Relatie aanslag 'dock conector unit' en geen geluid?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

Topicstarter
Hallo lieve Tweakertjes :)

Op het moment van schrijven heb ik een iPhone voor me liggen die een probleem heeft, hij maakt namelijk helemaal geen geluid meer. Dit betreft zowel de speaker beneden (ringtone) als de speaker boven (bellen).

Het eerste wat ik dacht was dat hij vastzat in 'headphone modus', dus dat de telefoon dacht dat er oortjes ingelplugd waren. Goed blazen en schoonmaken hiervan werkte echter niet, dus ik besloot de telefoon open te maken. Ik heb hier ervaring mee, in het verleden al eens succesvol de achterkant van een iPhone succesvol vervangen dus geen gepruts. Ik dacht dat het volledig vervangen van de 'earphone flex cable' dus het onderdeel waar de oortjes normaalgesproken ingaan het probleem wel zou oplossen.

Bij het openmaken zie ik echter witte aanslag op de 'dock connecter unit', zie onderstaande foto. Dit ben ik nog nooit eerder tegengekomen en mijn vragen zijn dan ook;

-Wie kan mij vertellen wat deze witte aanslag is?
-Is dit schadelijk? (Ik denk dan gelijk aan ontploffingsgevaar omdat de stroom ingang zich daar bevindt)
-En zou dit de oorzaak kunnen zijn van het 'geen geluid probleem'? Bijvoorbeeld dat het niet is dat de iPhone denkt dat er oortjes zijn ingeplugd, maar dat hij in een dock zit?

Het betreft een 3GS uit mei 2010.

Hartstikke bedankt!
Ramquin

[ Voor 3% gewijzigd door Ramquin op 05-01-2012 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:44
De foto is niet duidelijk genoeg.

Als het 'wollig' is, is het corrosie, vochtschade dus.
Als het glad en hard is hoort het wrs zo.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

Topicstarter
Het is denk ik het beste te omschrijven als 'rubberachtig'. Als ik er een naald in prik en een beetje aan trek komt er een scheurtje in en als ik het dan loslaat veert het weer terug.

Ik heb er overigens net een simkaart in gedaan en hij blijft nu voortduren switchen tussen 'geen service' en zoeken, wat duidt op een kapotte antenne. En aangezien die ook in de 'dock connector unit' zit ga ik die dan maar vervangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Ramquin op 05-01-2012 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Hier zie ik volgens mij hetzelfde (alleen onder een laagje plastic):

http://bindapple.com/wp-c...ne-3g-battery-cases-2.jpg

je zou dus zeggen dat het zo hoort?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:26

talin

ES-MA

Glashelder schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:16:

je zou dus zeggen dat het zo hoort?
lijkt me een soort bescherming van de componenten eronder of de soldeer die daar is gebruikt, wellicht ten eerste ter bescherming aangezien het aan de bovenkant van het toestel zit en ten tweede als soort check voor reparatie service om te zien of er niet mee gesoldeerd is.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!