Google Chrome downloads direct uitvoeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vorige week overgestapt van Firefox naar Chrome.
Als ik in Firefox een bestand ging downloaden kreeg ik een venster te zien met de optie om het bestand op te slaan (in mijn standaard download map) of om het bestand direct uit te voeren. Als ik het goed heb wordt die download in het tweede geval naar een of andere temp map gestuurd.

In Chrome krijg ik deze keuze niet, maar zet het de download altijd in mijn download map neer, ook als ik deze direct wil openen.

Is er een manier om de downloads van Chrome in mijn download map te zetten, en bestanden die ik direct wil openen/uitvoeren in (zo'n soort) temp map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gloeilamp
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 15:48
Rechts boven in google chrome zit een knop waarmee je bij de opties komt. En dan vervolgens bij geavanceerde opties kun je je standaard download locatie aanpassen of google chrome dit bij elke download laten vragen. Is dit wat je bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
Zou ik ook wel eens willen weten. Ik gebruik al een hele tijd Chrome maar heb er ook nog niets voor gevonden.
pdj91 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:32:
Rechts boven in google chrome zit een knop waarmee je bij de opties komt. En dan vervolgens bij geavanceerde opties kun je je standaard download locatie aanpassen of google chrome dit bij elke download laten vragen. Is dit wat je bedoeld?
Je zou dan die downloads in de 'temp folder' op moeten staan, maar dan is het nog minder moeite om ze na het openen gewoon uit je map 'downloads' te verwijderen..

[ Voor 70% gewijzigd door Japperrrr op 05-01-2012 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-08 08:16
Volgens mij kan dit wel met een add-on, kijk hier eens:

http://www.chromeplugins....nagers-for-google-chrome/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pdj91 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:32:
Nee niet precies.
Chrome zet nu alle downloads in mijn download map neer, die ik al heb ingesteld zoals jij voorstelt. Maakt niet uit of ik het bestand wil openen of opslaan, het gaat naar die map.

Firefox maakte daar onderscheid in. Als ik het bestand wil opslaan gaat het naar mijn download map. Maar als ik het bestand wil openen/uitvoeren wordt het automatisch ergens anders opgeslagen. Ik heb ergens anders gelezen dat dit een of andere temp map is. Ik weet niet precies welke.

Nu wil ik eigenlijk dat Chrome hetzelfde doet als Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gloeilamp
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 15:48
Zo ver ik weet kan dit standaard niet in Chrome, misschien via een add-on zoals DiebB zegt.
Pagina: 1