[iPad1] Altijd zonder vrij geheugen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:12
Sinds de upgrade naar iOS 5 is mijn iPad 1 64 GB Wifi enorm traag geworden. In eerste instantie gaf ik hier de hoeveelheid data op het apparaat de schuld van (ding staat helemaal vol) maar opschonen (nu 14 GB vrij) heeft niet mogen baten.

Nu kwam ik er via een Hardware Monitor app achter dat ik altijd rond de 6 MB geheugen vrij heb. Als ik via de app switcher alle programma's dicht gooi gaat dit even omhoog naar ongeveer 30 MB, maar daarna zakt het net zo hard weer in. In Safari staan geen tabs open.

Na opnieuw opstarten heb ik direct nog maar 63 MB vrij. 96 MB is "Wired", 59 MB is "Active" en 25 MB is "Inactive". Ik zie onder de processes wel van alles staan, maar niet hoeveel geheugen waar in zit.

Zodra ik daarna een programma opstart en weer afsluit gaat het vrije geheugen naar beneden en komt ook niet meer terug.

Dit alles zorgt dat het springboard enorm traag is, en sommige apps met wat discutabeler geheugengebruik heel vaak crashen.

Is er iets wat ik hier aan kan doen? Ik zit er over te denken om hem te herstellen, maar omdat ik dan toch een backup terug zal zetten weet ik niet of dat effect heeft.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gloeilamp
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 15:48
Ik durf het je niet te zeggen, maar hier hebben we ook last van een 'haperende' ipad Lijkt heel erg op het probleem wat jij omschrijft, ga dit topic dus ook maar volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:19
Tja je hebt een iPad 1 die bijna 2 jaar oud is, hij heeft ook maar 256mb dus dan hou je niet veel over. Geloof dat de iPad 1 ook het enige apparaat is dat trager is geworden.

Afbeeldingslocatie: http://www.yourdailymac.net/wp-content/uploads/2011/10/ipad1.png

[ Voor 14% gewijzigd door NotSoSteady op 05-01-2012 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 09:39
Maak je gebruik van een jailbreak?
Probeer eens een verse instal, met de home+powerknop inhouden, dan in itunes herstellen en de backup niet terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Nee, hij is nog niet gejailbreaked. Maar ik heb ook de tip gehad om hem juist te jailbreaken en dan een memory manager uit Cydia te installeren.

De backup niet terugzetten is niet echt een optie omdat de iPad door drie mensen gebruikt wordt waarvan er twee erg ongelukkig worden als ze met van alles overnieuw moeten beginnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Kun je 4.3.3 (of 4.3.5) er niet weer opzetten? Heb ik vorige week ook gedaan met m'n iPad 1, ik werd ook erg ongelukkig van de hoeveelheid RAM geheugen die er vrij was. Apps sloten ook zomaar af. Zie mijn topic: iPad 1 geheugenproblemen met iOS 5 jailbreak

Ik heb nu met 4.3.3. rond de 113MB vrij als ik alle apps heb gesloten onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Dat is inderdaad wel een goede suggestie. Ik weet alleen zeker dat ik geen SHSH blob van iOS 4 heb.

Heb je ooit ontdekt wat nou al dat geheugen opslokte op je iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

iOS 5.01? Die update is totaal ruk voor de iPad 1 geweest...

Ik gebruik de iPad voornamelijk voor internetten en boeken lezen. Ik heb nu een continue crashende Safari, en pagina's worden dusdanig aggressief gecached dat ik bijvoorbeeld op GoT als ik de back button gebruik tegen een oude pagina aankijk. Om maar te spreken over Nu.nl waar de back button niet eens werkt...

En dan iBooks... daar is weer een update van en het commentaar op de app is echt dramatisch. Schijnt continue te crashen en gekochten boeken 'verdwijnen'.

Apple schijnt een goede user experience te geven. Nou... ik ervaar een user experience van het niveau van Win95 :X

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Sh0ckTr00per schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 08:37:
Dat is inderdaad wel een goede suggestie. Ik weet alleen zeker dat ik geen SHSH blob van iOS 4 heb.

Heb je ooit ontdekt wat nou al dat geheugen opslokte op je iPad?
Hmm dan heb je een probleem, zonder die SHSH kun je niet terug namelijk.

En nee niet specifiek ontdekt, het was gewoon iOS 5.0.1 in het algemeen (en de multitasking-gestures nemen volgens mij ook redelijk wat RAM in beslag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
ThinkPadd schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:09:
[...]

Hmm dan heb je een probleem, zonder die SHSH kun je niet terug namelijk.

En nee niet specifiek ontdekt, het was gewoon iOS 5.0.1 in het algemeen (en de multitasking-gestures nemen volgens mij ook redelijk wat RAM in beslag).
Sowieso die gestures dan maar eens uit zetten, kijken of dat wat uitmaakt. Thanks.

[edit]

Het uitzetten van de gestures levert een permanente winst van zo'n 10 MB op. Het lijkt niet veel maar zorgt er in elk geval voor dat de boel in normale modus een beetje soepel blijft werken.

[ Voor 19% gewijzigd door Sh0ckTr00per op 11-01-2012 17:40 ]

Pagina: 1