&gclid=CKa_39L4ua0CFWIntAod92Dc_Q". Ik weet niks van Admob, maar ik neem aan dat je daar een volledige url moet passen?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
NMe schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 23:46:
Ik zie inderdaad geen protocol in "/default2.aspx?lang=EN&gclid=CKa_39L4ua0CFWIntAod92Dc_Q". Ik weet niks van Admob, maar ik neem aan dat je daar een volledige url moet passen?
Het begint te lijken op een bug in de SDK zelf , ik werk met een outdated SDK omdat ik mijn APP ook op <2.3 Android wil draaien.

Als ik het goed begrijp geeft de fout aan dat niet de volledige URL wordt doorgegeven ( waar ik dan niets aan kan doen) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Ik gebruik ook admob in een app voor Android 2.2+. Bij mij zijn de gemiddelde inkomsten wel gedaald na de feestdagen, maar het lijkt nog wel gewoon te werken.
De SDK die ik gebruik is versie 4.1.1.

update:
roel0 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 23:49:
Het begint te lijken op een bug in de SDK zelf , ik werk met een outdated SDK omdat ik mijn APP ook op <2.3 Android wil draaien.
Ik heb net de SDK geupdate naar de nieuwste versie, 4.3.1 en dit staat in de readme file:
Requirements:
- A Google AdSense or AdMob account ID.
- Runtime of Android 1.5 or later.
Waar zie jij staan dat de nieuwste SDK niet werkt voor <2.3?

[ Voor 59% gewijzigd door Jegorex op 06-01-2012 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
..en mocht je de Android SDK bedoelen, dan hoef je daar ook geen lagere versie van te gebruiken. Je kan gewoon die voor Android 4.0 gebruiken om apps te laten draaien onder bv. 2.1 zolang je geen functionaliteit gebruikt met een hogere API-level (zie documentatie).

Als je inkomsten zijn ingestort is het trouwens aan te raden (en anders ook trouwens) om backfill aan te zetten in je Admob-instellingen. Dan krijg je er AdSense bij. Levert niet erg veel op, maar iedere cent extra is mooi meegenomen :Y

Wat trouwens niet aan te raden is, is klikken op je advertenties tenzij je in de testmode zit... Admob is niet zo heel erg vriendelijk wanneer ze misbruik detecteren. En dat zullen ze absoluut doen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
mh wist niet dat je kon "liegen" over je API niveau in de Manifest :)

Ja maar zijn bij jouw de inkomsten ook gedaald met 90%? Mijn clickrate haalde eerst cijfers tot 1.20 % en is nu nog maar 0.17% wat serieus gevolgen heeft voor mijn eCPM. Terwijl mijn requests nog steeds lineair blijven stijgen , maar ja daar heb ik niet veel meer aan natuurlijk.

Adsense is al van in het begin geactiveerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

roel0 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 08:19:
mh wist niet dat je kon "liegen" over je API niveau in de Manifest :)
Je manifest geeft aan welk API-level je minimaal moet hebben op het device dat de app runt. De SDK-versie die je geïnstalleerd hebt staan is daarbij alleen relevant inzoverre hij het door Jou opgegeven API-level moet kennen. Zelfs met aanhalingstekens is "liegen" dus niet van toepassing. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
Weer wat bijgeleerd :)

Het probleem trouwens denk ik komt voor als je vanuit verschillende punten in je program de admob id aanspreekt , heb zonet een update uitgebracht waar in de klik kansen zo goed als 100 procent zijn , ben eens benieuwd , ik laat het resultaat nog wel weten binnen een paar dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
roel0 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 08:19:
Ja maar zijn bij jouw de inkomsten ook gedaald met 90%? Mijn clickrate haalde eerst cijfers tot 1.20 % en is nu nog maar 0.17% wat serieus gevolgen heeft voor mijn eCPM. Terwijl mijn requests nog steeds lineair blijven stijgen , maar ja daar heb ik niet veel meer aan natuurlijk.
Bij mij zijn ze na de feestdagen met iets minder dan de helft gedaald (na een paar dagen wachten tot AdSense erbij zit).

Goede keywords gebruiken voor Admob is erg belangrijk :)

Wat je trouwens ook nog kan doen is een ander netwerk gebruiken voor Europa, zoals bv. MAdvertise.. die brengen voor Europese clicks vaak meer op dan Admob (terwijl dat in Amerika juist andersom is).

