Apple Airport Extreme Router Upnp activeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-10 18:13
Beste mensen van dit forum ik zit met een klein probleempje hoop dat ik op goede forum gedeelte zit of kan ik het beste de vraag hier stellen Playstation 3 als media center - deel 5.

Ik wil graag via me playstation 3 i.c.m playstation media server films af spelen(o.a mkv bestanden)
Nu heb ik via airport Extreme alles met een utp kabels aan gesloten.
Me playstation 3 herkent wel me media server van me mac en kan er ook in door bladeren kan er alleen geen bestanden mee op afspelen.

En als ik bij me playstation 3 bij me verbinding status kijk geeft hij aan dat er er geen Upnp beschikbaar is.

Wie weet er een oplossing zo dat ik via me playstation 3 en me media server films kan afspelen...

Sebastian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasW
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-10 20:23

BasW

Non omnia possumus omnes

Een kleine vraag, welke internet provider heb je in huis?
Heb je ook de juist software op je mac staan, ik ben zelf een fanetiek media link gebruiker: http://www.nullriver.com/products/medialink

[ Voor 54% gewijzigd door BasW op 05-01-2012 12:47 ]

Zij die weten, spreken niet; zij die spreken, weten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:24

Perkouw

Moderator General Chat
Wat heb je zelf al geprobeerd en/of opgezocht ? Wat voor modem/switch/router heb je, oftewel hoe ziet je situatie eruit ? Neem voortaan a.u.b. ook eerst even de algemene regels door, op die manier voorkom je allemaal van dit soort vragen.

MKV's kan je voor zover ik weet ook niet afspelen op je PS3 zonder een mediaserver te hebben welke dit streamed naar je PS3. Gewoon een file proberen te openen als .mkv gaat dus helaas niet werken.

[ Voor 61% gewijzigd door Perkouw op 05-01-2012 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nassau
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:38
Volgens mij haal je zaken door elkaar. UPNP op de router (richting internet) is NIET nodig om bestanden te kunnen afspelen.

Je PS3 en je mac hebben al verbinding met elkaar via de media server (browsen werkt). Jij loopt nu (waarschijnlijk) tegen het probleem aan dat je PS3 het opgeslagen materiaal op je mac niet kan afspelen omdat het niet geschikt is voor de PS3.

[ Voor 0% gewijzigd door nassau op 05-01-2012 12:52 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03:08
Wat nassau zegt klopt, ik gebruikte ook een airport extreme en een ps3. Hoef je geen instellingen voor te veranderen in de Airport. MKV afspelen doet de ps3 niet. Sommige MKVs kun je remuxen naar AVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
Ik heb al een het ander geprobeerd op te zoeken en kwam niet tot resultaat vandaar dat ik nieuwe topic heb aan gemaakt.

Wat ik wil is het volgende :
Ik heb op me imac een playstation 3 media server geïnstalleerd en me imac is volgens met een kabel naar me airport extreme(router) gegaan.
En me playstation 3 is ook via een kabel aan gesloten naar me airport extreme.
Nu kan ik wel me harde schijf in kijken van imac via me playstation 3 alleen geen bestanden streaming afspelen ook geen mp3 bestanden wat volgens mij gewoon wel moet kunnen.

Als ik me internet verbinding ga testen(playstation 3) krijg ik de melding dat Upnp niet beschikbaar is wat je volgens mij wel nodig heb om die films of mp3 bestanden kunnen afspelen of ik kan het verkeerd hebben.

Wat doe ik verkeert of wat kan ik er aan doen zo dat ik weer films kan afspelen die op me imac staan.
Want het heeft het ooit wel gedaan via draadloos netwerk.
Sebastian

[ Voor 3% gewijzigd door Havelock op 05-01-2012 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:24

Perkouw

Moderator General Chat
Welke ps3 media server heb je dan precies geïnstalleerd op je iMac?
Tip: google de naam van dat programma dat je gebruikt en zoek dan naar een tutorial/how-to hoe je deze moet configureren/gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
De naam volledig uit heet : PS3 Media Server
Is het nood zakelijk dat Upnp is ingeschakeld(volgens mij wel) ?
Nu vraag ik me af of het aan me router(apple airport extreme) ligt of aan me PS3 Media Server...
Want waar kan het probleem liggen...
Voor heen deed alles het nog via een draadloze verbinding bij enkele films na die begonnen te stotteren vandaar ik alles via een utp kabel wil aansluiten.
Dat is geheel zonder resultaat behalve dat ik alleen in me imac harde schijf in kan kijken alleen geen bestanden kan afspelen.
Ik heb ook ouwe situatie uitgeprobeerd(draadloos) maar dat werkt ook niet meer behalve dat ik me imac harde schijf in kan kijken.
Als ik me internet verbinding ga testen(draadloos via playstation 3) krijg ik de melding dat Upnp niet beschikbaar is.

Wat kan het probleem nou zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
BasW schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 12:44:
Een kleine vraag, welke internet provider heb je in huis?
Heb je ook de juist software op je mac staan, ik ben zelf een fanetiek media link gebruiker: http://www.nullriver.com/products/medialink
Is deze gratis ?

EDIT :
Ik zie net dat er voor moet betalen...
En films die ik wil bekijken doen het nu wel met het programma medialink.
Ik denk dat het aan me instellingen ligt van dit programma PS3 Media Server.
Ik gebruik wel medialink i.p.v. PS3 Media Server.

[ Voor 28% gewijzigd door Havelock op 06-01-2012 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:21
Havelock, ik zal het topic dit keer openlaten. Maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat je eigen inzet toont op GoT. Het is van belang dat je je probleem duidelijk uitlegt, de benodigde info meteen geeft en zelf een oplossing probeert te vinden (of iig aangeeft wat je hebt geprobeerd).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1