Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AH test gratis internet

Pagina: 1
Acties:

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:54

Nox

Noxiuz

Topicstarter
nieuws: Albert Heijn doet proef met gratis internet

Er staat 2x dezelfde zin in. Een maal inde eerste alinea en een maal in de laatste alinea. Betreft:
In de helft van de winkels kunnen klanten onbeperkt gratis internetten; in de andere helft geldt een limiet van een uur per dag.
Niks fout mee maar het strookt niet met de richtlijnen die eigenlijk voor nieuwsberichten gelden. Niet herhalen en oprollend schrijven. Daarnaast leest het minder fijn. Wil ook geen zeikert zijn maar het is gewoon feedback, doe er jullie voordeel mee. :)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Dank voor je feedback. In de lead stippen we het al even kort aan, later gaan we er verder in. Oprolbaar schrijven is iets wat nog uit de papiertijd komt en is op internet niet van toepassing, wat mij betreft.

Maar ik deel je kritiek: ga in het vervolg kijken hoe we iets in de lead kunnen aanstippen en later verder uitleggen zonder al te vee in herhaling te treden.

Ik ben helemaal geen stagiair

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-11 13:15

Stoney3K

Flatsehats!

Joost schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 09:11:
Dank voor je feedback. In de lead stippen we het al even kort aan, later gaan we er verder in. Oprolbaar schrijven is iets wat nog uit de papiertijd komt en is op internet niet van toepassing, wat mij betreft...
Nu ben ik wel benieuwd: Wat is precies het verschil in schrijfstijl tussen een artikel op internet en ééntje die in drukwerk wordt gepubliceerd? Volgens mij veranderen de concepten van 'goed Nederlands' en 'basis journalistiek' toch niet als een artikel alleen virtueel wordt gepubliceerd.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:40

vooghel

Cunning linguist

Mensen lezen tekst van een beeldscherm op een andere manier dan ze van papier lezen. Ze 'scannen' meer, en maken meer gebruik van de structuurelementen in een tekst (tussenkopjes, opsommingen, met witregel gescheiden alinea's, etc.). Wanneer je voor het web schrijft hou je hiermee rekening, en pas je je tekst daarop aan. Dit heeft overigens meer te maken met schrijfstijl dan met 'goed Nederlands' en 'basis journaistiek'.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Stoney3K schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:01:
[...]

Nu ben ik wel benieuwd: Wat is precies het verschil in schrijfstijl tussen een artikel op internet en ééntje die in drukwerk wordt gepubliceerd? Volgens mij veranderen de concepten van 'goed Nederlands' en 'basis journalistiek' toch niet als een artikel alleen virtueel wordt gepubliceerd.
Qua schrijfstijl veranderen we niet, ik had het enkel over die oprolbaarheid. teksten in kranten moeten kunnen worden ingekort als er te weinig ruimte is, daar hebben wij geen last van ;)

Ik ben helemaal geen stagiair