Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Silasje
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 21-10 00:16

Silasje

www.Entjes.eu

Topicstarter
Beste Tweakers!

Vandaag ben ik erachter gekomen dat Vodafone de hotspot functie van mijn telefoon blokkeerd,

Met andere toestellen (HTC Sensation, HD2 en Touch Pro 2) werkt mijn simkaart probleemloos met de hotspot. Ook mijn eigen toestel (HTC Desire HD) werkt probleemloos met een Simyo kaartje (KPN netwerk) maar ook met het Vodafone abbonement van mijn broertje en vader!

Het probleem zet hem volgensmij in het feit dat vodafone mijn toestel (doormiddel van het imei nr.) geblokkeerd heeft voor de HotSpot functionaliteit. (aan het toestel kan het niet liggen (net een week terug van HTC, na een software update))

Zoals jullie wel begrijpen, wil ik dat de hotspot op mijn eigen toestel met mijn eigen abbo werkt.

Nu ben ik van plan om morgen naar de Vodafone winkel te gaan, en met een werkende oplossing naar buiten te lopen.

Ik weet dat in mijn contract staat, dat deze functie niet gebruikt mag worden, maar hoe kunnen ze dit weten? Volgens mij hebben ze gekeken naar welke pagina's ik opvraag. verboden (Privacy inbreuk)

Naar mijn idee heb ik recht op een toestel waarvan alle functies werken (garantiekwestie)

Als vodafone dit niet waar kan maken, heb ik toch het recht om contract te verbreken?

edit:
Ik krijg op alle apparaten een IP adres (Functionaliteit van de telefoon), maar kan geen pagina opvragen (Vodafone netwerk).

Silasje wijzigde deze reactie 05-01-2012 19:03 (14%)

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

• Aladeen
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 26-12-2014
lees de voorwaarden eens goed door, ze blokkeren dit inderdaad de laatste tijd.

Ik weet niet of het ergens staat, maar ik denk van wel :)

i5 3570K @ 4,6Ghz cooled by Scythe Mugen 3 | MSI Z77-G45 | XFX Radeon HD7950 Black DD @1100Mhz | Crucial M4 128GB + 2TB | 8GB Corsair Vengeance LP | Logitech G510 | MadCatz RAT 7 | LG IPS277L-BN

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
Wat staat er in de voorwaarden?

Verder is het blokkeert, dus ik pas je topictitel even aan. En die spatiefout pak ik meteeen ook even mee.

• Mental
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 03-06 00:07
Bedoel je het verbinden van jouw telefoon met een wifi hotspot of bedoel je dat je van jouw telefoon een hotspot wil maken zodat een andere telefoon / laptop via wifi verbinding kan maken?
In het geval van het eerste: lijkt me stug dat ze dat blokkeren, in het geval van het tweede ben ik benieuwd wat voor meldingen je op je andere telefoon / laptop krijgt (of dat je uberhaubt een ip krijgt etc).

• MrCostanzo
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16:20
Als jij een contract hebt afgesloten met daarbij in de algemene voorwaarden dat jij geen gebruik mag maken van de hotspot functionaliteit/tethering, en jij hiermee in strijd handelt, jij geen recht hebt om het contract te verbreken (ontbinden)

• Mental
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 03-06 00:07
Sterker nog, vodafone heeft dat recht wel; inclusief het recht om jou te dwingen alsnog de rest van de abbonnement looptijd af te tikken zonder dat je daar dienstverlening voor terug krijgt.

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

Topicstarter
quote:
Mental schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 18:52:
Bedoel je het verbinden van jouw telefoon met een wifi hotspot of bedoel je dat je van jouw telefoon een hotspot wil maken zodat een andere telefoon / laptop via wifi verbinding kan maken?
In het geval van het eerste: lijkt me stug dat ze dat blokkeren, in het geval van het tweede ben ik benieuwd wat voor meldingen je op je andere telefoon / laptop krijgt (of dat je uberhaubt een ip krijgt etc).
Ik krijg op alle apparaten, (windows notebooks, Ipad, Macbook) een IP adres, maar op het moment dat je een pagina opvraagd, komt er niks binnen
quote:
X.ExceL schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 18:52:
lees de voorwaarden eens goed door, ze blokkeren dit inderdaad de laatste tijd.

