Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Ik heb net bij de lokale (Britse) Aldi een iPod Shuffle 1e generatie kloon gekocht, een Curtis MP2013UK:

Afbeeldingslocatie: http://www.statichukd.com/images/threads/600353.jpg

Ik heb zo'n oude iPod Shuffle (1 GB), maar heb een hekel aan iTunes en aan het hebben van een aparte lader, terwijl de Curtis via USB mini gaat, iets makkelijker op reis. Het ding was ook maar £9 (zeg 10 euro) voor 2GB, dus geen groot risico. Helaas kun je bij de Aldi websites vooraf geen informatie krijgen over merk en type.

Nu blijkt het ding geen Shuffle of Random Play mode te hebben, en playlists werken ook niet. Het programma werkt gewoon als USB stick, dwz geen media player of zo, gewoon een externe schijf. Je kan de muziek niet eens in een directory zetten, het moet in de root. Zo te zien niet echt nuttig.

Zijn er trucs om toch een soort van shuffle effect te krijgen? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:38

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

:+

Nee, verder geen idee hoe je de firmware/player kan ombouwen tot extra functies :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-04 20:24
Dat kan. Waarschijnelijk sorteert de mp3 speler op een basis manier. Probeer eens 5 nummers te renamen naar:

1. nummer 1
2. nummer 2
3. nummer 3
4. nummer 4
5. nummer 5

Dan krijg je deze waarschijnelijk als eerste te horen op je mp3 speler.

Daarna moet je nog even een tooltje vinden die automatisch voor elk bestandje een random nummer zet! (Zijn meestal wel dos progjes voor)

Dan heb je je muziekcollectie ge'randomiseert en zul je ze dus in 'shuffle' volgorde horen. Wat wel jammer is dat deze volgorde wel altijd hetzelfde is. Maar t'is wel random :)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:03:
[video]
:+

Nee, verder geen idee hoe je de firmware/player kan ombouwen tot extra functies :)
:p

Ik zat te denken aan een kopieerutility die random filenames genereert, waardoor het toch een soort van shuffle effect is?
W.Zijlstra. schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:06:
Dat kan. Waarschijnelijk sorteert de mp3 speler op een basis manier. Probeer eens 5 nummers te renamen naar:

1. nummer 1
2. nummer 2
3. nummer 3
4. nummer 4
5. nummer 5
Ik ben eens gaan kijken, en het (b)lijkt op datum/tijd te zijn? De nieuwste files worden eerst gespeeld. Dan zou ik dus een programma moeten hebben dat de datum/tijd randomiseert.

Toch knap dat met zoiets idioots heeft weten te programmeren... :D

[ Voor 40% gewijzigd door gambieter op 05-01-2012 13:09 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Je kunt zoiets eens proberen ?

http://download.cnet.com/...3000-2094_4-11655280.html

Misschien kan die je muziek collectie op volgorde zetten op basis van een attibuut waarop je normaal gesproken niet zou sorteren (bestandsgroote bijvoorbeeld). dan krijg je een redelijk random lijst met korte nummers eerst en langere later :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Vroeger (eerste mp3 spelers met 32 mb opslag) bestonden er programma's die op basis van je mp3-collectie een selectie kon maken die precies op je 32 mb paste, zodat je maximaal plezier had van de schamele mb's op je speler. Dat programma kopieerde dan eerst de geselecteerde nummers naar een andere map, benoemde ze opnieuw en stuurde het dan naar je speler. Zoiets zou hier ook wel werken, maar blijft omslachtig. Makkelijker misschien om gewoon een Sansa Clip of + oid voor 2 tientjes op de kop te tikken, die doet wel random...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
EcoR schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:12: Makkelijker misschien om gewoon een Sansa Clip of + oid voor 2 tientjes op de kop te tikken, die doet wel random...
Met stukken betere geluiskwaliteit, functies en batterijduur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
EcoR schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:12:
Makkelijker misschien om gewoon een Sansa Clip of + oid voor 2 tientjes op de kop te tikken, die doet wel random...
Om dit hele oude topic nog even af te ronden: ik heb dit advies opgevolgd en een Sansa Clip+ 4 GB en 16 GB SDHC kaartje gekocht, is inderdaad een stuk beter :)

Pagina: 1