Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 17:54
Hallo allemaal,

Ik heb 2 weken geleden 2 CCFL buizen van 30 cm aangeschaft voor mijn kleine casemod. Ik kreeg hierbij 2 kleine stukjes klittenband aan elkaar geplakt voor elke hoek van elke buis. Ik heb 1 van de buizen bovenop het sidepanel geplakt en de andere onderop. Nu is het stuk klittenband dat je moet vastplakken aan je case los geraakt (waarschijnlijk door de warmte) en die lijm die er op zit heeft totaal geen zin meer in plakken :| Ik vraag me af hoe je dit het beste vast kan plakken, met oog op het metaal van de case en de plakkracht. Ik dacht zelf aan secondelijm, is dit een goed idee?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 06:01
Niet gedacht aan dubbelzijdig tape?

Edit: hier een link naar Overtoom met 'dubbelzijdig foam tape'. Niet de meest handige site vanwege de grote verpakkingen, maar dan weet je waar je naar kunt zoeken. En ook leuk dat er 'specs' bijstaan, zo kan die 2e van 3M tot 110 graden celcius moeten kunnen hebben. Maar ook die Tesa kan tot 80 graden celcius aan, lijkt me dat je deze tape misschien wel bij de kantoorartikelenwinkel (Bruna oid) of anders bouwmarkt kan halen.

[ Voor 88% gewijzigd door Freaky Maus op 05-01-2012 23:31 . Reden: extra info ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:50
Dubbelzijdige tape lijkt mij de way to go...

Wel van dat dikke, liefst 3M tape. Welke CCFL's zijn het precies? Ik heb hier namelijk alle merken CCFL's wel liggen en dan kan ik alvast gaan inschatten hoeveel tape ik moet gaan inslaan...

[ Voor 68% gewijzigd door naarden 4ever op 05-01-2012 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Het gaat hier om Sharkoon CCFL's van 30cm (wit). Ik heb het product en mijn case gekoppeld aan dit topic ;) Hmmm, dubbelzijdig tape had ik nog niet aan gedacht. Maar gaat dat niet hetzelfde effect hebben als wat ik nu heb? Dan lijkt lijm mij toch beter, of denk ik nu helemaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Lijm krijg je meestal na montage nogal lastig los, zeker als je een vrij aggressieve lijm gebruikt... misschien werkt een beetje kitlijm, van die rommel die altijd zacht blijft.

Maar de tip van het dubbelzijdige tape is een erg goede, als je de juiste tape koopt dan zal dat altijd goed vastzitten maar ook zonder schade weer te verwijderen zijn. Ik wil daar zelfs nog een tip bovenop doen, is ook dubbelzijdige tape maar eigenlijk specifiek voor dit soort dingen én heel makkelijk te verwijderen.

Wat jij moet hebben = Tesa Powerstrips... zijn niet zo goedkoop, maar daarmee krijg je het absoluut voor elkaar en lijkt mij erg ideaal voor een dergelijke toepassing. Als je niet een heel doosje wil kopen, want zoals ik al zei zijn die powerstrips niet heel goedkoop... Ga dan naar de bouwmarkt, haal een setje plak-haakjes voor €3,- en dan krijg je daar 4 powerstrips bij ;) Sowieso heeft de Praxis en de Karwei die haken liggen...

Die strips die plakken zo goed dat je aan zo'n klein stukje zelfs je jas op kan hangen... dat zal dan een ccfl ook wel omhoog houden.

http://www.tesa.nl/consum...onder-sporen,82735,1.html

(Toevallig op de afbeelding ook nog een voorbeeld van de haakjes die ik bedoel...)

[ Voor 15% gewijzigd door MicGlou op 06-01-2012 04:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Dubbelzijdig tape is meer dan voldoende :) Ik heb de inverters + CCFL's in mijn case ook met dubbelzijdig tape vastgeplakt en deze zitten al ruim een half jaar muurvast. Dubbelzijdig tape gewoon bij de lokale bouwmarkt gekocht en werkt prima :) Inverters hangen ondersteboven in een 5,25" inch drive bay en de CCFL's hangen horizontaal en verticaal in de case en geen enkel probleem :)

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:42

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Ik heb ooit de tellerverlichting in mijn Volkswagen Polo vervangen door 2 blauwe CCFLs en ik heb de inverter vastgeplakt met een stukje tapijt tape onder het klittenband. Is na tienduizenden kilometers nooit losgetrild :) Enige nadeel is dat tapijt tape plakresten achterlaat mocht je het ooit weer willen verwijderen.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Ik heb nu een rolletje dubbelzijdig tapijttape gekocht bij de Action en het werkt perfect :D Alleen er is nu nog 1 ding dat mij opvalt. Mijn onderste CCFL brandt als ik hem aanzet op halve kracht. Althans zo lijkt het. Na ong. 20 sec brandt ie weer normaal. De bovenste brandt wel gelijk op volle sterkte.... Is dit gewoonlijk? Aan mijn voeding kan het niet liggen, die is 550W en volgens een PSU-calculator heb ik voldoende stroom beschikbaar. Zou het aan de invertor kunnen liggen? Of is het de buis zelf?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Edit: Nvm, nieuw topic aangemaakt voor dit probleem. Topic kan op slot.

[ Voor 6% gewijzigd door tobitronics op 09-01-2012 19:27 ]

Pagina: 1