Ik weet niet of het ergens staat, maar ik denk van wel :)
Ze blokkeren inderdaad, maar hoe zijn ze er achter gekomen (op een legale manier)??

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

• Manu_
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 16-10 10:57
quote:
Mental schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 18:53:
Sterker nog, vodafone heeft dat recht wel; inclusief het recht om jou te dwingen alsnog de rest van de abbonnement looptijd af te tikken zonder dat je daar dienstverlening voor terug krijgt.
Zou je dit kunnen toelichten? Ik weet hier niets van, en wil graag weten hoe het zit.

Weet iemand hoe getetherde data (dus mobiele data die via een ander apparaat dan je telefoon is opgevraagd) er uit ziet? Ik ben niet in het land dus kan even niet wiresharken.

• MrCostanzo
quote:
Silasje schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:00:

Ze blokkeren inderdaad, maar hoe zijn ze er achter gekomen (op een legale manier)??
Ik gok via DPI, en dan op zo'n manier dat ze aan de pakketjes kunnen zien dat er gethetered wordt, zonder dat ze de inhoud zelf van de pakketjes zien, anders word het lastig ivm. de privacy

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 27-07 14:48

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

quote:
Silasje schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:00:
[...]

DPI lijkt me het meest voor de hand liggend; zolang alleen wordt gekeken naar de header, is het type traffic of het protocol bekend en kan je dus geblokkeerd/geknepen worden.

/spuit 11 :+

Xbox Live: OctagonQontrol

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

Topicstarter
quote:
MAX3400 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:04:
[...]

DPI lijkt me het meest voor de hand liggend; zolang alleen wordt gekeken naar de header, is het type traffic of het protocol bekend en kan je dus geblokkeerd/geknepen worden.

/spuit 11 :+
Zowel een telefoon, laptop of tablet maakt toch gebruik van het HTTP of HTTPS protocol? andere functies zoals chatten etc. werkt op een computer toch via dezelfde protocol als een smartphone?

• iLikeNoobies
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 02-10 15:19

iLikeNoobies

With Big Boobies

quote:
MrCostanzo schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:04:
[...]

Ik gok via DPI, en dan op zo'n manier dat ze aan de pakketjes kunnen zien dat er gethetered wordt, zonder dat ze de inhoud zelf van de pakketjes zien, anders word het lastig ivm. de privacy
Dat denk ik ook.

Verder is het volgens mij zo dat je bij Vodafone met normale databundels niet is toegestaan om gebruik te maken van tethering. Als het goed is kan je er wel een aparte bundel voor kopen of Blox aanzetten o.i.d.

In mijn iPhone was de ingebouwde tethering functie van Apple ook geblokkeerd. Ik kreeg dan de melding op de telefoon dat het niet toegestaan was bij mijn provider. Ik kon het wel via de app MyWii doen.

Misschien een dealtje tussen de fabrikant en provider die het op toestelniveau blokkeert?

Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies

• MAX3400

MAX3400

quote:
Silasje schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:07:
[...]

Zowel een telefoon, laptop of tablet maakt toch gebruik van het HTTP of HTTPS protocol? andere functies zoals chatten etc. werkt op een computer toch via dezelfde protocol als een smartphone?
En?

Kom maar eens hier bij mij op mijn WLAN met je telefoon en ga maar eens internetten; denk dat ik 95% van je verkeer kan onderscheppen, identificeren en misschien wel meer.

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

Topicstarter
quote:
iLikeNoobies schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:07:
[...]

Dat denk ik ook.

