Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1cardo01
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb vandaag mijn router (Eminent 4450) geüpdate (volgens de handleiding) omdat ik nog een hele oude versie van de firmware draaide. Tijdens de update moet iets fout zijn gegaan want direct na de update viel de verbinding weg. Ik ben nu mijn verbinding kwijt en ik krijg op geen enkele manier meer contact met de router.

Uiteraard heb ik eerst geprobeerd via 192.168.1.1 op de router te komen, maar dan krijg ik een verbindingsfout. Via ipconfig krijg ik dit IP adres te zien: 192.168.132.1 maar ook dit werkt niet. Ik heb hierna de router gereset en de stroom eraf gehaald voor een minuut, maar ook dit hielp niet.

Mijn internetverbinding zelf werk nog wel, rechtstreeks via een kabel uit de meterkast zonder tussenkomst van de router. Heeft iemand enig idee hoe ik terug in het systeemmenu van de router kan komen? (Is het mogelijk om rechtstreeks via een kabel met de router te verbinden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-05 12:37
Als je je PC aan de router hangt en je krijgt een IP adres (DHCP), dan is het gateway adres het IP adres van je router. Als je daar niet op komt met HTTP of HTTPS dan heb je een probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:12

Perkouw

Moderator General Chat
Je pc rechtstreeks op het modem aansluiten en dan zoals avar zegt, mocht dat niet lukken heb je inderdaad een probleem. Let er wel op dat je de kabel in een ethernet poort doet en niet in de WAN poort die erop zit. ;)

Zit je normaliter via WiFi op je router ? Dan zijn gewoon de instellingen verdwenen waardoor je er niet op komt, kwestie van even instellen zodra je pc rechtstreeks op het modem is aangesloten en voilá.

[ Voor 58% gewijzigd door Perkouw op 05-01-2012 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-08-2024
Als het goed is moet je met de fabrieksinstellingen van de Eminent 4450 een ip-address krijgen uit de 192.168.1.0/24 range, waarschijnlijk boven de .100.

De router (je default gateway) zou standaard op 192.16.8.1.1 moeten staan.

Ik zou zeggen;
1) zet je router & pc (via kabel) uit
2) zet je router aan & wacht een minuutje of 3
3) zet je PC aan en browse naar http://192.168.1.1
4) als je een login scherm voor je kiezen krijgt: username: admin & password: admin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1cardo01
  • Niet online
Helaas, ik krijg nog steeds de melding 'De wachttijd voor de verbinding is verstreken'. de stekker die van mijn pc kwam zat niet in de wan poort en via wifi was ook geen succes. Ook het stappenplan werkte niet. Ik ben bang dat ik een nieuwe router moet kopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-08-2024
Damn, dan weet ik het ook niet meer :( Dit soort dingen zijn altijd lastig op afstand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• er1c
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-08-2024
R1cardo01 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:43:
Ik heb vandaag mijn router (Eminent 4450) geüpdate (volgens de handleiding) omdat ik nog een hele oude versie van de firmware draaide.
Niet om nu de wijsneus uit te hangen, maar voor mij is dit geen reden om mijn router firmware te updaten. Doe ik wel als ik er problemen mee denk op te lossen, of om een custom firmware waar lekker veel te tweaken valt te proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:39
Heb je de router wel een harde reset gegeven?
(30 seconden tot 1 minuut lang de reset-knop ingedrukt houden. )
Daarna opnieuw aanzetten en enkele minuten wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1cardo01
  • Niet online
er1c schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 00:05:
[...]

Niet om nu de wijsneus uit te hangen, maar voor mij is dit geen reden om mijn router firmware te updaten. Doe ik wel als ik er problemen mee denk op te lossen, of om een custom firmware waar lekker veel te tweaken valt te proberen :P
Haha, ik ben normaal ook meer een 'If it ain't broken, don't fix it' kinda guy. Maar ik was er toevallig nu toch mee bezig, dus daarom heb ik die update maar direct meegepakt.

Ik heb nog 2 keer een harde reset gedaan (met heel veel goede hoop dat die router me vandaag aardiger zou vinden) maar helaas kom ik er nog steeds niet in. Het enige adres wat ik krijg is ook nog steeds: '192.168.132.1'.

Bedankt voor alle reacties tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 11:26

SeatRider

Hips don't lie

R1cardo01 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:15:
[...]

Haha, ik ben normaal ook meer een 'If it ain't broken, don't fix it' kinda guy. Maar ik was er toevallig nu toch mee bezig, dus daarom heb ik die update maar direct meegepakt.

Ik heb nog 2 keer een harde reset gedaan (met heel veel goede hoop dat die router me vandaag aardiger zou vinden) maar helaas kom ik er nog steeds niet in. Het enige adres wat ik krijg is ook nog steeds: '192.168.132.1'.

Bedankt voor alle reacties tot nu toe!
Krijg je dat adres ook echt van DHCP, of kent Windows je dit toe omdat de DHCP niet reageert?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1cardo01
  • Niet online
Ik denk van Windows, er zit gewoon iets gigantisch fout in de software.