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
Met keywords neem ik aan dat je de App description op admob bedoelt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Nee, wat in de (toegeven, slechte) documentatie staat:

Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
AdRequest req = new AdRequest();
Set<String> keywords = new HashSet<String>();

keywords.add("bla");
keywords.add("bla");
keywords.add("bla");
keywords.add("bla");

req.setKeywords(keywords);

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
mh maar verhoog je daar niet enkel de fill rate mee? die is bij mij altijd zo goed als 100% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Heeft niets met fillrate te maken. Admob kan niet precies weten waar de content in de huidige activity van je app over gaat. Het is aan jou daarom de taak om de ads zo goed mogelijk af te stemmen op de content die wordt weergegeven.

Lees: mensen moeten je ads interessant genoeg vinden om er op te klikken. Als je doelgroep bv. jonger dan 20 jaar is, dan is het niet zo slim om daar ads voor weer te geven die adverteren voor een nieuwe hypotheek. Die impressies kan je opvullen met relevante ads, waardoor je meer kans hebt dat mensen er op klikken :)

Wat je zonder het gebruik van keywords krijgt is een standaard set algemene ads, zoals bv. dat gloeiend irritante ding van bookings.com. Leuk, maar niet relevant en ook niet erg klikbaar omdat mensen dat ding al in alle apps zien en er misschien zelfs al eerder op hebben geklikt (in zo'n andere app dus).

Met keywords krijg je ook die standaard ads, maar dan aangevuld met (zolang ze beschikbaar zijn) meer relevante ads.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
Dankjewel voor de tip! Idd soms zijn er echt Ads dat je denkt van , wie in godsnaam klikt daar op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Er zit idd erg veel onzin tussen :)

Je kan het trouwens ook nog per categorie instellen in de app-specifieke instellingen, maar dat heb je vast al gezien.

Zo schakel ik zelf bv. standaard alle ads uit die over oa. gokken, religie, ringtones en politiek spul gaan. Die laatste is niet relevant voor mijn apps, ads voor ringtones heb je ook al meer dan genoeg in de standaard set zitten en religie omdat ik een gloeiende hekel heb aan "bent u ook zo op zoek naar god?"-banners. Dat laatste is uiteraard voornamelijk een persoonlijke voorkeur.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
Idd , die zijn bij mij allemaal uitgeschakeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
Ik heb nu wat met die keywords zitten spelen , maar het doet eigenlijk niets
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
        keywords.add("application"); 
        keywords.add("android"); 
        keywords.add("market"); 
        keywords.add("java"); 
        keywords.add("free"); 
        keywords.add("drink");
        keywords.add("applicatie");
        keywords.add("gratis");
        keywords.add("party");
        keywords.add("feest");
        keywords.add("software");

Wat me ook nog opvalt is dat ik totaal geen afbeeldingen als ads meer krijg , terwijl dit wel op on staat.
Enige hint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Je moet natuurlijk wel enig onderzoek doen naar de juiste keywords. Als je op je "Manage Filter Settings"-pagina bij Admob kijkt dan zie je rechts ergens Search Ads staan. Deze optie kan je gebruiken om te checken bij welke keywords er advertenties te vinden zijn.

Dat je geen afbeeldingen krijgt kan ook komen door de periode waar we nu in zitten..

En je kan niet zo direct zien of het iets doet of niet. Dat moet je naderhand meten (lees: de volgende dagen / weken na je aanpassingen de CTR checken voor die periode). Meten is weten!

[ Voor 4% gewijzigd door Stukfruit op 07-01-2012 11:48 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
Mh even afwachten en alvas wat keywords zoeken dan. Dank je voor je help :)
Even ter info:
Resultaten gisteren:

$9.20
$0.07
131,291
131,248
99.97%
215
0.16%

Resultaten van een dag vorige week
$41.75
$0.62
67,733
67,726
99.99%
807
1.19%

Dus je begrijpt wel wrm ik gek word :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Welkom in de wereld van advertenties :P

Ik heb je spelletje vanochtend trouwens even uitgeprobeerd en zag toen welzeker advertenties met afbeeldingen (iets met Nokia en WP7), dus ze zijn er absoluut :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
Stukfruit schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 11:50:
Welkom in de wereld van advertenties :P

Ik heb je spelletje vanochtend trouwens even uitgeprobeerd en zag toen welzeker advertenties met afbeeldingen (iets met Nokia en WP7), dus ze zijn er absoluut :Y
Idd de update heeft geholpen , de ads werken terug volledig . De data van Adsence is juist binnegekomen (altijd met vertraging) waardoor ik op een kleine 18 dollar aftik gisteren :)

Iedereen bedankt voor de hulp!
Pagina: 1