Verder is het volgens mij zo dat je bij Vodafone met normale databundels niet is toegestaan om gebruik te maken van tethering. Als het goed is kan je er wel een aparte bundel voor kopen of Blox aanzetten o.i.d.

In mijn iPhone was de ingebouwde tethering functie van Apple ook geblokkeerd. Ik kreeg dan de melding op de telefoon dat het niet toegestaan was bij mijn provider. Ik kon het wel via de app MyWii doen.

Misschien een dealtje tussen de fabrikant en provider die het op toestelniveau blokkeert?
Het is inderdaad niet toegestaan, je kan bij vodafone een Blox aanzetten a 15 euro per maand.

Apple heeft het geblokkeerd op alle iOS apparaten. ongeacht welke provider. Jailbreaken is de makkelijkste (gratis) oplossing

• MrCostanzo
quote:
Silasje schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:09:
[...]

Het is inderdaad niet toegestaan, je kan bij vodafone een Blox aanzetten a 15 euro per maand.
Dit hangt af van welk abbonnement je hebt en dus welke voorwaarden je hebt, maar bij de meeste (recente) mag het niet

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

Topicstarter
quote:
MAX3400 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:08:
[...]

En?

Kom maar eens hier bij mij op mijn WLAN met je telefoon en ga maar eens internetten; denk dat ik 95% van je verkeer kan onderscheppen, identificeren en misschien wel meer.
En?
Wat ziet vodafone dan aan verschillen tussen smartphone of laptop etc?

• Bastien
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:49

Bastien

I don't mind

Ik kan het wel, tenminste vorige week nog wel. Het is ook niet in strijd met de voor mij geldende voorwaarden voor zover ik weet, in 2010 stond het niet in de voorwaarden van toen. Sinds ergens vorig jaar hebben ze aanvullende voorwaarden waar het wel apart in genoemd staat maar die gaan dus niet altijd op.

Even kijken dus welke voorwaarden voor jou (TS) van toepassing zijn: http://www.vodafone.nl/kl..._abonnementen_en_prepaid/

Bastien wijzigde deze reactie 05-01-2012 19:12 (21%)

You can't learn to tell the truth until you learn to lie

• Verderf
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 16:51
Of ze kijken gewoon simpel naar je data gebruik.

| MSI Z270 Gaming M7 | Intel i7 7700K | 2x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 1080 Ti | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 840 256GB |

• MAX3400

MAX3400

quote:
Silasje schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:10:
[...]

En?
Wat ziet vodafone dan aan verschillen tussen smartphone of laptop etc?
Het IP-adres wordt toch uitgedeeld aan een device? Daar hangt waarschijnlijk een MAC-adres aan vast. MAC-adres is waarschijnlijk gekoppeld aan IMEI... 1+1+1=geblokkeerd :)

Maar ga zelf eens testen; thuis WireShark draaien op een machine tussen je modem en je wand-aansluiting en daarna je telefoon op het WLAN koppelen... Kijk maar eens wat je allemaal "vindt" aan verkeer.

MAX3400 wijzigde deze reactie 05-01-2012 19:12 (21%)

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

Topicstarter
quote:
Verderf schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:11:
Of ze kijken gewoon simpel naar je data gebruik.
Dat is een inbreuk op de privacy, dat doen ze dus niet!
quote:
MAX3400 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:11:
[...]

Het IP-adres wordt toch uitgedeeld aan een device? Daar hangt waarschijnlijk een MAC-adres aan vast. MAC-adres is waarschijnlijk gekoppeld aan IMEI... 1+1+1=geblokkeerd :)
Mijn telefoon functioneerd als router. dat betekend toch niet dat hij het MAC adres van mijn WiFi apparaat meestuurt?
en dan nog, dan zouden ze in de pakketjes kijken, en dat is inbreuk van privacy
quote:
Maar ga zelf eens testen; thuis WireShark draaien op een machine tussen je modem en je wand-aansluiting en daarna je telefoon op het WLAN koppelen... Kijk maar eens wat je allemaal "vindt" aan verkeer.
Wireshark is in principe ook inbreuk op privacy als je dit bij iemand doet die het niet weet! Dus dan zal vodafone goed fout zitten!

