Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:54
ik heb nu een paar maand een MSI Twin Frozr GTX 560ti 1 GB. Helaas maakt hij een hoge pieptoon. Maar niet altijd. Er is een periode geweest dat hij dit niet deed. Het gaat je door merg en been als je er op let. Afgelopen paar dagen was er niets aan de hand maar vandaag begon hij weer. Toen heb ik even een paar minuten de fans op volle snelheid laten draaien en daarna was het een half uur weg. Maar nu hoor ik het weer een beetje.

Ik zou hem natuurlijk naar de webshop terug kunnen sturen maar dan is er natuurlijk ook de kans dat zij het niet constateren. Met kosten voor mij en geen oplossing tot gevolg.

Is er misschien nog iets wat ik zelf proberen kan?

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenv
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-09 00:27
Persoonlijk zou ik hem meteen terug sturen. Het is wellicht een spoel, of condensator welke het geluid maakt. Maar als je wacht tot ie echt stuk gaat, gooien ze het ook op dat je het hebt over geclocked. Maak eventueel een filmpje, daarmee kan je vaak de piep nog wel horen, dan kan je ze daarmee overtuigen dat het echt aan de kaart ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:25

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zoals hierboven gezegd en anders een zeeeer brakke lager van de fans.

Terug ermee :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
De pieptoon is zo hoog dat ik denk dat je het niet hoort op een filmpje. het lastige is ook dat je het niet altijd hoort. Dus als ze hem testen en de kaart bijv. een uur lang geen hoge toon maakt, is de kans groot dat ik hem gewoon weer terug krijg.

Edit: Het is in ieder geval geen lager want als ik de fans stilzet doet ie het nog.

Edit: kan het ook zijn dat de heatsink het geluid veroorzaakt, en kan het misschien helpen als ik de 4 schroeven bovenop de kaart wat aandraai of misschien wat losser zet?

[ Voor 34% gewijzigd door Robolokotobo op 05-01-2012 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
ik heb er even een geforce 7900GS in geplaatst. Deze piept net zo maar als ik bij deze de fan tegenhoud piept hij niet meer. Vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 16:17

Fordox

00101010

Robolokotobo schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:07:
De pieptoon is zo hoog dat ik denk dat je het niet hoort op een filmpje. het lastige is ook dat je het niet altijd hoort. Dus als ze hem testen en de kaart bijv. een uur lang geen hoge toon maakt, is de kans groot dat ik hem gewoon weer terug krijg.

Edit: Het is in ieder geval geen lager want als ik de fans stilzet doet ie het nog.

Edit: kan het ook zijn dat de heatsink het geluid veroorzaakt, en kan het misschien helpen als ik de 4 schroeven bovenop de kaart wat aandraai of misschien wat losser zet?
hoe kan een heatsink geluid maken zonder bewegende delen? verder heeft het geen functie dan alleen warm worden. veroorzaakt dus geen geluid.
ik denk dat het een gevalletje coil whine is dat onder garantie valt.

probeer het eerst even op te nemen en dan weet je pas of het bij een filmpje kan of niet.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
En als ik een filmpje er van maak en dat aan de webshop laat zien dan gaan zij zeggen we ruilen hem om voor een nieuwe? Ze kunnen ook zeggen het kan je voeding zijn of je hdd of 1 van je fans. ik heb wel eens gelezen dat een voeding er voor zorgen kan dat onderdelen bepaalde geluiden maken. Maar het geluid hoorde ik voor het eerst sinds ik deze kaart in het systeem heb. Ik heb nu de GTX560ti in het tweede PCI-e slot gedaan. Maar de pieptoon is er gewoon weer. Ik denk dat een hoop mensen het niet eens door zouden hebben, zo hoog is het.
Maar als je er eenmaal op let...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasss2
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-08 22:07

sebasss2

Auto fanaat

Wat je eventueel zou kunnen proberen is je gpu zonder pcie stekkers. En dan je pc starten. Dan gaat hij ook piepen moet je is luisteren of dat het zelfde is. Dan zou het eventueel je voeding ook nog kunnen zijn iets met je 12v lijnen.
Pagina: 1