Nieuw geheugen werkt niet in Dell Poweredge SC1430

Pagina: 1
Acties:

• Pi0tr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:47
Omdat ik op mijn server (Poweredge SC1430) wil gaan virtualiseren heb ik via V&A 2x 4GB FB-DIMMS (PC2-5200F) gekocht. Deze heb ik eergister ontvangen maar ik krijg deze modules niet werkend in mijn server.

Uiteraard eerst even gegoogled en ik ben het volgende tegengekomen:

http://www.dell.com/downl...c1430_Spec_Sheet_Quad.pdf

Op pagina 2 staat dat de server tot 8 gb ondersteund verdeelt over 4 banken. Volgens dit pdf'je werkt het dus niet.

Maar er is een Maar: Als je bijvoorbeeld kijkt bij geheugen.com zie je dat de server tot 16 gb ondersteund. Ook bij de upgrade parts op de Dell website zie je in de details staat dat deze geschikt is voor de Dell Poweredge SC1430.

Toen ben ik dus de verschillen gaan bekijken tussen het geheugen wat uit de server kwam (2x 1gb FB-DIMMS) en ik ben de volgende verschillen tegengekomen:

1) Geheugen uit de server is 2Rx8, het nieuwe 4Rx8.
2) Geheugen uit de server is 555-111, het nieuwe 555-111-AE
3) Typenummer van het bovenstaande geheugen (op de Dell website dus) begint met KTD, dan van mij (ook Kingston) met KVR

Is één (of alle) van bovenstaande verschillen de reden dat het geheugen niet werkt of is het iets anders?

Alvast bedankt!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:33

Nemesizz

Untouchable

Probeer anders eens met 1 oude en 1 nieuwe module te starten (ik ga er vanuit dat je 2 CPU's gebruikt, dus moeten 2 bankjes gevuld zijn).

Als dat niet werkt even wisselen met de andere nieuwe module (ook weer 1 oud 1 nieuw).

Misschien dat een (of beide) modules gewoon DOA zijn.

Ook eventueel een CMOS reset proberen, kan zijn dat de timings en dergelijke iets anders zijn en de server de settings van je oude geheugen laadt.

• Pi0tr
Ten eerste: Ik gebruik (nog) maar 1 CPU. Als ik dus de oude reepjes in bankjes 1 + 2 doe, en de nieuwe in 3+4, dan geeft de server een foutmelding dat het ram niet compatible is met de memorycontroller. Uiteraard ook al een CMOS reset gedaan, zonder succes.

Dus ik denk niet dat het mogelijk is om het geheugen wat ik nu hier heb in deze server te krijgen, maar mijn vraag is dus meer welk type geheugen ik dan moet nemen zodat 2x 4gb wel werkt (of zal het helemaal nooit gaan werken :? )

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:58
Naast FB moet het geheugen ook ECC hebben.

• Pi0tr