Silasje wijzigde deze reactie 05-01-2012 19:15 (19%)

• MrCostanzo
[quote]Silasje schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:14:
[...]

[...]

Mijn telefoon functioneerd als router. dat betekend toch niet dat hij het MAC adres van mijn WiFi apparaat meestuurt?

Dat ze in pakketjes kijken is niet meteen een inbruk in je privacy..
En je dataverbruik bijken ook niet

• MAX3400

MAX3400

quote:
Silasje schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:14:
[...]

[...]

[...]

Wireshark is in principe ook inbreuk op privacy als je dit bij iemand doet die het niet weet! Dus dan zal vodafone goed fout zitten!
^ berg met aannames en "van horen zeggen".

DPI header-inspectie is NIET illegaal. WireShark is NIET illegaal op je EIGEN netwerk. Routing/portforwarding etc. stuurt meer mee dan je denkt.

Dat het hier over GSM-netwerken gaat en mobiele devices, wil niet zeggen dat ineens de RFC's van de protocollen het raam uit kunnen; ga die eerst nog eens lezen en de bijbehorende wetgeving... Scheelt morgen een trip naar de Vodafone-winkel.

MAX3400 wijzigde deze reactie 05-01-2012 19:18 (14%)

• Verderf
quote:
Silasje schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:14:
[...]

Inbreuk van privacy, voor het bekijken van je totale data gebruik? I think not :)
quote:
[...]

[...]

Wat probeer je nu eigenlijk te bewijzen? dat Vodafone fout zodat jij in de winkel kan gaan eisen dat ze je telefoon unblocken?

| MSI Z270 Gaming M7 | Intel i7 7700K | 2x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 1080 Ti | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 840 256GB |

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

Topicstarter
quote:
MAX3400 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:17:
[...]

^ berg met aannames en "van horen zeggen".

DPI header-inspectie is NIET illegaal. WireShark is NIET illegaal op je EIGEN netwerk. Routing/portforwarding etc. stuurt meer mee dan je denkt.

Dat het hier over GSM-netwerken gaat en mobiele devices, wil niet zeggen dat ineens de RFC's van de protocollen het raam uit kunnen; ga die eerst nog eens lezen en de bijbehorende wetgeving... Scheelt morgen een trip naar de Vodafone-winkel.
Okay, ik zal ff wat research doen.
Alleen vraag ik mij nog af, waarom werkt mijn abbo dan wel in andermans toestel?
en mijn toestel met andere vodafone nummers?

• MAX3400

MAX3400

quote:
Verderf schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:19:
[...]

Inbreuk van privacy, voor het bekijken van je totale data gebruik? I think not :)
Ook zoiets inderdaad; als je een Android-device hebt en er gaat Apple-data van een iPad over het lijntje, wie gelooft dan nog dat je echt niet aan het hotspotten bent?
quote:
Silasje schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:19:
[...]

Okay, ik zal ff wat research doen.
Alleen vraag ik mij nog af, waarom werkt mijn abbo dan wel in andermans toestel?
en mijn toestel met andere vodafone nummers?
Omdat ze die combinaties niet allemaal in beheer hebben? Als de Sensation niet van Vodafone is, staat 'ie misschien (nog) niet in hun database van geblokkeerde devices?

MAX3400 wijzigde deze reactie 05-01-2012 19:21 (38%)

• iLikeNoobies

iLikeNoobies

With Big Boobies

quote:
Silasje schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:09:
Apple heeft het geblokkeerd op alle iOS apparaten. ongeacht welke provider.
Dat is volgens mij niet correct. Ik kan er geen opnoemen waar het wel kan, maar het lijkt me stug dat ze een functie inbouwen en vervolgens blokkeren voor alle iOS apparaten. Gewoon omdat het kan?

