Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Ik heb sinds een paar dagen een samsung UE32D5000PWXXN.
Aangezien het geluid van de tv speakertjes niet veel soeps is heb ik hem aangesloten op een minisetje van JVC.
Dit door middel van een scart kabel.
De miniset set ik vervolgens op tv-sound en dan werkt het. Het probleem is echter dat je het geluid dan moet regelen met de afstandsbediening van de miniset.
Dit dacht ik op te lossen met een optische kabel. Beide apparaten hebben een spdif aansluiting.
Als ik de audioset op AUX zet dan zie ik 'optical' staan. Er komt echter geen geluid uit. Op de tv heb ik vanalles geprobeerd in te stellen maar tot op heden zonder resultaat.
Zo'n optische kabel kan er maar op 1 manier in, dus die zit toch altijd goed dan?

Snap niet dat ik het niet aan de praat krijg.

Schiet me nog wat te binnen: Ik heb een CI+ module geinstalleerd, en het zappen gaat erg traag. Is hier toevallig een oplossing voor?

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Laatst online: 10-09 15:06
EvoII schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:20:
Ik heb sinds een paar dagen een samsung UE32D5000PWXXN.
Aangezien het geluid van de tv speakertjes niet veel soeps is heb ik hem aangesloten op een minisetje van JVC.
Dit door middel van een scart kabel.
De miniset set ik vervolgens op tv-sound en dan werkt het. Het probleem is echter dat je het geluid dan moet regelen met de afstandsbediening van de miniset.
Dit dacht ik op te lossen met een optische kabel. Beide apparaten hebben een spdif aansluiting.
Als ik de audioset op AUX zet dan zie ik 'optical' staan. Er komt echter geen geluid uit. Op de tv heb ik vanalles geprobeerd in te stellen maar tot op heden zonder resultaat.
Zo'n optische kabel kan er maar op 1 manier in, dus die zit toch altijd goed dan?

Snap niet dat ik het niet aan de praat krijg.
Losstaand van het nietwerkende optische kabel verhaal is het niet mogelijk om die twee apparaten via één afstandsbedeining te regelen dan zonder een universele afstandsbediening. Hierbij kan je denken aan de logitech apparaten die erg configureerbaar zijn.
Schiet me nog wat te binnen: Ik heb een CI+ module geinstalleerd, en het zappen gaat erg traag. Is hier toevallig een oplossing voor?
Helaas, dit is inherrent aan de codec/compressie die toegepast is op het signaal en de werking daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Beide apparaten hebben een spdif aansluiting.
Dat wil niet zeggen dat ze met elkaar kunnen communiceren... Het kunnen ook 2 SPDIF-out zijn die dus nu 0dB ruis naar elkaar proberen te versturen.

/edit: staat gewoon op de site van Samsung dus gaarne iets meer uitleg over welke kabel je nu precies waar tussen hebt gelegd.
Digital Audio Out (Optical): 1

[ Voor 29% gewijzigd door MAX3400 op 05-01-2012 14:26 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Laatst online: 05-09 09:24
MAX3400 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:24:
[...]

Dat wil niet zeggen dat ze met elkaar kunnen communiceren... Het kunnen ook 2 SPDIF-out zijn die dus nu 0dB ruis naar elkaar proberen te versturen.

/edit: staat gewoon op de site van Samsung dus gaarne iets meer uitleg over welke kabel je nu precies waar tussen hebt gelegd.

[...]
8)7 Inderdaad. Het zijn allebei SPDIF outs. Heb met m'n stomme kop dus een kabel gekocht waar ik niets aan heb.
Ik wil nog een mediaplayer hebben, misschien dat ik daar die kabel voor kan gebruiken. Totaal geen ervaring mee ook overigens.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb