Toon posts:

Speakers en geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

De laatste tijd luister ik veel muziek en wil daarom mn speakers en geluidskaart upgraden (gebruik nu Creative T3100 en onboard sound). Ik was van plan als speakers de M-Audio Studiophile AV40 te kopen.
Ik wil hier ook meteen een geluidkaart bij kopen en ik dacht zelf aan de Asus Xonar DX. Is dit een goede combo of kan ik beter een andere geluidkaart kopen? Ik vraag me ook af of het wel zin heeft om een extra geluidskaart te kopen omdat in die boxen ook een versterker zit ofzo. Doet die dan niet al het codeerwerk?

Mvg

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:10

Perkouw

Moderator General Chat
Lees a.u.b. voortaan eerste even de algemene regels door, op die manier kunnen we je beter helpen. ;)

Waarom de Xonar ? Wat voor alternatieven heb je opgezocht en waarom vallen die af? Zelfde geld voor je speakers. Wat is je budget ? etc..

[ Voor 5% gewijzigd door Perkouw op 05-01-2012 17:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook gekeken naar de Creative kaarten maar die vallen af omdat ik lees dat de Asus kaarten beter zijn voor muziek
Ik heb ook gekeken naar de Philips SPA5300 en Harman Kardon Sounsticks III en nog meer 2.1 setjes maar die vielen af omdat ik later besloten heb dat ik toch een 2.0 set wil. Ik heb ook naar de T40 gekeken maar ik neem liever de AV40 omdat die grotere cones hebben en dus wat meer bass kunnen produceren.

Mijn budget is ongeveer 180 euro voor de speakers en geluidskaart samen.

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik zou niet te veel geld in de geluidskaart steken, de grootste verbetering zit in de speakers.

Een Behringer UCA202 doet het erg goed voor het geld (€23), zie deze review. Is ook gelijk low-latency, mocht je dat nodig hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door TBTL op 05-01-2012 18:22 ]