Het is niet toegestaan volgens je contract dus het mag niet, daar ben je zelf akkoord mee gegaan. Daarmee is het eigenlijk einde verhaal. Als je het toch doet is dat prima, en Vodafone zal daar vast geen verdere stappen op nemen, maar verwacht niet dat ze het je makkelijk gaan maken.

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

Topicstarter
quote:
Verderf schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:19:
[...]

Het totale datagebruik zegt niks, ik gebruik maar 400mb per maand, ik gebruik de hotspot maar voor korte tijden
quote:
Wat probeer je nu eigenlijk te bewijzen? dat Vodafone fout zodat jij in de winkel kan gaan eisen dat ze je telefoon unblocken?
Ik zal het gewoon fijn vinden dat ik weer een mailtje kan beantwoorden in de trein

• iLikeNoobies

iLikeNoobies

With Big Boobies

Als je een telefoon hebt die kan tetheren zal je er ongetwijfeld ook je mail op kunnen checken.

iLikeNoobies wijzigde deze reactie 05-01-2012 19:23 (3%)

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

Topicstarter
quote:
MAX3400 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:20:

[...]

Omdat ze die combinaties niet allemaal in beheer hebben? Als de Sensation niet van Vodafone is, staat 'ie misschien (nog) niet in hun database van geblokkeerde devices?
Alle genoemde toestellen zijn geleverd i.c.m. een vodafone abbonement!

• Verderf
quote:
Silasje schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:21:
[...]

Het totale datagebruik zegt niks, ik gebruik maar 400mb per maand, ik gebruik de hotspot maar voor korte tijden
Dat is wel redelijk boven het gemiddelde, dat maakt het voor vodafone al interessant om te controleren waar die data dan vandaan komt.
quote:
[...]

Ik zal het gewoon fijn vinden dat ik weer een mailtje kan beantwoorden in de trein
Tja, dat is dus tegen de algemene voorwaarde :)

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

Topicstarter
quote:
Verderf schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:23:
[...]

Dat is wel redelijk boven het gemiddelde, dat maakt het voor vodafone al interessant om te controleren waar die data dan vandaan komt.
400 MB is misschien bovengemiddeld, maar een HTC met Sense gebruikt zelf al 300mb per maand voor weergegevens, mail en whatsapp etc. Daar hoef je nog niet eens zelf voor te internetten. Hiermee wil ik zeggen dat dit voor veel gebruikers niet idioot veel is

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

Topicstarter
quote:
iLikeNoobies schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:22:
Als je een telefoon hebt die kan tetheren zal je er ongetwijfeld ook je mail op kunnen checken.
Ik type liever geen lange mailtjes op mijn touchscreen, dan krijg ik echt last van mijn vingers! Buiten email, gebruik ik ook Dropbox etc. om foto's te sharen tussen devices! en meer...

• Alexbrz
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 13-04-2012
quote:
Silasje schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:28:
[...]

Ik type liever geen lange mailtjes op mijn touchscreen, dan krijg ik echt last van mijn vingers! Buiten email, gebruik ik ook Dropbox etc. om foto's te sharen tussen devices! en meer...
Precies wat ze dus allemaal NIET willen dat je doet, vanwege het hoge datagebruik.

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

Topicstarter
quote:
Alexbrz schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:29:
[...]

Precies wat ze dus allemaal NIET willen dat je doet, vanwege het hoge datagebruik.
Wat een onzin, ik betaal voor 1GB per maand, dus ik heb het recht om de volle 1GB te gebruiken als ik dat wil! En hoe ik dat doe, zal wat mij betreft een rotzorg zijn. 1GB is en blijft 1GB!