Is er geen enkele andere manier om de software opnieuw te installeren? (workaround, omdat ik het systeemmenu niet in kom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:35

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Maar wat is je gateway als je ipconfig doet?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1cardo01
  • Niet online
Ik ben net overgestapt van mijn laptop naar mijn PC (en de kabel overgestoken uiteraard), maar nu krijg ik helemaal niks meer via: ipconfig/all. DNS is wel ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Stel eens handmatig het IP adres van de PC in, bvb:

ip 192.168.1.5
subnet 255.255.255.0

En probeer dan te connecten met je router IP (in dit geval mogelijk 192.168.1.1 of 192.168.1.254 )

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

R1cardo01 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 22:47:
Helaas, ik krijg nog steeds de melding 'De wachttijd voor de verbinding is verstreken'. de stekker die van mijn pc kwam zat niet in de wan poort en via wifi was ook geen succes. Ook het stappenplan werkte niet. Ik ben bang dat ik een nieuwe router moet kopen :(
En daar hoort ie ook niet.
R1cardo01 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:38:
Ik denk van Windows, er zit gewoon iets gigantisch fout in de software.
Ik denk het niet anders had je een 169-adres gekregen. Iets zegt me dat je nu gewoon een WLAN IP krijgt van een unsecured accesspoint in de buurt.

Als alles meezit, heeft je router nog wel hetzelfde wireless SSID; als je een laptop zou laten zoeken naar wireless networks in de buurt, heb je een goede kans dat je je router terugvindt. Als je dan connect, zou je in ieder geval een IP moeten krijgen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1cardo01
  • Niet online
bitshape schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:11:
Stel eens handmatig het IP adres van de PC in, bvb:

ip 192.168.1.5
subnet 255.255.255.0

En probeer dan te connecten met je router IP (in dit geval mogelijk 192.168.1.1 of 192.168.1.254 )
Helaas geen succes.
MAX3400 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:15:
[...]

En daar hoort ie ook niet.

[...]

Ik denk het niet anders had je een 169-adres gekregen. Iets zegt me dat je nu gewoon een WLAN IP krijgt van een unsecured accesspoint in de buurt.

Als alles meezit, heeft je router nog wel hetzelfde wireless SSID; als je een laptop zou laten zoeken naar wireless networks in de buurt, heb je een goede kans dat je je router terugvindt. Als je dan connect, zou je in ieder geval een IP moeten krijgen.
Ik kan hem niet terug vinden in mijn lijst met beschikbare netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-05 20:08

skoozie

SCSI

wat is je default gateway?
Test je enkel wireless, ik zou om te troubleshooten bedraad testen/proberen.
Een kabel van je computer in een van de LAN poorten stoppen. niet de WAN poort gebruiken.

edit: ook al geprobeerd: ipconfig /release
en daarna: ipconfig /renew
?

[ Voor 16% gewijzigd door skoozie op 06-01-2012 11:39 ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1cardo01
  • Niet online
skoozie schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:35:
wat is je default gateway?
Test je enkel wireless, ik zou om te troubleshooten bedraad testen/proberen.
Een kabel van je computer in een van de LAN poorten stoppen. niet de WAN poort gebruiken.

edit: ook al geprobeerd: ipconfig /release
en daarna: ipconfig /renew
?
Ik krijg geen default gateway. Ik heb alles via bekabeld getest, alleen via draadloos getest of ik het netwerk kan vinden.

Edit: Ik krijg nu de melding dat het medium niet is aangesloten.

[ Voor 6% gewijzigd door R1cardo01 op 06-01-2012 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:03

ResuCigam

BOFH

brederodekater schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 22:08:
Als het goed is moet je met de fabrieksinstellingen van de Eminent 4450 een ip-address krijgen uit de 192.168.1.0/24 range, waarschijnlijk boven de .100.

De router (je default gateway) zou standaard op 192.168.1.1 moeten staan.
Indien bovenstaande info correct is, probeer dan eens een vast IP in te stellen op je pc, bv 192.168.1.10 met als netmask 255.255.255.0 en kijk of je je router nu wel kunt bereiken op 192.168.1.1 Indien dit lukt, DHCP instellen, je pc weer op automatisch IP en rebooten.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1cardo01
  • Niet online
ResuCigam schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 12:22:
[...]

Indien bovenstaande info correct is, probeer dan eens een vast IP in te stellen op je pc, bv 192.168.1.10 met als netmask 255.255.255.0 en kijk of je je router nu wel kunt bereiken op 192.168.1.1 Indien dit lukt, DHCP instellen, je pc weer op automatisch IP en rebooten.
Beiden geen succes :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Is die update überhaupt wel goed gegaan? (Excuus, lees nu dat je daar zelf ook aan twijfelt.)
Op het moment dat hij aangeeft dat het medium ontkoppeld is, zie je dan wel eens status led op de router bij de poort die aangesloten is?

Dit begint mij meer en meer als een bricked device te klinken.
Het ligt wat verder uit de logische richting, maar je hebt niet toevallig software draaien dat in de weg kan zitten? (

[ Voor 6% gewijzigd door SuBBaSS op 06-01-2012 12:41 . Reden: OP niet goed gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:31

Fiber

Beaches are for storming.

Voor 2 tientjes of zo heb je een nieuwe... Lijkt me een stuk handiger... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1cardo01
  • Niet online
Fiber schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 12:44:
Voor 2 tientjes of zo heb je een nieuwe... Lijkt me een stuk handiger... ;)
SuBBaSS schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 12:39:
Is die update überhaupt wel goed gegaan? (Excuus, lees nu dat je daar zelf ook aan twijfelt.)
Op het moment dat hij aangeeft dat het medium ontkoppeld is, zie je dan wel eens status led op de router bij de poort die aangesloten is?

Dit begint mij meer en meer als een bricked device te klinken.
Het ligt wat verder uit de logische richting, maar je hebt niet toevallig software draaien dat in de weg kan zitten? (
Ik ben het met jullie beiden eens, ik geef het op!
Pagina: 1