Toon posts:

Lion update probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

vorige week upgrade gedaan naar Lion en sindsdien krijg
ik wanneer ik in het buitenland email wil checken de volgende
foutmeldingen.

telenet; 'could not connect to this POP server'
.me: 'could not connect to this mobileme impa server'

Dit is enkel het geval in het buitenland niet als ik thuis ben.

Ik begrijp dat je geen mails kan sturen omwille van de smtp server
maar waarom ik er geen kan ontvangen plots blijft mij een raadsel.

iemand een idee?

thanks alvast,

Yannick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Sommige ISP's staan dit niet toe om te voorkomen dat er via hun verbinding gespamt wordt. Ik zou dan ook eerst eens even navragen of de ISP in kwestie dit ook daadwerkelijk doet. Zo ja dan heb je het probleem gevonden, zo nee dan moet je verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja zou kunnen maar den emails komen wel binnen op de Iphone... Dus lijkt me raar dat het aan de ISP zou liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 19:27

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Mails ontvangen en verzenden gaat via 2 verschillende systemen. Ophalen doorgaans met POP3 of IMAP, verzenden met SMTP. Bij veel ISPs mag je vanuit de hele wereld je mail ophalen, maar verzenden mag alleen vanaf het eigen netwerk. De belangrijkste reden hiervoor is het voorkomen van misbruik door spammers, al zijn er tegenwoordig effectievere manieren om je daar tegen te wapenen.

Maar bovenstaande lijkt niet van toepassing, aangezien het hier connectie met de POP en IMAP servers betreft. Ik mis alleen nogal wat informatie in je startpost. Hoe verbind je met het internet? Werkt je internet connectie uberhaupt verder wel? Welke mail client gebruik je?

Als je Mail.app gebruikt kun je de Connection Doctor (Window -> Connection Doctor) eens gebruiken om te kijken waar mogelijk het probleem ligt.

Zonder extra informatie is het voor ons ook een beetje koffiedik kijken helaas.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Whieee:

om te verbinden is het een free wifi van het hotel en gewoon surfen is geen probleem.

connection doctor al geprobeerd: mail connecteert wel degelijk met internet.

2 verschillende email adressen:

1. telenet: could not connect to this POP server.
2. mac (mobile me): could not connect to this MobileMe IMAP server - SSL is aangevinkt maar werkt ook niet als uitgevinkt is.

Bij beiden komen mails van deze adressen wel binnen op iPhone (versie 4.2.1), maar niet op macbook (OS X 10.7.2). Beiden hebben dezelfde internet connectie (free wifi van het hotel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 19:27

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

In veel buitenlands hotels is 'free wifi' beperkt tot 'alles wat zonder extra settings door een proxy geduwd kan worden, te weten HTTP en HTTPS. Zijn de settings voor de email accounts op MacBook en iPhone exact hetzelfde, of gebruik je op de iPhone bijvoorbeeld Exchange (ActiveSync)?

Kan je eventueel vanuit een terminal wel zelf connecten met de servers uit de mail instellingen?

Bijvoorbeeld, als je SMTP server is "smtp.gmail.com" en de poort is 587:

$ telnet smtp.gmail.com 587

Geeft de uitvoer (als het werkt) :
Trying 173.194.65.109...
Connected to gmail-smtp-msa.l.google.com.
Escape character is '^]'.
220 mx.google.com ESMTP t59sm245074401eeh.10

Vervolgens voer ik in:
ehlo foo.com

Uitvoer:
250-mx.google.com at your service, [92.70.239.33]
250-SIZE 35882577
250-8BITMIME
250-STARTTLS
250 ENHANCEDSTATUSCODES

In dat geval kan ik een werkende connectie opzetten. Als dit vanuit de terminal wel werkt, zou het vanuit Mail.app ook moeten werken.

Launching containers into space

Pagina: 1