Goede plek om OpenGL te leren?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ik vroeg me af wat de beste manier is om OpenGL te leren. NeHe heeft een heleboel interessante tutorials online staan zie ik. Ook wordt er door mensen vaak naar "The Red Book" gerefereerd. Maar bij beiden heb ik het gevoel dat ze al redelijk lang bestaan en dat ze misschien niet meer helemaal up to date zijn. Ik las namelijk dat OpenGL 3 en 4 heel erg verschillen van OpenGL 1 en 2. Het zou zonde zijn van de tijd om allemaal deprecated materiaal te leren. Hebben jullie misschien een suggestie waar ik het beste OpenGL kan leren?

mvg,
Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:43

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Nou even googlen hoor ... http://www.swiftless.com/opengltuts/opengl4tuts.html

[ Voor 7% gewijzigd door Ventieldopje op 05-01-2012 20:31 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt, blijkbaar gebruikte ik de verkeerde zoektermen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:43

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Googlen is een ware kunst ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog6
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-09 08:57
En is dit natuurlik ook altijd een goed urlletje ;)

http://www.opengl.org/documentation/

MacBook Pro Mid 2012 16Gb RAM | Xiaomi Mi2S 32 Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWickedD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-04-2024
De OpenGL Superbible hebben mensen om mij heen goede ervaringen mee, erg toegankelijk geschreven. Als je een recente versie ergens uit de bieb kunt trekken, of wilt kopen, dat zit je goed aangezien het zowel de oude als de nieuwe vorm van OpenGL bespreekt. Afhankelijke van wat je wilt doen kom je met OpenGL 2 nog best ver meestal, en scheelt het schrijven van een hele hoop shaders enzo. In 3+ moet je heel veel werk zelf doen wat in de eerdere versies voor je gedaan werdt. Daar krijg je meer flexibiliteit, en mogelijk, als je goed weet waar je mee bezig bent en er wat te winnen valt, betere performance voor terug.
Pagina: 1