Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wordpress-site supertraag

Pagina: 1
Acties:

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:35
Quelle tof forum dat Tweakers, zo tof dat ik ook maar besloten heb om lid te worden. V&B is een toppertje trouwens maar dat terzijde ;)

Ik heb een maand geleden een website gelanceerd, omwille van het spambeleid wat ik respecteer zal ik de link nog maar niet direct neerzetten tenzij het echt geen probleem is :) Mijn nieuwssite is er 1 die opgezet is met behulp van Wordpress en we zitten nu alweer op versie 3.3.1. De activiteit is wel drastisch toegenomen van mijn kant, ik plaats al behoorlijk veel content de laatste dagen in m'n uppie :)

Probleem is alleen dat de snelheid totaal in elkaar is gestort en ik vraag me af waar dit aan zou kunnen liggen! M'n eigen inzet, ik heb 26 plugins draaien (jawel, codeernewbie hoopt dat ie niet meteen verbannen wordt :+ ).

Handig zo'n citeerbutton, even een lijstje van:
  1. AddToAny: Share/Bookmark/Email Buttons
  2. All in One SEO Pack
  3. Bens Translator
  4. Countdown Widget
  5. DMSGuestbook en gekoppeld daaraan DMSGuestbook widget*
  6. Google Analytics for WordPress
  7. Google XML Sitemaps
  8. Hyper Cache (*W3 Total Cache ook geinstalleerd maar niet geactiveerd. HC schijnt voor shared hosting beter te zijn.)
  9. AntiVirus
  10. BulletProof Security
  11. Login LockDown
  12. Simple Mail Address Encoder
  13. Secure WordPress
  14. Magn Drag and Drop Upload
  15. *Mingle Forum
  16. Multi-page Toolkit
  17. *Revision Control
  18. Easy Gravatars
  19. Simple Facebook Connect
  20. Social Media Widget
  21. TinyMCE Advanced
  22. WordPress Backup to Dropbox
  23. *WP-Table Reloaded
  24. WPtouch
Ik ben gister aan de slag geweest met Bens Translator, dat is de enige die er toen echt bijgekomen is. Anders dan dat zou ik niet direct de vinger ergens op kunnen leggen! Voor de rest heb ik een aantal dagen geleden de bezem door de plugins gehaald en ben van iets van 40 naar 26 gedaan, een mooie reductie. Mocht iemand me willen helpen in de zoektocht naar Suske & Wiske en de Slome Snelheidsduivel, graag, want een website met een laadtijd van 10 in real life en 15 seconden (5 runs met webwait.com) is echt onacceptabel :(

PS: wat vinden jullie van deze plugins sowieso, ik heb geen benul van wat het gemiddelde zou zijn wat iemand heeft draaien, zijn er nog dingen die potentieel wegkunnen qua veiligheid bv?

Sterretje staat trouwens voor niet-actief. Ik ga er wel vanuit dat een installatie sowieso al snelheid opsnoept, zelfs al is het niet geactiveerd!

Editknop gevonden :)

[ Voor 12% gewijzigd door Racing_Reporter op 05-01-2012 21:29 ]

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:12

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Voor de grap al eens de plugin voor WP gebruikt die caching enabled?

WP Super Cache oid.

Edit:

http://wordpress.org/extend/plugins/wp-super-cache/

[ Voor 26% gewijzigd door Notna op 05-01-2012 12:49 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Racing_Reporter
Ja, ik heb een cacheplugin Notna, alleen dan Hyper Cache. Jij hebt ervaring met WPSC?

Ik zie trouwens net dat die test van webwait een beetje een fluke is. Ik heb op m'n voorpagina een featured slideshow en daarbij gaat hij dus eerst alle slides laden voordat hij de test stopt. Maar dan nog is de snelheid ver te zoeken :(

[ Voor 58% gewijzigd door Racing_Reporter op 05-01-2012 12:52 ]

• Notna
  • Laatst online: 22:12

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Racing_Reporter schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:51:
Ja, ik heb een cacheplugin Notna, alleen dan Hyper Cache. Jij hebt ervaring met WPSC?
Whoops, overheen gelezen :$

Heb het in het verleden zelf gebruikt voor een website met nogal wat foto's en dergelijke en hielp wel aardig.

Verder is je lijst met plugins wel massive uiteraard. Je zou kunnen proberen ze uit te schakelen en kijken of dat de boel versnelt (process of elimination)

Xbox Live ID:Notna8310

• Racing_Reporter
Geeft niet!

26=veel? Goeie tactiek misschien wel. Laat ik dat zo eens gaan proberen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Racing_Reporter op 05-01-2012 12:55 ]

• Racing_Reporter
Even een kleine update, WP Backup to Dropbox ging trippen en was bezig met een backup, stopgezet. Die was het dus niet, erna nog even traag ongeveer.

Heb even alles genummerd, wat in ieder geval niet de boel hindert is: alles :o

Ik heb alles in groepen van vier uitgezet, daarna de site op de harde manier gerefresht met ctrl-f5 maar de boel werd er niet sneller op! Dit is belachelijk aan het worden :| Ik ga eens die featured slideshow disablen om te zien wat er gebeurt.

