Actieve luidsprekers , meerdere geluidsbronnen schakelbaar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

Topicstarter
Heren van tweakers ik zit met een vraagstuk waarbij jullie wellicht tips / hints kunnen geven.
Ik heb Elac AM150's actieve speakers gekocht om de 'simpele' reden dat ik geen standaard breedte versterker in mijn audio meubel kan plaatsen. Voor meer uitleg zie deze foto :

Afbeeldingslocatie: http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/302164_10150540997319348_635914347_11560951_1453008143_n.jpg
De kast is helaas te smal en de alternatieven in smalle versterkers vond ik matig , NAD had wat maar ik was weinig gecharmeerd. Vandaar dus deze actieve speakers van Elac.

In de rechterkast komen alle kabels (mediacenter / xbox / tv / upc / router / modem ) bij elkaar.
Ik heb de luidsprekers via tulp naar jack op mijn mediacenter geschakeld op dit moment.
Vooralsnog komt er dus alleen geluid uit mijn speakers als ik iets afspeel op mijn mediacenter.

Nu kom ik tot de conclusie dat het wel erg prettig zou zijn als ik meerdere bronnen op mijn actieve speakers zou kunnen schakelen. Ik heb een tijdje gezocht en merk op dat een mengpaneel een oplossing zou kunnen zijn maar ik vroeg me af of er geen andere oplossingen zijn om de speakers te schakelen naar andere inputs. Het zou vooral prettig zijn als dit middels een afstandsbediening zou kunnen.

De volgende apparaten zou ik graag op de speaker (wireless) willen schakelen:
- Notebook (wireless)
- iPhone (wireless)
- Mediacenter (wireless of bedraad)
- Televisie / UPC mediabox

Nu weet ik dat er wireless wel mogelijkheden zijn met Sonos maar zijn er mogelijk ook andere alternatieven voor dit vraagstuk?

In before (inb4): Passief / Stereo versteker was hiervoor beter geweest, ik weet 't maar 't is nu niet anders.

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:55

lier

MikroTik nerd

Heb je al eens gekeken naar een voorversterker?
En wat bedoel je precies met wireless aansluiten?

[ Voor 35% gewijzigd door lier op 05-01-2012 11:58 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

Topicstarter
lier schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 11:58:
Heb je al eens gekeken naar een voorversterker?
En wat bedoel je precies met wireless aansluiten?
Voorversterker? Nee , duik ik gelijk op.

Met wireless bedoel ik dat ik graag draadloos mijn muziek / geluid naar de speakers zou willen sturen. Dus zonder draad. Misschien is er wel een dergelijk alternatief voor Sonos , deze doet dat namelijk wél draadloos.

It's not who you are , it's who you know.