Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

netbook: windows 7 of niet

Pagina: 1
Acties:

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:32
Ik ben zinnens om een netbookje (tweedehands) aan te schaffen.
nu heb ik mijn oog laten vallen op een Compaq Mini 110c-1010SB voor een treffelijke prijs. Maar hier staat nog windows XP service pack 3 op. Ik zou hier graag een windows 7 op hebben (welke versie maakt niet echt uit) omdat ik dat wat fijner vind om te werken.

Nu heb ik hier al een beetje over gezocht op google. Maar er is maar heel weinig te vinden. Een forum heb ik gevonden en daarin stond dat ik een biosflash zou moeten doen om het uberhaupt werkend te krijgen.

Is dit echt nodig of kan het ook gewoon zonder problemen (om die W7 versie erop te zetten dan)
De specs:

1.6 GHz processor speed
160 GB HD (5400 RPM)
1 GB DDR2 SDRAM
Windows XP Home SP3
Webcam
10.1 inch scherm
Netwerk / Draadloos netwerk
5-in-1 kaartlezer
3-cell lithium-ion batterij

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-11 15:15
Ik heb een Asus EEEpc met dergelijke specs en ben ook van XP naar Win7 gegaan. Er is echter wel een aparte bios voor uitgebracht om dit te ondersteunen. Hiernaast heeft Asus niet zelf voor de drivers gezorgd en heb ik die ergens op het net moeten downloaden. Deze site gaf ook aan dat de drivers in een vaste volgorde geïnstalleerd moesten worden... Ik vertel je dit, zodat je weet wat ik heb moeten doen om het voor elkaar te krijgen. Houd er wel rekening mee dat je echt een traag apparaat krijgt. Als je een netbook met Windows7 wilt, is het aanschaffen van een dualcore incl. Windows7 starter/HP denk een beter idee, zeker omdat de apparaten nog steeds maar 1 jaar garantie hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door PhaeTom op 05-01-2012 12:33 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:18
Een tijd geleden voor m'n moeder precies dezelfde netbook gekocht en daar gelijk Windows 7 op gezet. Werkt prima, zelfs met maar 1GB geheugen. Zolang je er niet al te zwaar werk mee gaat doen (office en browsen gaat er prima op) zal het wel werken.

The devil is in the details.

• Tarkin
Ik ben op dit moment aan het twijfelen:
ofwel een Dell Netbook Mini 1018 Black deze zal mij 100 euro kosten en heeft W7 al aan boord maar hiervoor moet ik het halve land door (van oost-vlaanderen naar limburg)
ofwel een Compaq Mini 110c-1010SB deze zal mji 110 euro kosten. Heeft XPsp3, maar hiervoor m oet ik maar 15KM rijden.

De kost voor de computer af te halen is het probleem niet, enkel de tijd die ik ermee kwijt zou zijn. Ik heb wel zo'n beetje het gevoel dat ik de ene out of the box zal gebruiken en dat ik met de herinstall meer tijd (en 10 euro) meer zal kwijt zjin

• Tarkin
offtopic:
sorry voor dubbelpost, maar ik heb het even dringend nodig

@hahn
Is dit zonder enige problemen gebeurd (alsin gewoon w7 installeren en gaan met de banaan? of ligt het iets gecompliceerder dan dat? en welke versie heb je dan gebruikt?

• qrious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2016
met deze specs denk ik eerlijk gezegd niet dat win 7 een succes gaat worden de processor speed en voor het werkgeheugen zijn daarvoor aan de lage kant.
ook wel deels afhankelijk welke win 7 je erop gaat zetten,
qua performance zou ik het persoonlijk nier doen

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:26
Ik heb een pricewatch: HP Compaq Mini 311c-1050SD met volgens mij nagenoeg dezelfde specs.
Hier heb ik 2GB bij gezet en een SSD, samen met de simpelste win7.
Origineel was de HDD over het algemeen de bottleneck, nu waarschijnlijk de processor.

Win7 draaide met 1GB en de trage HDD niet zo lekker, maar met meer geheugen en SSD wel

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:18
Tarkin schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:32:
offtopic:
sorry voor dubbelpost, maar ik heb het even dringend nodig

@hahn
Is dit zonder enige problemen gebeurd (alsin gewoon w7 installeren en gaan met de banaan? of ligt het iets gecompliceerder dan dat? en welke versie heb je dan gebruikt?
Gewoon installeren en klaar, waarom zou het gecompliceerder liggen? Het is gewoon een laptop, alleen niet heel erg krachtig. Volgens mij staat er Windows 7 Ultimate op.

The devil is in the details.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:14

MsG

Forumzwerver

Ik heb juist diverse van zulke low-specs laptops gedowngrade naar XP. Op 1GB vond ik het maar traagjes en om 2GB te kopen puur om exact dezelfde dingen te kunnen doen als wat je in XP kan...

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Tarkin
kben voor degene met W7 al op gegaan. Netto gezien gaat het mij minder tijd kosten om 200km heen en weer te rijden (brandstof is toch op kosten van de baas)

edit: bedankt voor het helpen. De dell laptop is binnen!

[ Voor 16% gewijzigd door Tarkin op 06-01-2012 08:22 ]

Pagina: 1