Edit: het zijn dus NIET de plugins. De slideshow is de boosdoener. Ik ging van 8 posts weergegeven daar terug naar 6, scheelde 2 seconden. Slideshow uit halveerde de laadtijd vd hele site van 9 naar 4 seconden :o

Hoe kan ik dit het beste gaan oplossen? Ik werd met het bekende Arras Theme! Ik ga een alternatief bedenken.

[ Voor 96% gewijzigd door Racing_Reporter op 05-01-2012 22:34 ]

• Racing_Reporter
Ik schop m'n topic maar even, het wordt een beetje ondergesneeuwd zie ik :$

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Waar host je de site op? Shared webhosting, eigen VPS, eigen server? En heb je de traagheid op elk moment van de dag of is het bijvoorbeeld in de nacht niet zo traag? Want je kijkt nu alleen naar WP maar misschien dat de database of de resources een probleem vormen.

Je kunt eens de plugin WPDB Profiling installeren, die geeft je meer info m.b.t. de SQL query's. Mogelijk dat je database erg traag is of dat er onbenullig veel query's nodig zijn die enige traagheid veroorzaken.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Burner NL
  • Laatst online: 22-11 17:20
Heb je de plugin WP-Optimize al eens geprobeerd?
http://wordpress.org/extend/plugins/wp-optimize/

• Racing_Reporter
Nee heren, die heb ik beiden nog niet geprobeerd. Op dit moment ben ik hard bezig m'n pc weer recht te trekken :)

I'll keep you posted!

• Racing_Reporter
Bastien schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 18:51:
Waar host je de site op? Shared webhosting, eigen VPS, eigen server? En heb je de traagheid op elk moment van de dag of is het bijvoorbeeld in de nacht niet zo traag? Want je kijkt nu alleen naar WP maar misschien dat de database of de resources een probleem vormen.

Je kunt eens de plugin WPDB Profiling installeren, die geeft je meer info m.b.t. de SQL query's. Mogelijk dat je database erg traag is of dat er onbenullig veel query's nodig zijn die enige traagheid veroorzaken.
Ik host de website op een shared webhost, geen eigen servers etcetera. Voor zover ik weet was het overal hetzelfde. Weet je wat het grappige is? Ik werkte vanaf mijn laptop aan de website, laadtijd 8-9 seconden. Nu heb ik een SSD (RevoDrive) in m'n systeem geprikt en de laadtijden zijn schokkend afgenomen! Naar sub-3 seconden :o Een andere vriend met een SSD had wel nog ongeveer dezelfde ervaring. Hoe kan dit?

Ik kijk nu naar WPDBP trouwens.
Bedoel je dit?

Plugin Check

Good! WP_CACHE is defined.
Good! SAVEQUERIES is defined in wp-config.php
Tijd voor een plaatje, tekstcopypaste snapt 'ie niet zo goed geloof ik :(
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/wwnd5s.png
Even kijken wat het gescheeld heeft!

[ Voor 36% gewijzigd door Racing_Reporter op 08-01-2012 12:25 ]

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:44
vraag is of het zeker niet aan je eigen hosting ligt. Heb je al eens een simpele html pagina op je hostingpakket gezet om te kijken of die wel snel laadt?

• Racing_Reporter
Nee, nog niet gedaan. Ik wilde laatst mijn website binnentrekken per Filezilla voor backup alleen inloggen ging even mis. Down gaat het niet, dus up ook niet, maar daar maak ik even werk van :) Verse installatie, dus het gaat even duren (als in: druk!)

Besides:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/zjukw1.png

En

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/n6dmbs.png

Even een chartje gemaakt om te laten zien wat er gebeurt bij het laden. Veel plaatjes vooral, lijkt mij (ook) een gevalletje veel requests?

[ Voor 45% gewijzigd door Racing_Reporter op 08-01-2012 13:21 ]

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:44
Heb je die problemen nu nog? Ik merk eigenlijk amper iets van de traagheid.
De eerste opstart was hooguit 3 secondes. Navigeren gaat ook best redelijk.

• Racing_Reporter
Really? Dat zou dus betekenen dat de problemen opgelost zijn? Maar ja, 1 zwaluw maakt nog geen zomer natuurlijk. Meer ervaringen?

Best redelijk houdt wmb in, voor verbetering vatbaar. Als dat zo is, ik hoor het graag! Zal nog even m'n plugins induiken, er zijn een paar nuttige bijgekomen maar ik zit nog steeds onder de dertig. Ben er wel net achtergekomen dat ik alleen m'n Arras Theme nog moet updaten, dus eerst backup. Wat mij betreft hebben plugs weinig invloed op de gehele prestatie.

• Racing_Reporter
Bij nader inzien ga ik m'n thema nog maar ff niet bijwerken. Backup heb ik wel aan de praat gekregen (FileZilla-bestanden zijn zo'n 20MB kleiner dan WP Backup to Dropbox, heel maf :'( ).

Performance is nu weer redelijk in ieder geval, terwijl er toch pagina's bijgekomen zijn. Heb ook even in het thema zelf gerommeld, hij hoeft iets minder op te halen nu onderin de pagina. Ben wel benieuwd of het ook goed blijft :)

Pagina: 1