Toon posts:

Nieuwe Receiver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen heren,

heb een leuk cadeautje gekregen. Namelijk 2 Dali Zensor 1 boxjes, nu beginnen echter de problemen.
De receiver. heb beperkte ruimte in de kast met een opening van 425mm. De receiver daar op uitzoeken lukt nog wel :)

Zie echter door de rest van de bomen het bos niet meer. wat ik graag zou willen.
- In de toekomst de mogelijkheid om een subwoofer er op aan te sluiten
- playstation aan receiver koppelen (geluid en beeld via receiver naar de tv)
- De mogelijkheid om een mediacenter toe te voegen. (geluid en beeld via receiver naar de tv)
- Geluid van de tv naar de receiver en over de boxen. (tv is een 42PFL7676/12)

Als ik het dus goed gevolgd heb allemaal moet mijn receiver aan het volgende voldoen.

- Afmetingen
- 2 HDMI ingangen (liefst 3 mocht er iets bij komen in de toekomst)
- 1 HDMI Out
- 2 audio uitgangen en 1 sub uitgang.

- overige opties zouden mooi meegenomen zijn

wat ik alleen niet kan volgen is of het geluid van de tv over dezelfde HDMI kabel gaat die in de HDMI out zit van de receiver. En zijn er nog overige features die tegenwoordig wel echt nodig zijn (audio of video formaten)

zat zelf aan de volgende te denken. aangezien er bijna geen receivers 2.1 met HDMI zijn,
de Harman Kardon AVR 142 of de Marantz NR1501
of is dit pure overkill ?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:27

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:10:
wat ik alleen niet kan volgen is of het geluid van de tv over dezelfde HDMI kabel gaat die in de HDMI out zit van de receiver.
Hangt van de TV en de receiver af. Beiden moeten dan over HDMI 1.4 met HDMI ARC beschikken.
zat zelf aan de volgende te denken. aangezien er bijna geen receivers 2.1 met HDMI zijn,
de Harman Kardon AVR 142 of de Marantz NR1501
of is dit pure overkill ?
Let wel dat de AVR142 een model uit 2009 is en dus veel dingen niet heeft. Sowieso al niet de mogelijkheid tot HDMI Processing (beeld en geluid door de receiver laten doen door slechts één HDMI-kabel).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
dat is inderdaad het deel waar ik weinig kaas van heb gegeten. Als je zo leest wat ik met het systeempie van plan ben is dat niet heel veel bijzonders volgens mij. wat voor receiver zouden jullie mij aanraden als je dit zo hoort?

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12-2025
Marantz 1402 voldoet denk ik wel. Weet niet of de afmetingen passen maar veel kleiner ga je een receiver niet vinden. Afgelopen weekend voor 399 gekocht bij besthomecinema in Amersfoort.

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad een hele lage receiver maar met 440mm breed toch niet de juiste afmetingen. kan bij de pricewatch nog niet helemaal filteren op de HDMI processing, nog even knoeien dus ;)

Verwijderd

Topicstarter
Na wat speurwerk denk ik dat het de volgende receiver gaat worden.
Pioneer VSX-820-S

mooi zilver. past bij de rest. heeft alle functies die nodig zijn, en volgens mij ook nog wel klaar voor de toekomst.
Pagina: 1