Poort openen voor NAS op een Speedtouch 780

Pagina: 1
Acties:

• sjabeejdandn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-02 00:28
Sinds enkele dagen heb ik een Sitecom MD-253 NAS aangesloten op mijn router (een SpeedTouch 780). Het aansluiten ging soepel, maar toen moest ik nog een poort openen voor de NAS om de torrent client (BitTorrent) te laten werken. Als ik inlog op mijn router krijg ik het echter niet voor elkaar om de NAS te selecteren om een poort ervoor de openen. In de router ga ik naar "Assign a game or application to a local network device", maar wanneer ik de NAS wil selecteren onder "devices" springt die telkens naar een ander apparaat op het netwerk. Het wil me dus niet lukken om de poorten te openen voor de NAS..
Bovendien staat de NAS in de router als "Unknown-<mac-adress>", vergelijkbaar als op deze website.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik de poort toch open kan krijgen voor de NAS? En is er een probleem met de verbinding tussen de NAS en de router, waardoor de NAS als "unknown" benoemd wordt?

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-02 12:15

Perkouw

Moderator General Chat
Wanneer je UPNP open zet op de speedtouch is het toch voldoende ? Heb zelf nooit exotische aanpassingen hoeven maken in een speedtouch om BitTorrent werkend te krijgen.

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-10-2025
Kan het niet op ip basis...dit is wel gebruikelijk.

• sjabeejdandn
onder "Game & Application Sharing" staat: "Use UPnP: Yes" Maar toch krijg ik bij het downloaden van bestanden meestal maar een maximale download van 1,5 kb/s terwijl de beschikbaarheid van de torrent toch echt prima is..
Ik heb echter ondertussen wel BitTorrent in de router toe kunnen wijzen aan de NAS door niet via "Toolbox", maar via Homenetwork > devices te gaan. Ik ga even kijken voor dat nu wel werkt!
Maar ik vraag mij nog steeds wel af of er een probleem is met de connectie aangezien de NAS unknown wordt genoemd?

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-02 12:15

Perkouw

Moderator General Chat
sjabeejdandn schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:24:
onder "Game & Application Sharing" staat: "Use UPnP: Yes" Maar toch krijg ik bij het downloaden van bestanden meestal maar een maximale download van 1,5 kb/s terwijl de beschikbaarheid van de torrent toch echt prima is..
Ik heb echter ondertussen wel BitTorrent in de router toe kunnen wijzen aan de NAS door niet via "Toolbox", maar via Homenetwork > devices te gaan. Ik ga even kijken voor dat nu wel werkt!
Maar ik vraag mij nog steeds wel af of er een probleem is met de connectie aangezien de NAS unknown wordt genoemd?
Unkown maakt bij mijn weten niet zoveel uit, hij heeft wel gewoon een IP toebedeeld gekregen toch? Dan is er niets aan de hand ;)

Geef het overigens ook wat geduld zodra je upnp aanzet, wil wel eens duren met die dingen. We horen het wel of het werkt! ;)

• sjabeejdandn
Hij heeft inderdaad wel een IP gekregen (dezelfde als in de NAS zelf staat).
Nadat ik de instelling net toe had gepast gingen de downloads in snelheid omhoog naar 200 kb/s, maar nu lopen ze weer op maximaal 1.5 kb/s.. Is er een andere instelling die van belang kan zijn om BitTorrent goed te laten lopen?

• sjabeejdandn
Of zijn er manieren om dit duidelijk te testen? NAS'en zijn eigenlijk nieuw voor mij. Ik probeer rond te zoeken naar mogelijkheden en oplossingen, maar ik weet eigenlijk niet eens goed waar ik moet zoeken, vandaar dat ik hier wat hulp vraag :)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:08

lier

MikroTik nerd

Een nas is ook maar gewoon een computer (OS)...niets rocket science al met al.

Mijn (persoonlijke) voorkeur:

Vooral UPnP uit zetten en de juiste poort open zetten (maar dat was je al gelukt). Algemeen voor torrents: beperk het aantal connecties dat je gebruikt, zeker bij eenvoudige huis-tuin-en-keuken apparatuur.

Zoek anders eens op torrents hier op GoT ;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1