Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-10 17:26

Fordox

00101010

Topicstarter
Hallo,

Ik ben momenteel bezig om een schakeling na te tekenen en te simuleren in multisim, maar ik kwam op een probleem uit.
ik wete niet of er hier veel mensen verstand hebben van multisim, maar nooit geschoten is altijd mis.

Mijn probleem is dat ik een ic nodig heb die niet in het programma staat. het gaat om de mc34068. ik heb al bestanden gedownload die ik moet toevoegen in multisim.

maar hoe doe ik dat? google gaf geen antwoord. alleen de files die ik nodig heb. er staat geen how to bij.

(multisim 11.0.1 evaluatie)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukje01
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 17:38
het zelfde probleem heb ik ook bij mijn schakelingentjes soms. het standaard antwoord wat ik krijg van me leraar (mbo4): het ic is te 'moeilijk' voor multisim.

maar wat wil je er mee doen? wil je een printlayout er van maken? (anotate to ultiboard), anders kan je een zelfde pinlayout pakken van een ander ic.

helaas weet ik je antwoord dus niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Topicstarter
In mijn database mis ik gewoon die ic en die wil ik er dus in toevoegen, maar hoe? Er zijn wel moeilekere ic's dan deze denk ik. Anders ga ik hem wel heel omslagtig namaken met losse componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-10 20:15
Je kan toch gewoon het ic zelf even tekenen? Gewoon via [tools]->[component wizzard]. Dan kan je zelf de lay-out bepalen en via de symbol editor kan je het bijbehorende sympool maken. Footprint zal je wel rechtstreeks kunnen kopiëren van een ander.

Wil je het ic gaan gebruiken voor simulatie dan wordt je wat drukker met invoeren;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Topicstarter
ja ik moet dus simuleren.
en eerlijk gezegd snap ik er al bijna niks van, van die component wizzard...