Binnen een minimal Ubuntu installatie (dus alleen een command line) probeer rar files uit te pakken. Deze rar files bevatten mappen en bestanden, waarvan de namen karakters met een accent bevatten. Het karakter ü wordt bijvoorbeeld vaak gebruikt. Rar is niet in staat om tijdens het uitpakken directories te maken waar zo'n ü in voor komt. De volgende error verschijnt:
Cannot create directory SCH0173C - Sch♦co VentoTherm
Invalid or incomplete multibyte or wide character
Op de command line kan ik dmv de alt codes ook geen karakters met accenten (ALT-129 bijvoorbeeld) typen.
Is het mogelijk om ondersteuning voor karakters met accenten toe te voegen aan de Ubuntu Command Line? Zelf zit ik te denken aan utf-8 support toevoegen. Maar mijn kennis van Linux is niet enorm uitgebreid. Hopelijk kan iemand me op weg helpen.
Cannot create directory SCH0173C - Sch♦co VentoTherm
Invalid or incomplete multibyte or wide character
Op de command line kan ik dmv de alt codes ook geen karakters met accenten (ALT-129 bijvoorbeeld) typen.
Is het mogelijk om ondersteuning voor karakters met accenten toe te voegen aan de Ubuntu Command Line? Zelf zit ik te denken aan utf-8 support toevoegen. Maar mijn kennis van Linux is niet enorm uitgebreid. Hopelijk kan iemand me op weg helpen.