Toon posts:

KPN Experia Box met Sitecom router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heei,

Wij hebben een zwarte KPN experiabox, ook wel de Thomson Speedtouch 780. Voor een groter bereik heb ik hierbij een Sitecom 300N X2 WL-351 aangeschaft. Hierbij heb ik de WLAN van de speedtouch uit, aangezien het signaal van de Sitecom overal sterker is.

Nu valt echter regelmatig de verbinding weg, om na een aantal seconden/minuten weer terug te komen. Hierbij wordt er de melding "No Internet Acces" op de pc (windows 7) weergegeven. Hij geeft dus aan dat de verbinding tussen de router in internet verbroken zou zijn. Het lijkt vooral vaak te gebeuren op momenten dat we meerdere pc's en apparaten op de router hebben aangesloten.

Als ik KPN een belletje doe geven ze aan dat alles volgens hun goed is en dat ze niks kunnen doen. Beide apparaten staan nog (ongeveer) op de fabrieksinstellingen, hoe kan ik ervoor zorgen dat de verbinding niet meer wegvalt?

edit:
Ik heb m net geupdate, ik zal nog posten of problemen zich voordoen!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2012 21:28 ]

• kishan4uall
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:24

kishan4uall

kiesjan mag ook

Nieuwste firmware op de sitecom al geprobeerd? http://www.sitecom.com/su...WL351/?showMoreVersions=1

desktop, laptop

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06-2025
Probeer anders eens een ander kanaal? Misschien dat je huidige wifi kanaal overlapt met je naaste buren.

Verwijderd

Topicstarter
brederodekater schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 23:21:
Probeer anders eens een ander kanaal? Misschien dat je huidige wifi kanaal overlapt met je naaste buren.
We wonen op een boerderij waarbij de buren met hun wifi bereik niet eens dichtbij komen. ;)

Ik heb de upgrade uitgevoerd, echter doet het probleem zich nog steeds voor..

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-02 18:33
Probeer toch eens een ander kanaal, een ander toestel op de 2,4 GHz band zoals een DECT telefoon kan storingen geven. Test eens bijvoorbeeld kanaal 13.