Momenteel speel ik gitaar door een Line6 Pod HD500 die verbonden is met een Denon AVR-2309 die 2 Monitor Audio RS6 speakers aanstuurt (mijn home cinema setup dus).
De HD500 is met SPDIF verbonden met de digitale ingang van de Denon. Tot nu toe werkt alles goed, geluid is OK te noemen.
Ik krijg over enkele dagen een HTPC binnen en dan kan ik die HD500 daar op aansluiten en dan via HDMI de Denon (indien mogelijk).
Heeft er iemand ervaring met dit soort setups? Volgens deze site zou het niet aan te raden zijn om gitaar 'rechtstreeks' (?) op HiFi speakers te spelen. Ben ik nu mijn speakers aan het kapot helpen?
Wat ik dus zou willen weten:
De HD500 is met SPDIF verbonden met de digitale ingang van de Denon. Tot nu toe werkt alles goed, geluid is OK te noemen.
Ik krijg over enkele dagen een HTPC binnen en dan kan ik die HD500 daar op aansluiten en dan via HDMI de Denon (indien mogelijk).
Heeft er iemand ervaring met dit soort setups? Volgens deze site zou het niet aan te raden zijn om gitaar 'rechtstreeks' (?) op HiFi speakers te spelen. Ben ik nu mijn speakers aan het kapot helpen?
Wat ik dus zou willen weten:
- Is deze setup slecht voor de speakers?
- Indien wel: is er een mogelijkheid om dit te verhelpen (ik wil geen extra monitors hangen in de woonkamer). Eventueel met een extra apparaat in de loop?
- Indien niet: hoe krijg ik het beste geluid uit die speakers? Zoals ik nu doe (SPDIF) of via HTPC of ? Als ik nu gitaar wil spelen moet de Denon op het 'CD' kanaal staan waardoor ik geen andere input (HTPC) kan gebruiken. Idealiter komt het geluid dus van de HTPC zodat ik bvb Guitar Pro kan laten meespelen door de speakers terwijl ik speel.