Geen boot met Radeon 5850 en Asus P7P55 LX

Pagina: 1
Acties:

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:02
Ik kan van een collega een ATI Radeon 5850 overnemen als upgrade voor mijn Geforce GTX 260.

Specs van mijn PC:
Mobo: Asus P7P55 LX met de laatste BIOS. (1201)
CPU: i5 760
RAM: 2x 4 GB Adata DDR3
3 Harde schijven, 1 DVD brander.

Mijn eigen voeding is een Corsair HX520W. Is deze te zwak om een 5850 van power te voorzien?
Een geleende voeding is een uit 'n Acer Predator afkomstige 750 Watt PSU welke nog in nieuwstaat is.
Ook de Radeon 5850 komt uit dezelfde Acer Predator.

Als ik de kaart in m'n PC inbouw gaan alle fans draaien, maar ik krijg geen piep of POST scherm te zien. Ook met de geleende voeding heb ik hetzelfde probleem.
Aangezien de graka en de geleende voeding uit dezelfde PC komen is deze voeding zeker krachtig genoeg om deze kaart van prik te voorzien.
Ik kan deze voeding ook overnemen, mocht de Corsair echt te zwak zijn voor die 5850.

Nu denk ik dat het probleem zit in het feit dat mijn mobo PCI-X 2.0 is, en de 5850 PCI-X 2.1.

Weet iemand of dat werkelijk zo is? Of heeft iemand nog 'n tip om deze kaart toch werkend te krigen op mijn mobo?

• hendrilankamp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-01 15:27
normaal moet dat toch niet uitmakn tenzei de kaart door het pci slot gevoed word.
In het acer systeem werkte de kaart wel?

• Richub
Ja, dat Acer systeem werkte prima .
Die PC is alleen ontmanteld omdat mijn collega er 'n GTX570 in wilde zetten, en die paste er niet in.

Daarom heeft hij alles in 'n nieuwe kast gezet met een nieuwe voeding omdat hij misschien 2 GTX570's in SLI wil gaan zetten.

• Richub
Subtiel schopje.... ;)

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-02 00:07
Zit er geen een of andere OEM bios op die HD5850 waardoor deze alleen met Acer moederborden werkt?

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

• Richub
Dat zou een naaistreek zijn zeg... :r

Daar kan ik dus niet achterkomen. Ik heb geen Acer mobo liggen hier, en op het werk ook niet.

Indien er inderdaad zo'n custom bios opzit dan zit mijn collega dus met een prima, maar onverkoopbare kaart.

• Richub
Het lijkt er idd op dat de kaart 'gelocked' is. :(

Bij een maat van me wilde de kaart ook niet werken. Niet in zijn eigen PC (MSI mobo met AMD Phenom), of die van zijn zoon (Asus mobo met i3 550). Beide PC's hebben een >700 Watt voeding, btw.

Bij de buurjongen van mijn maat werkte de kaart wel, maar die heeft precies detzelfde Acer Predator als mijn collega staan. Daar zag Windows niet eens dat de videokaart verwisseld was. ;)

Een behoorlijke naaistreek van Acer dus. :r Nu zit mijn collega mooi te kijken met deze kaart...

Verwijderd

In een Acer PC er een standaard 5850 inflashen?

• Richub
Zou kunnen, maar ik heb dat nog nooit eerder gedaan. En aangezien het mijn kaart niet is ga ik er niet mee klooien.

Ik geef de tip wel door aan mijn collega. Hij gebruikt het mobo uit zijn Acer nog, dus dat flashen moet hem wel lukken.
Pagina: 1