Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Dank voor je feedback. In de lead stippen we het al even kort aan, later gaan we er verder in. Oprolbaar schrijven is iets wat nog uit de papiertijd komt en is op internet niet van toepassing, wat mij betreft.
Maar ik deel je kritiek: ga in het vervolg kijken hoe we iets in de lead kunnen aanstippen en later verder uitleggen zonder al te vee in herhaling te treden.
Maar ik deel je kritiek: ga in het vervolg kijken hoe we iets in de lead kunnen aanstippen en later verder uitleggen zonder al te vee in herhaling te treden.
Ik ben helemaal geen stagiair
Nu ben ik wel benieuwd: Wat is precies het verschil in schrijfstijl tussen een artikel op internet en ééntje die in drukwerk wordt gepubliceerd? Volgens mij veranderen de concepten van 'goed Nederlands' en 'basis journalistiek' toch niet als een artikel alleen virtueel wordt gepubliceerd.Joost schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 09:11:
Dank voor je feedback. In de lead stippen we het al even kort aan, later gaan we er verder in. Oprolbaar schrijven is iets wat nog uit de papiertijd komt en is op internet niet van toepassing, wat mij betreft...
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Mensen lezen tekst van een beeldscherm op een andere manier dan ze van papier lezen. Ze 'scannen' meer, en maken meer gebruik van de structuurelementen in een tekst (tussenkopjes, opsommingen, met witregel gescheiden alinea's, etc.). Wanneer je voor het web schrijft hou je hiermee rekening, en pas je je tekst daarop aan. Dit heeft overigens meer te maken met schrijfstijl dan met 'goed Nederlands' en 'basis journaistiek'.
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Qua schrijfstijl veranderen we niet, ik had het enkel over die oprolbaarheid. teksten in kranten moeten kunnen worden ingekort als er te weinig ruimte is, daar hebben wij geen last vanStoney3K schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:01:
[...]
Nu ben ik wel benieuwd: Wat is precies het verschil in schrijfstijl tussen een artikel op internet en ééntje die in drukwerk wordt gepubliceerd? Volgens mij veranderen de concepten van 'goed Nederlands' en 'basis journalistiek' toch niet als een artikel alleen virtueel wordt gepubliceerd.
Ik ben helemaal geen stagiair