moederbord of cpu kapot?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RofLolPImp1997
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 21:01
Beste mensen,

Ik heb een vraagje of mijn moederbord of cpu kapot is. Ik heb namelijk een computer met een a8n-e en een cpu amd athlon 64 en 1 gb geheugen. hij geeft geen beeld en hoor geen piepjes, maar er zijn geen condensatoren bol. Zelf denk ik dat mijn moederbord kapot is denken jullie dat ook? Het mobo ziet er wat ranzig uit en op het mobo zit een fannetje die was vastgedraaid met stof maar dat maakt denk ik niet uit.Wat zou ik nog meer kunnen testen om te concluderen dat het moederbord of cpu kapot is. Ik heb ook geprobeerd met ander geheugen en andere beeldschermen maar toen kreeg ik ook geen beeld.

Zou ik deze computer weer aan de praat krijgen met een ander moederbord? moederbord heeft een socket 939.
Ik heb site gevonden waar ik een a8v-e deluxe met socket 939 kan kopen. voor 10 euro incl verzendkosten.

Groet,
Roflolpimp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De kans dat je mobo stuk gaat is een stuk groter dan dat je CPU stuk gaat is mijn ervaring. Wil je het zeker weten, probeer dan een andere CPU of een ander bord.

maar als jij een 939 bord kan krijgen voor een 10tje moet je dat altijd doen. Stel dat je bord niet defect is maar de CPU kun je die gewoon weer doorverkopen zonder verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RofLolPImp1997
ja daar zit wat in, ik koop em gewoon. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Kans is waarschijnlijk net zo groot of zelfs groter dat de voeding de geest heeft gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RofLolPImp1997
heb met meerdere voedingen geprobeerd, hij is zeg maar van mijn broer die heeft ook veel geprobeerd of hij het nog deed, Toen heb ik thuis alleen cpu,mobo en ram in een ander systeem geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 11:15

Fordox

00101010

een fan zit niet voor niets opp je moederbord, en als die zo slecht is onderhouden dat hij zich vast heeft gedraaid in stof, dan denk ik dat je moederbord dood is.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Pagina: 1