Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 13:00
Ik heb gisteren een nieuwe processorkoeler aangeschaft, de Scythe Mugen 2 Rev. B. Deze als vervanging voor het Intel-koelertje dat op mijn Core i5 2500K zit. Nou is mijn vraag: is het mogelijk de koeler te monteren zonder het hele moederbord uit de kast te halen? Ik neem aan dat ik, als het kan, meer dan 2 handen nodig ga hebben? De kast (Corsair Carbide 500R) heeft een gat in de motherboard tray, dus daar zit niet het probleem.

Is er trouwens iemand die een Scythe Mugen 2 in zijn Corsair Carbide 500R heeft zitten? Er zit ongeveer 16,5 cm tussen de processor en de zijkant van de kast, koeler is 15,8 cm, dus dat wordt waarschijnlijk best wel krap.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Mijn voorkeur gaat met de Mugen gaat altijd uit naar de mugen op je werkblad en vervolgens het moederbord erop plaatsen. Maar als je een gat hebt in je kast waar de achterplaat doorpast dan zal je het met een hoop gepriegel vast wel voor elkaar krijgen. Gewoon proberen dus. Succes.

[ Voor 1% gewijzigd door theHoff op 05-01-2012 17:06 . Reden: Paar letters weggevallen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Ik haal wel even wat hulp, dan houdt de een de Mugen vast en dan kan de ander gaan schroeven. Ik hoor trouwens veel dat het erg lastig is om 'm te monteren?

Ik moet in ieder geval hopen dat het past, het gaat krap worden in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:51

Fordox

00101010

ik monteer zelf de koelers met de mobo uit de kast. maar met een gat is het mogelijk ja.
meest voorkomende probleem die je nu krijgt is slechte montage, dus dat je cpu koeler niet zo goed werkt als verwacht.
je mobo eruit halen is ook niet zon enorme moeite. het is het wel waard.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 17:22

Perkouw

Moderator General Chat
Ondanks de opening in de kast zou ik er voor kiezen om het moederbord eruit te halen. Mocht je hem toch in de kast laten zitten dan zijn een extra paar handen wel erg makkelijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 12:35
Ikzelf heb als kast de Obsidian 700D van Corsair, ook met een gat erin voor het plaatsen voor een koeler. Ik heb eerst het moederbord in de kast geplaatst en er koelpasta op gesmeerd, daarna heb ik de kast rechtop gezet ben er gebukt boven gaan staan en heb met de ene (linker) hand de koeler vastgehouden en met m'n andere hand heb ik de boutjes vast gedraaid, daarvoor had ik de backplate en de boutjes al door het moederbord geprikt, zodat ik met de hand eerst de boutjes wat heb aangedraait en daarna met een schroevendraaier kruislinks vast kon zetten.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NATStudent
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 13:46
Ik heb er een paar dagen geleden nog een gemonteerd, en zo moeilijk is het echt niet hoor. Als je een gat hebt achter je moederbord, dan hoeft ie er niet uit, maar dan heb je wel iemand nodig om je te helpen denk ik.

Als je het doet zoals in dit filmpje, dan kan het in je eentje (zo heb ik het ook gedaan).

Hier wordt een pc aangeboden met een mugen 2 in een 500R, dus blijkbaar past het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
Bedankt voor alle antwoorden! :) Ik ga het proberen en ik zal nog wel even posten als het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Het gemakkelijkste gaat het monteren idd buiten de kast. Dus je mugen2 op z'n kop op tafel, rijstkorreltje pasta op je processor en je mobo erop. Backplate erop en je schroeven kruislings aandraaien.

Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Met het moederbord nog in de kast is het wel te doen, maar wel goed opletten dat de koeler er recht op komt te zitten. Ik heb het in een Corsair Graphite 600T SE pas nog zo gedaan. Ik zat schuin achter de kast zodat ik beide kanten van het mobo goed kon bekijken. Ik had de backplate met de schroeven al door het mobo gestoken en dat bleef gelukkig een beetje hangen. De koeler goed ondersteunen en recht (horizontaal) houden. Dan de schroefjes er één voor één een beetje in vastdraaien. De schroeven vervolgens netjes kruislings vastdraaien, steeds een beetje strakker, totdat ze allemaal goed vast zitten.

Met het moederbord uit de kast kan je de doos van de koeler als steuntje gebruiken om het mobo horizontaal te houden zag ik in een youtube filmpje. Het is meer werk maar wel grotere kans dat het goed gaat. Alleen is vervolgens het inbouwen van het mobo weer lastiger.
Pagina: 1