Toon posts:

AMD K6-2 op 2.4V?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
haai...

ik heb een amd k6-2 (500@504)op een soltek sl54-u1 mobo. Nadat ik effe een goeie koeling inelkaar had geflanst kon ik hem zelfs op 504 mHz laten draaien ipv 450, op 533 draait ie nog maar wordt onstabiel, terwijl ie maar 34 graden max. word (tijdens UT). Zal ik em nou op 2.4V ipv 2.2V zetten? ik vrees dat ik em dan beschadig.

P.S. als iemand nog een andere amd k6-2 of 3(+)heef en hem kwijt wil, kan ik hem wel gebruiken... tegen een redelijke prijs natuurlijk

Verwijderd

Ik neem aan dat je 450@504 bedoelt :)
Maar ik denk wel dat je je processorvoltage wat hoger kunt proberen. Je temperatuur is lekker laag dus probere maar :)
Aan de andere kant mag je al blij zijn met de snelheidswinst die je nu hebt. Die amdk6-2's worden meestal loeiheet en zijn vrijwel niet over te klokken. Mijn k6-2 van 450 Mhz in elk geval helemaal niet... Hij wordt zo al stressed 55 graden (tis wel het oude 2,4 volt model)

Verwijderd

ik heb mijn AMD K6-2 500@551 lopen op 2,4 volt. en ik heb geen problemen, probeer anders is 2,3 volt eerst uit

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:09

Cheezus

Luiaard

Ik heb mŽn K6-2 333 op 400 draaien op 2.2V 450 werd instabiel. Tot 2.9V omhoog gegooid hielp nix maar proc werd wel wat warmer ±45°C
Proc. vond de 2.9 volt verder niet erg dus zal 2.4V ook niet zoŽn ramp zijn...

Verwijderd

Topicstarter
ik weet dat het maf is, maar dat dingetje draaide eerst 450 ipv 500 (werdt bij 450 iets van 47 gradenC en bij 500 kwam hij niet door windows heen). Na die nieuwe koeler dus wel... weet je trouwens wat het OC record is met amd k6-2?

Verwijderd

Op donderdag 22 maart 2001 20:29 schreef Ragnar het volgende:
ik weet dat het maf is, maar dat dingetje draaide eerst 450 ipv 500 (werdt bij 450 iets van 47 gradenC en bij 500 kwam hij niet door windows heen). Na die nieuwe koeler dus wel... weet je trouwens wat het OC record is met amd k6-2?
Het is dus een 500 Mhz volgens de specificaties? Enne het max is geloof ik 500@600

Verwijderd

2,4 is geen enkel probleem. Heb die van mij enkele maanden zelfs op 2,9v gehad zonder problemen. Volgens AMD wordt het boven de 2,5v link (is namelijk max volgens de specificaties), maar 2,6v à 2,7v is geen enkel probleem. Dus bij 2,4v hoef je je nog geen zorgen te maken over eventuele beschadigingen. :)

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:24

WouterG

Dit is geen ondertitel

Die van mij runt 24/7 volledig gestressed met gammaflux op 500 MHz. Het is een 450. Aan het voltage heb ik niets gedaan en er zit een originele koeler op. Ik heb gewoon de multiplier op 5x gezet.
Wat het precies voor reden heeft dat er zoveel verschil in de processors zit weet ik niet, maar een andere processor van een maat die ik mocht lenen kwam geeneens in windows. Ook een 450, zelfde koeler en zelfde koelpasta. Heel wazig.

<edit> nog even antwoord op de vraag, was ik helemaal vergeten. De processor van mij heeft een week of 2 op 2,6 volt gedraait. 2,4 is standaard voor deze processor. Dus 0,2 volt is geen probleem

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb mijn eigen K6-2 op 2,6 volt lopen, en heb 'm ook een tijdje op 2,8 gehad, dus 2,4 moet een k6-2 zeker aan kunnen...
Pagina: 1