Het lijkt zo simpel, maar toch kom ik er niet uit...
Ik heb een website met dynamische verhoudingen. Op mijn pagina met fotoportfolio krijg ik op mijn scherm 6 thumbnails naast elkaar. Bij een kleiner scherm worden dit er 5, of 4, of 3 etc.
Zie de volgende afbeelding: http://www.denooyer.nl/layout-site.jpg
De grijze menubalk bovenaan heeft 100% width.
De rode 'container' heeft 90% width. Ik wil mijn thumbnails graag recht onder elkaar, dus heb ze een float left gegeven. Op die manier staan er nooit 5 thumbnails onder een rij met 6 thumbnails, wat er niet uit ziet bij gecentreerde inhoud.
Maar nu staat het geheel aan thumbnails weer niet gecentreerd op de pagina... Althans, totdat er weer net genoeg ruimte is voor een nieuwe thumbnail rechts van rij 1.
Er zou zeg maar een DIV om de blauwe elements heen moeten staan die altijd een variabele width heeft, dus meegroeit met de elements, zodat ik die DIV kan centreren. Op die manier zou de groene afstand A altijd gelijk moeten zijn aan elkaar.
Het is wat moeilijk uit te leggen maar ik hoop dat iemand het snapt...
Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Mijn css ziet er nu zo uit:
Ik heb een website met dynamische verhoudingen. Op mijn pagina met fotoportfolio krijg ik op mijn scherm 6 thumbnails naast elkaar. Bij een kleiner scherm worden dit er 5, of 4, of 3 etc.
Zie de volgende afbeelding: http://www.denooyer.nl/layout-site.jpg
De grijze menubalk bovenaan heeft 100% width.
De rode 'container' heeft 90% width. Ik wil mijn thumbnails graag recht onder elkaar, dus heb ze een float left gegeven. Op die manier staan er nooit 5 thumbnails onder een rij met 6 thumbnails, wat er niet uit ziet bij gecentreerde inhoud.
Maar nu staat het geheel aan thumbnails weer niet gecentreerd op de pagina... Althans, totdat er weer net genoeg ruimte is voor een nieuwe thumbnail rechts van rij 1.
Er zou zeg maar een DIV om de blauwe elements heen moeten staan die altijd een variabele width heeft, dus meegroeit met de elements, zodat ik die DIV kan centreren. Op die manier zou de groene afstand A altijd gelijk moeten zijn aan elkaar.
Het is wat moeilijk uit te leggen maar ik hoop dat iemand het snapt...
Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Mijn css ziet er nu zo uit:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| .ngg-galleryoverview { width:90%; display:block !important; margin-left:auto; margin-right:auto; border-style:dashed; border-width:2px; border-color:red; } .ngg-gallery-thumbnail-box { float:left; width:210 px; height:226 px; margin:0px 20px 0px 20px; border-style:solid; border-width:2px; border-color:blue; padding:1px 0px 1px 0px; } |
[ Voor 2% gewijzigd door NMe op 06-01-2012 14:29 ]