Silasje wijzigde deze reactie 05-01-2012 19:30 (10%)

• nowherebound123
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 16-10 21:51
Ik gebruik mijn HTC titan regelmatig als hotspot voor mn laptop, via vodafone. Dat werkt nog altijd prima.

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

Topicstarter
quote:
nils.kuijpers schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:31:
Ik gebruik mijn HTC titan regelmatig als hotspot voor mn laptop, via vodafone. Dat werkt nog altijd prima.
Dan heb je misschien geluk, of ik pech, mijn vader en broer gebruiken het ook geregeld (zelfs met meer dataverbruik) en zij zijn niet geblokeert!

Edit:

Gefeliciteerd BTW nils!

Silasje wijzigde deze reactie 05-01-2012 19:32 (4%)

• Alexbrz
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 13-04-2012
quote:
Silasje schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:30:
[...]

Wat een onzin, ik betaal voor 1GB per maand, dus ik heb het recht om de volle 1GB te gebruiken als ik dat wil! En hoe ik dat doe, zal wat mij betreft een rotzorg zijn. 1GB is en blijft 1GB!
Wat ik bedoel, is dat ze niet willen dat je dit op andere apparaten dan je telefoon doet. Ik heb zelf een T-Mobile zakelijk abbo wat ik op eenzelfde manier gebruik (speciaal abbo met onbepert data) en hier gaat, met alleen maar wat werken e.d. op de laptop, toch met gemak 5-10gb per maand doorheen gaat.

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

Topicstarter
quote:
Alexbrz schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:33:
[...]

Wat ik bedoel, is dat ze niet willen dat je dit op andere apparaten dan je telefoon doet. Ik heb zelf een T-Mobile zakelijk abbo wat ik op eenzelfde manier gebruik (speciaal abbo met onbepert data) en hier gaat, met alleen maar wat werken e.d. op de laptop, toch met gemak 5-10gb per maand doorheen gaat.
Maar dan neem ik aan dat je dagelijks gebruik maakt van de functie, en ook niet een paar minuten per dag

• Carpento
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23:15
Maar kort samengevat: topicstarter doet iets wat niet mag en wil nu dat de provider gaat stoppen met iets wat ze wél mogen. Ik zeg: slaagkans nihil :p

Carpento wijzigde deze reactie 05-01-2012 19:41 (37%)

Bijna gratis: 16" lichtmetaal voor Subaru aangeboden (Opknapproject)

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

Topicstarter
Waarschijnlijk is de slaagkans nihil idd,
maar voor mij een poging waard! :+

Zou een custom ROM helpen? of het imei nr. veranderen? (vond gisteren een website $25,-) :X

• Carpento
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23:15
Een custom rom gaat voor de identificatie van je toestel op basis van MAC / IMEI weinig uitmaken. En het IMEI veranderen is zwaar illegaal. Serieus, neem je verlies of tik een abonnement af waarbij je wél mag tetheren.

Bijna gratis: 16" lichtmetaal voor Subaru aangeboden (Opknapproject)

• bombadil
  • Registratie: september 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

quote:
Carpento schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:44:En het IMEI veranderen is zwaar illegaal.
Waarom zou het illegaal zijn om je eigen hardware aan te passen?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

Topicstarter
quote:
Carpento schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:44:
Een custom rom gaat voor de identificatie van je toestel op basis van MAC / IMEI weinig uitmaken. En het IMEI veranderen is zwaar illegaal. Serieus, neem je verlies of tik een abonnement af waarbij je wél mag tetheren.
Ik kan nergens vinden dat het wijzigen van het imei nr illegaal is. Wel dat er een wetsvoorstel is geweest, maar volgens mij is deze nooit goedgekeurd!

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
Goed, je vraag is wel beantwoord. Vodafone blokkeert het inderdaad, en dat had je meteen zelf kunnen opzoeken, of de verrassing voorkomen, door gewoon de voorwaarden van je abonnement te lezen. Verder begint het hier richting het grijze gebied te gaan, en dus gaat hier een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True